Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen
zondag 7 augustus 2016 om 17:00 Volg in Google

Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen

Anna van der Breggen, Marianne Vos, Annemiek van Vleuten en Ellen van Dijk maken zich op voor de wegwedstrijd bij de vrouwen. Vos verdedigt haar olympische titel van Londen, maar ze is naar eigen zeggen niet de grote topfavoriete voor goud. Van der Breggen lijkt op het parcours rond Rio de Janeiro een grote kanshebster op eremetaal, maar bij de mannenwedstrijd van gisteren is gebleken dat alles mogelijk is. Slepen de Nederlandse dames een medaille binnen? Volg het hier op WielerFlits.

Het vrouwenpeloton rijdt over dezelfde circuits als de mannen gisteren, maar dan minder vaak. In totaal rijden de vrouwen 136,9 kilometer. Het Grumari Circuit – met de kasseienstrook – wordt twee keer verreden, waarna koers gezet wordt richting de lastige ronde met de klim van Canoas en Vista Chinesa. Dit rondje wordt één keer afgelegd. Na de zeer gevaarlijke afdaling volgen nog twaalf vlakke kilometers naar de finish aan de Copacabana.

Om 17.15 uur Nederlandse tijd klinkt het startschot. Tussen 20.30 en 20.51 uur is de nieuwe olympisch kampioene bekend. De NOS zendt de start live uit op NPO1 en zal tussendoor andere sporten uitzenden. Via NOS.nl zal vanaf de start een livestream te zien zijn.

CpAOwWaW8AAcJQZ

Links
Roadbook (vanaf blz. 57)
Deelnemerslijst

Livestream (NOS.nl, vanaf 17.05 uur)

Liveticker (Twitter UCI Women)


[poll id=”296″]

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
237 Reacties
07-08-2016 20:54
Zag er slecht uit.
07-08-2016 20:54
@Timo

[quote]En weer een Nederlander die valt op moment supreme, ook bij de vrouwen de vallende ziekte.[/quote]

jij hebt niet gezien hoe ze bleef liggen? Dit is echt het belangrijkste wat je te zeggen hebt?
07-08-2016 20:55
Wat een drama en wat een klote commentaar weer op NPO
07-08-2016 20:55
Dat zag er heel slecht uit!
07-08-2016 20:55
ja inderdaad onni.. ik heb niet het gevoel dat het goed afloopt met haar.. ze laten ook niets meer zien ervan en dat doen ze vaak als het echt heel ernstig is
07-08-2016 20:55
Sprakeloos
Die breekt alles
07-08-2016 20:55
Waarom helpt van der Breggen nu niet mee?
07-08-2016 20:55
Nederlanders en op de fiets blijven zitten. Geen gelukkig huwelijk blijkt wel weer.
07-08-2016 20:55
Oh bah, wat lag ze akelig stil
07-08-2016 20:56
Pffff ik ben me echt kapot geschrokken!
07-08-2016 20:56
@Nasibal: Heb het niet gezien, hoorde alleen Herbert en Ducrot val schreeuwen, zat net op een ander scherm. Triest weer, hoop natuurlijk dat het goed is met haar.
07-08-2016 20:56
@ Timo. Sukkel. Zeg dan niks
07-08-2016 20:56
Ik hoop dat de schade mee valt maar dit zag er niet goed uit..
07-08-2016 20:56
Aan alle renners: daal op je limiet, niet erover. Wielrennen is een sport, breng je leven niet in gevaar, zelf niet op de OS.
07-08-2016 20:56
vieze val..
07-08-2016 20:56
Pff vd Breggen maakt nog steeds kans maar de gedachten zijn bij Annemiek...
07-08-2016 20:57
@MrKennedy85

Welke winnaar kreeg het gisteren cadeau?

Pijnlijke val, verschrikkelijk voor haar persoonlijk.
07-08-2016 20:57
Ik ben helemaal in shock, gatver wat een vieze val. Ik hoop echt dat dit goed komt voor haar. F*ck die medaille.
07-08-2016 20:57
Pfff wat een drama! Nederland dalijk zonder medaille....
07-08-2016 20:57
Wat een anticlimax.. eigenlijk maakt het me niet uit wie er wint nu. Gezondheid van van vleuten voorop
07-08-2016 20:57
Aai mieke, bijsturen in de bocht, bocht tekort, oh wat jammer, hopen dat de boel nog heel is.
07-08-2016 20:57
Gewoon k met peren dat wielrennen soms. Als het zo doorgaat niet eens een medaille voor de sterkste ploeg in koers net als gisteren.
07-08-2016 20:57
En zo lonkt goud en brons en zo heb je straks niets. Dramatische 1e twee dagen van OS voor Nederland op deze wijze
07-08-2016 20:57
"timo stijlloze reactie.

Ik hoop dat het goed met haar gaat..
07-08-2016 20:57
Over de ernst valt niet heel veel te zeggen, ze was enkel in een flits in beeld. Die flits zag er wel slecht uit, maar dat was onlangs bij Ilnur ook. Sterkte aan de familie Van Vleuten, hopen dat zij snel meer weten.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.