Tour 2015: Volg hier de derde etappe
Met Fabian Cancellara in het geel trekt de Tourkaravaan vandaag door België. De etappe is bijna 160 kilometer lang; Antwerpen is de startplaats, Huy de finishplaats. Onderweg zijn de eerste bergpunten van deze Tour de France te verkrijgen, en ook de aankomst is bergop, dus er valt – naast een rit en een gele trui – nog een prijs te winnen. De top-3 van het klassement staat binnen zes seconden van elkaar. Wie zegeviert op die dekselse Muur van Huy? En wie mag na vandaag de gele trui aantrekken? Volg het verloop van de etappe hier op WielerFlits.
Om 13.10 uur vertrekken de renners uit de Belgische havenstad om in zuidoostelijke richting te rijden richting de Ardennen. Daar wordt op de Muur van Huy tussen 17.08 en 17.27 uur de finish verwacht.
De etappe zal in zijn geheel uitgezonden worden. De NOS (NPO1), Sporza en Eurosport zullen vanaf 13.05 uur erbij zijn. Het Belgische Sporza zal beginnen op Canvas, vanaf 13.30 uur is de koers te zien op één. Het Duitse ARD komt om 16.05 uur met livebeelden.

Links
Voorbeschouwing: Etappe 3
Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours
Liveticker (NOS)
Liveticker (AD)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream vanaf 13.05 uur (NPO)
On: Wilco is boos, heel TLJ is boos. Rammen vandaag dus en zorgen dat je VOORAAN zit, niet achteraan ;)
We spreken elkaar achteraf ;). Maar ik denk zeker niet dat Froome hier bij de zwakkeren hoort. Voor mij zijn er eigenlijk maar drie man die echt kunnen winnnen; Valverde, Rodriguez en Daniel Martin. Maarja, het blijft onvoorspelbaar zo'n etappe. Er kan in de aanloop al genoeg gebeuren, waardoor mannen slecht gepositioneerd beginnen of zelfs al uitgeschakeld zijn.
het gezicht van Boom is enorm veranderd in de jaren ja maar waarom zijn kapsel er met de haren bijslepen?
Oh wat erg is dat........ Alsof het peloton nu al vol aan het koersen is
@Sven.
Eet smakelijk.
Nu maakt het niet uit, gaat om het juiste moment, gister lukte dat niet (om wat voor reden dan ook) dan vandaag maar.
En ik maar denken dat je in de buik van een peloton meer energie spaart dan vooraan in het peloton, zeker aan het begin van de koers...
Ik zeg achteraan, niet in de buik. Gisteren reden ze ook derde lijn van achteren, naar voren knokken kost dan energie.
Astana op kop van het peloton. Nibali heeft plannen.
ze passeren dan weer wel het achterwerk van een Schot.