Tour 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 6 juli 2015 om 12:55 Volg in Google

Tour 2015: Volg hier de derde etappe

Met Fabian Cancellara in het geel trekt de Tourkaravaan vandaag door België. De etappe is bijna 160 kilometer lang; Antwerpen is de startplaats, Huy de finishplaats. Onderweg zijn de eerste bergpunten van deze Tour de France te verkrijgen, en ook de aankomst is bergop, dus er valt – naast een rit en een gele trui – nog een prijs te winnen. De top-3 van het klassement staat binnen zes seconden van elkaar. Wie zegeviert op die dekselse Muur van Huy? En wie mag na vandaag de gele trui aantrekken? Volg het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Om 13.10 uur vertrekken de renners uit de Belgische havenstad om in zuidoostelijke richting te rijden richting de Ardennen. Daar wordt op de Muur van Huy tussen 17.08 en 17.27 uur de finish verwacht.

De etappe zal in zijn geheel uitgezonden worden. De NOS (NPO1), Sporza en Eurosport zullen vanaf 13.05 uur erbij zijn. Het Belgische Sporza zal beginnen op Canvas, vanaf 13.30 uur is de koers te zien op één. Het Duitse ARD komt om 16.05 uur met livebeelden.

Links
Voorbeschouwing: Etappe 3

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (AD)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream vanaf 13.05 uur (NPO)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
698 Reacties
06-07-2015 13:36
@Sven: vind jij, ik niet. Hij vliegt vandaag uit de bocht, hij maakt het te persoonlijk en wil duidelijk zijn gram halen. Bijna kleuterachtig niveau, niet van hem gewend. Inhoudelijk heeft hij in grote lijnen gelijk, wijze waarop vind ik niet netjes en ook niet kunnen.

On: Wilco is boos, heel TLJ is boos. Rammen vandaag dus en zorgen dat je VOORAAN zit, niet achteraan ;)
06-07-2015 13:40
@ Kristoffan

We spreken elkaar achteraf ;). Maar ik denk zeker niet dat Froome hier bij de zwakkeren hoort. Voor mij zijn er eigenlijk maar drie man die echt kunnen winnnen; Valverde, Rodriguez en Daniel Martin. Maarja, het blijft onvoorspelbaar zo'n etappe. Er kan in de aanloop al genoeg gebeuren, waardoor mannen slecht gepositioneerd beginnen of zelfs al uitgeschakeld zijn.
06-07-2015 13:40
@ illan:
het gezicht van Boom is enorm veranderd in de jaren ja maar waarom zijn kapsel er met de haren bijslepen?
06-07-2015 13:40
Dit bericht is verwijderd
06-07-2015 13:40
Zo de vlucht van de dag is een feit
06-07-2015 13:41
En weer zit er maar een Jumbo man bij de eerste 70.
06-07-2015 13:41
Nauleau!. De eerste aanvaller en ze zijn weg.
06-07-2015 13:41
De vogels zijn al gevlogen
06-07-2015 13:42
Die Barta. Vallen in de tijdrit en daarna twee dagen in de aanval. Je moet er maar zin in hebben.
06-07-2015 13:43
Nickdt

Oh wat erg is dat........ Alsof het peloton nu al vol aan het koersen is
06-07-2015 13:43
@vinnie Vind ik inderdaad, maar hoef op een wielerforum toch niet erbij te zeggen dat het mijn mening is. Ik snap wel wat je bedoelt met persoonlijk, maar toch vind ik het goed omdat op zo'n manier de kritiek nog beter tot uiting komt. Een column is juist een plaats om je mening te geven en dat het naar kleuterachtig niveau gaat ben ik niet met je eens.
06-07-2015 13:44
@nickdt: laat ze lekker rijden die mannen, die worden voor de voet van de Muur echt wel teruggehaald. Het is wat erachter gebeurt, wat interessant wordt. Wie blijft er op zijn fiets zitten en wie verliezen er vandaag tijd (en morgen en overmorgen en....). Vraag is echt niet "of", maar "wie" en "hoeveel". Het is KOERS!
06-07-2015 13:44
Nauleau, Barta, Pauwels en Elmiger
06-07-2015 13:45
Zo ik kan even mijn broodjes gaan smeren. Deze renners blijven wel een 100 km voorop.
06-07-2015 13:45
Als je alleen maar achteraan blijft hangen, verlies je energie omdat je naar voren moet knokken.

@Sven.
Eet smakelijk.
06-07-2015 13:45
@nickdt, de wachtende op de 4e rij krijgt de bonificatieseconden gratis, dus niet te ver voorin zitten.
Nu maakt het niet uit, gaat om het juiste moment, gister lukte dat niet (om wat voor reden dan ook) dan vandaag maar.
06-07-2015 13:47
Dit bericht is verwijderd
06-07-2015 13:48
[quote]Als je alleen maar achteraan blijft hangen, verlies je energie omdat je naar voren moet knokken.[/quote]

En ik maar denken dat je in de buik van een peloton meer energie spaart dan vooraan in het peloton, zeker aan het begin van de koers...
06-07-2015 13:50
@LL
Ik zeg achteraan, niet in de buik. Gisteren reden ze ook derde lijn van achteren, naar voren knokken kost dan energie.

Astana op kop van het peloton. Nibali heeft plannen.
06-07-2015 13:51
Dit bericht is verwijderd
06-07-2015 13:52
Is Contador plassen? Astana vol gas :D
06-07-2015 13:52
Maar je hoeft ook de voorlopige 100 kilometers helemaal niet vooraan te zitten. Ik snap het probleem niet, geen waaieretappe vandaag hè. Als ze over zo'n slordige 130 kilometer maar vooraan zitten.
06-07-2015 13:55
@ klootje:
ze passeren dan weer wel het achterwerk van een Schot.
06-07-2015 13:55
Toch jammer dat de livestream van de NOS nog steeds van belabberde kwaliteit is. Voor de rest ziet het er best leuk uit ook met dat tweede scherm erbij.
06-07-2015 13:55
Er kan altijd wat gebeuren. Door valpartijen kan het ook breken (Nibali gister, waardoor Gesink tijd verloor anders zat ie er gewoon bij).

Om te reageren moet je ingelogd zijn.