Giro 2017: Volg hier de vijftiende etappe
zondag 21 mei 2017 om 12:00 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de vijftiende etappe

De finale van de Ronde van Lombardije en tegelijkertijd een eerbetoon aan Felice Gimondi, dat is de vijftiende etappe van de Giro d’Italia kort samengevat. De kans is groot dat vluchters voor de dagzege mogen strijden. Wordt bij de favorieten nog een gooi gedaan naar tijdwinst op Tom Dumoulin? Volg het hier op WielerFlits.

In de laatste vijftig kilometer liggen drie beklimmingen, waarvan op twee een categorie is geplakt. Zo zag het einde van de meest recente Ronde van Lombardije er ook uit. Om 12.15 uur begint de etappe in Valdengo. De eerste 150 kilometer zijn nagenoeg vlak, maar daarna begint dus het lastige gedeelte. Na 199 kilometer is de finish getrokken in Bergamo, waar de renners tussen 17.00 en 17.30 uur aankomen.

Eurosport begint pas om 15.00 uur op het hoofdkanaal, omdat daarvoor MotoGP uitgezonden wordt. Vanaf 13.00 uur is de koers wel live te volgen via de Eurosport Player.

Links:
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 15 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 15

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
236 Reacties
21-05-2017 15:50
Wat een gigantische klotezender is het toch ook.
Hopelijk is volgend jaar alles weer terug bij Sporza.

Valt mee dat er trouwens geen ploeg is die nu doorrijdt.
21-05-2017 15:50
Jammer dat er geen ploeg doorrijdt na de valpartij van Quintana. Dat had Movistar wel verdiend.
21-05-2017 15:51
Netjes van Dumoulin.

Straks in de afdaling kan Nibali Quintana serieus de bibbers bezorgen.
21-05-2017 15:51
Netjes van Sunweb dat ze wachten. Movistar deed dat niet tijdens de Blockhaus-crash, dus wat dat betreft hoeft Sunweb dat niet te doen.
21-05-2017 15:51
Toch een teken dat Quintana niet lekker in z'n vel zit.
21-05-2017 15:51
Klasse van Dumoulin, echte gentleman.
21-05-2017 15:51
Jaaaajajajaja "reclame dit, reclame dat". Quintana gevallen, en dat is waar mensen het meteen over hebben.

Krijgt nou écht niemand het in zijn hersenpan dat het door reclames is dat we zoveel wielrennen hebben op tv?
21-05-2017 15:52
Movistar rijdt zelf ook altijd door dus hup gas erop.
21-05-2017 15:52
Gokje: LL Sanchez wint vandaag dankzij val Quintana
21-05-2017 15:53
Als dinsdag Dumoulin tegen een ijswand rijdt geeft Nibali gewoon gas hoor. Wanneer leren de Nlers nou eens dat wachten onzin is.
21-05-2017 15:53
Niks aan de hand. Morgen even losrijden en kraken en de stijfheid is er weer vanaf.
21-05-2017 15:54
Ik denk altijd; hadden ze ook gewacht op Dumoulin?
21-05-2017 15:54
Pietertje2 >>> met Sporza kon je mooi in de slotweek de zware bergritten pas vanaf 16.00 uur zien. Gelukkig ES komende week gewoon dagelijks om 13.15 uur live.
21-05-2017 15:54
Keurig van sunweb. Nibali gaat straks die zit al met smart te wachten! Gunstig verloop voor Dumoulin.
21-05-2017 15:55
Dat reclames komen prima maar laat het wielrennen dan rechtsboven in een klein schermpje live doorlopen. Doet ziggo ook bij formule 1.
21-05-2017 15:55
[quote]
LyndaLid - 21 mei 2017 om 15:51

Jaaaajajajaja “reclame dit, reclame dat”. Quintana gevallen, en dat is waar mensen het meteen over hebben.

Krijgt nou écht niemand het in zijn hersenpan dat het door reclames is dat we zoveel wielrennen hebben op tv?
[/quote]

Schijnbaar krijg jij het niet in je hersenpan dat we tientallen jaren de Giro zonder reclame op TV kregen.
21-05-2017 15:55
Lyndalid
Bullshit, ik heb in 20 jaar Sporza nooit een reclame gezien. En dan, er zijn ook betere manieren om reclame en koers te combineren, maar we worden het toch nooit eens.
21-05-2017 15:55
Dat de tegenstanders onsportief zouden reageren als hij zou vallen betekent nog niet dat Dumoulin dat moet doen.
21-05-2017 15:55
Waarom zend Sporza het eigenlijk niet meer uit??
21-05-2017 15:55
Dit bericht is verwijderd
21-05-2017 15:55
Hier is wachten geen probleem. Wanneer leren jullie dat het heel verschillende situaties zijn?
Met die ijswand waren er gewoon verschillen tussen de favorieten en bij Blockhaus zaten ze vlak voor de voet en reden ze al op kop.
21-05-2017 15:56
http://www.wielerflits.nl/nieuws/257638/ploegleider-orica-scottt-betreurt-doorrijden-movistar-na-valpartij.html
21-05-2017 15:56
Patron Doumolain.

Of topic; nog meer mensen die zich ergeren aan een wielerteamsponsor die DOPING voor het haar pretendeert?
21-05-2017 15:56
Toch wel deels eens met de kritiek. Niet omtrent het commentaar en reclames op Eurosport maar wel over het wachten op Quintana.

Als één ploeg niet vies is van doorrijden na een valpartij is het Movistar wel.
21-05-2017 15:56
Zo LL Sanchez weer ouderwets bezig?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.