Giro 2017: Volg hier de vijftiende etappe
zondag 21 mei 2017 om 12:00 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de vijftiende etappe

De finale van de Ronde van Lombardije en tegelijkertijd een eerbetoon aan Felice Gimondi, dat is de vijftiende etappe van de Giro d’Italia kort samengevat. De kans is groot dat vluchters voor de dagzege mogen strijden. Wordt bij de favorieten nog een gooi gedaan naar tijdwinst op Tom Dumoulin? Volg het hier op WielerFlits.

In de laatste vijftig kilometer liggen drie beklimmingen, waarvan op twee een categorie is geplakt. Zo zag het einde van de meest recente Ronde van Lombardije er ook uit. Om 12.15 uur begint de etappe in Valdengo. De eerste 150 kilometer zijn nagenoeg vlak, maar daarna begint dus het lastige gedeelte. Na 199 kilometer is de finish getrokken in Bergamo, waar de renners tussen 17.00 en 17.30 uur aankomen.

Eurosport begint pas om 15.00 uur op het hoofdkanaal, omdat daarvoor MotoGP uitgezonden wordt. Vanaf 13.00 uur is de koers wel live te volgen via de Eurosport Player.

Links:
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 15 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 15

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
236 Reacties
21-05-2017 14:41
Petilli geen teamgenoot van Nibali he ;)
21-05-2017 14:41
Ploeg van Yates opeens op kop dafuq gaan ze het ooit dan laten stil vallen hhahaha
21-05-2017 14:41
Ennnnnnnnnn Orica doet het! Yes, dit wordt een legendarische etappe zo!!
21-05-2017 14:41
@Sammy Petilli rijdt niet voor Bahrain...
21-05-2017 14:42
Wat een kwast die Gaviria. Nu met zijn vingertje de ronddraai-beweging maken en gisteren met datzelfde irritante vingertje o.a. naar zijn hoofd wijzen en in het wiel blijven bij Teklahaimanot. Zoals Hermans (Toon) vroeger zei over "Snieklaas". "Ik vind het een nare man, ik mag die vent niet"
21-05-2017 14:47
Gaviria begint inderdaad een beetje nare manieren te vertonen.
21-05-2017 14:51
@Peer: goed gezegd. Hoeveel talent ook, 'wie met pek omgaat, wordt met pek besmeurd'. Quickstep krijgt het vaak voor elkaar een aantal irritante renners in de ploeg te hebben... Het zal wel een bijproduct van de 'winnaarsmentaliteit' zijn.
21-05-2017 14:52
De kopmannen doen even hun behoeften en Orica schroeft het tempo op. De ongeschreven wetten bestaan niet meer.
21-05-2017 14:52
Ik vraag me elke keer weer af waarom de Cannondale mannen niet agressiever koersen. Dombrowski, Carthy, Villella etc. Zo'n Slagter ook nergens te zien en dat tijdens interviews roepen dat je lekker in vorm bent. Enige die het doet is Rolland. Of zouden ze allemaal moeten werken voor het klassementje van Formolo?
21-05-2017 14:54
Wat doet Gaviria nu in godsnaam verkeerd? Altijd die 'haat' en negatieve reacties over Quickstep. Een Belgische ploeg die reeds jaren de beste ploeg ter wereld is, dat doet pijn bij velen he?
21-05-2017 14:55
Hoge bomen. Sieraad voor voor de sport Gaviria!
21-05-2017 14:55
Dit bericht is verwijderd
21-05-2017 14:56
Bij de start kijkt Gaviria ook elke dag wat laatdunkend naar Dumoulin, een echt mannetje.

Gaviria een megalomaan natuurtalent, dat Sagan kan evenaren maar me hetzelfde arbeidsethos lijkt te ontberen. Je kunt ook duidelijk zien dat hij zich gewoon in vorm gereden heeft deze Giro.

Edit: of je er van houdt of niet, zulke spraakmakende types is de sport eerder arm dan rijk, prima dus.
21-05-2017 14:56
Cannondale probeert wel mee te springen maar het lukt ze niet echt
21-05-2017 14:57
Dit bericht is verwijderd
21-05-2017 15:00
Heb je weleens een interview met Lefevre gelezen? Beste ploeg ter wereld kan je trouwens best met een korreltje zout nemen. Verder hebben ze hele leuke renners en was het voorjaar van Gilbert indrukwekkend!
21-05-2017 15:02
De kopgroep heeft niet genoeg aan die 2 minuten, Adam Yates heeft plannen.
21-05-2017 15:02
Gaviria is de Giro gestart met maagproblemen, nogmaals.
21-05-2017 15:02
Gisteren gaviria vs teklahaimanot niet gezien Quinteri? Dan snap wat voor een hypocriete onzin gaviria nu uithaalt... verder een fantastische renner, maar ik heb hem deze 2 dagen niet op ethisch gedrag kunnen betrappen
21-05-2017 15:03
Home of cycling goed en wel. Zend het dan uit he mannen!
21-05-2017 15:06
@Baukema
Neen, dat gedrag heb ik niet gezien. Dus daar kan ik me niet over uitspreken :)
21-05-2017 15:07
Wat doet Gaviria nou precies fout?

Wat een gezeik weer, je mag je kop niet boven het maaiveld uitsteken blijkt maar weer... Sagan, Gaviria, Dumoulin; heerlijk man! Allemaal klasbakken met een grote bek, schitterend.
21-05-2017 15:08
@BasBelgie,
Rossi verloor net zijn fiets in de laatste ronde in gewonnen positie, aldus de commentatoren. Maar nu komt het.
21-05-2017 15:08
Ethiek is een(waardevol) bedenksel, maar zeker geen wet. Al helemaal niet binnen de topsport. Lekker houden zo en niet over miepen.
21-05-2017 15:09
Ben benieuwd wat orica allemaal van plan is

Om te reageren moet je ingelogd zijn.