Giro 2017: Volg hier de vijftiende etappe
zondag 21 mei 2017 om 12:00 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de vijftiende etappe

De finale van de Ronde van Lombardije en tegelijkertijd een eerbetoon aan Felice Gimondi, dat is de vijftiende etappe van de Giro d’Italia kort samengevat. De kans is groot dat vluchters voor de dagzege mogen strijden. Wordt bij de favorieten nog een gooi gedaan naar tijdwinst op Tom Dumoulin? Volg het hier op WielerFlits.

In de laatste vijftig kilometer liggen drie beklimmingen, waarvan op twee een categorie is geplakt. Zo zag het einde van de meest recente Ronde van Lombardije er ook uit. Om 12.15 uur begint de etappe in Valdengo. De eerste 150 kilometer zijn nagenoeg vlak, maar daarna begint dus het lastige gedeelte. Na 199 kilometer is de finish getrokken in Bergamo, waar de renners tussen 17.00 en 17.30 uur aankomen.

Eurosport begint pas om 15.00 uur op het hoofdkanaal, omdat daarvoor MotoGP uitgezonden wordt. Vanaf 13.00 uur is de koers wel live te volgen via de Eurosport Player.

Links:
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 15 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 15

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
236 Reacties
21-05-2017 15:56
Hahaha, zelfs Kroon hoopt dat er geen reclame meer komt, hahahhaha
21-05-2017 15:57
Tja... tijden veranderen, hoe harder je er tegenaan blijft aantrappen, hoe triester je wordt.

En ik heb er moeite mee dat er dus blijkbaar mensen zijn die niet kunnen genieten van zo'n schitterende etappe, maar alleen maar kunnen zeiken omdat ze jaren lang verwend zijn.
21-05-2017 15:57
@lyndalid

Nee, het is niet dankzij de reclame.
21-05-2017 15:57
Was de vuistregel niet dat iemand die in een gt valt, dezelfde tour niet gaat winnen? Zoiets stond me bij. Alhoewel Froome vorig jaar natuurlijk wel 2 keer onderuit ging in de tour...
21-05-2017 15:57
@Kingstown
We hadden ook meer dan honderd jaar V&D...
21-05-2017 15:58
Sporza is ook een deel van de openbare omroep die door belastingsgeld wordt gefinancierd.
21-05-2017 15:58
Hopelijk komt Quintana erachter dat Dumoulin het peleton heeft stilgelegd na zijn val. Als hij dan Dumoulin probeert te bestoken op de stelvio spookt die actie misschien wel door zijn hoofd en maakt dat het extra moeilijk ;)
21-05-2017 15:58
O nee WAT EEN RAMP!!!!

We zien de val niet live maar 45sec later.
HUILEN!!!! JANKEN!!!! BOEHOE!!!!

Serieus mensen, doe wat met je leven of ga lekker naar de stream vd rai kijken
21-05-2017 15:58
Ik ben allang blij dat er nu eens geen Nederlander viel. Voor Tom is dit alleen maar goed, straks knallen Tom, met je overgewicht.
21-05-2017 15:58
Dumoulin wacht op z'n grootste concurrent, zo wordt je dus de nieuwe patron.
21-05-2017 15:59
Als je delta hebt in zeeland als aanbieder (helaas ik), zal je elke dag een acceptabele stream moeten zoeken, met slechte kwaliteit beeld zit je dan op je laptopje te kijken, top..
21-05-2017 15:59
De reclame is vervelend maar liever dat dan geen wielrennen.
En ik vind dat Tom het keurig doet door te wachten. Dat iemand anders in het verleden geen gentleman is geweest wil niet zeggen dat hij dat nu ook niet hoeft te zijn. Gewoon keurig en wie goed doet goed ontmoet.
21-05-2017 16:01
Kruijswijk zit wel ver. Mindere dag na gisteren.

Edit: Alweer naar voren gekomen en heeft Clement nog bij zich.
21-05-2017 16:01
@Rondo,
Nu je het zegt, vorig jaar zat ik hem vaak te knijpen met Kruijswijk in de afdaling. Op achterstand komen of vallen lag op de loer. Dat gevoel heb ik nog niet gehad met Dumoulin.
21-05-2017 16:02
Kruijswijk imo wat ver van achteren.
21-05-2017 16:04
Dumoulin pakt deze etappe ook
21-05-2017 16:04
Prachtig dikke rijen publiek. Mooi om te zien dat na dopinggevallen de liefde voor wielrennen bij vele voort blijft bestaan.
21-05-2017 16:05
Luis Leon trapt door de boter
21-05-2017 16:06
Pfffffff die Luis Leon is beresterk vandaag!

Maar pas op, Molard kan aardig een muurtje op en rap aankomen.
21-05-2017 16:09
@@ LL. Klopt, top tien zelfs in de Waalse Pijl.
21-05-2017 16:09
Waarom zou ik dit willen zien tijdens een afdaling? Onvoorstelbaar
21-05-2017 16:10
Vreselijk die Eurosport-filmpjes op spannende momenten, gelukkig nu geen ''Juan and Only'' maar ook dit is weer compleet op het verkeerde moment
21-05-2017 16:11
Zo, nou, zo ging het dus de vorige keer, die van dit jaar zien we tijdens de komende ronde van Lombardije.
21-05-2017 16:11
Nibali schiet laserstralen vanuit zijn ogen, maar de aanval blijft virtueel.
21-05-2017 16:12
Niks mis met dat filmpje van Nibali, alleen een uurtje eerder is beter ;)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.