Giro 2017: Volg hier de vijftiende etappe
zondag 21 mei 2017 om 12:00 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de vijftiende etappe

De finale van de Ronde van Lombardije en tegelijkertijd een eerbetoon aan Felice Gimondi, dat is de vijftiende etappe van de Giro d’Italia kort samengevat. De kans is groot dat vluchters voor de dagzege mogen strijden. Wordt bij de favorieten nog een gooi gedaan naar tijdwinst op Tom Dumoulin? Volg het hier op WielerFlits.

In de laatste vijftig kilometer liggen drie beklimmingen, waarvan op twee een categorie is geplakt. Zo zag het einde van de meest recente Ronde van Lombardije er ook uit. Om 12.15 uur begint de etappe in Valdengo. De eerste 150 kilometer zijn nagenoeg vlak, maar daarna begint dus het lastige gedeelte. Na 199 kilometer is de finish getrokken in Bergamo, waar de renners tussen 17.00 en 17.30 uur aankomen.

Eurosport begint pas om 15.00 uur op het hoofdkanaal, omdat daarvoor MotoGP uitgezonden wordt. Vanaf 13.00 uur is de koers wel live te volgen via de Eurosport Player.

Links:
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 15 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 15

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
236 Reacties
21-05-2017 14:04
Ik heb helemaal geen problemen met Eurosport, ik ben allang blij dat er een partij is die het uitzendt. Reclames horen erbij, de boel moet toch draaiende blijven. Commentaar heb ik geen last van, alleen jammer dat Boogerd niet vaker er bij is.
21-05-2017 14:07
@paulito
Schoenenreus is inmiddels al een tijdje failliet! Slechte vergelijking:)
21-05-2017 14:10
@ploppy

Daar is speciaal voor die zeurders een apart topic voor. Laat ze daar lekker met elkaar lopen zeuren
21-05-2017 14:10
Het is al weer teruggebracht naar 12 sec.
21-05-2017 14:12
Toch wel een mooie etappe tot nu. De kopgroep die niet weg mag/kan rijden. Cannondale die het gaatje niet dicht krijgt. Tempo is echt heel hoog. En heel veel mannen slaan de bevoorrading over
21-05-2017 14:12
Het mooie van Eurosport is dat ze wat interactiviteit hebben met de kijker. Alles is eigenlijk beter dan Dijkstra en Ducrot.
21-05-2017 14:13
Heel mooie rit tot nu toe :)
Nog geen moment verveelt!
21-05-2017 14:16
Seliger van Bora is afgestapt. Ze zijn nu nog met 7 ( pelucchi ook al )
21-05-2017 14:22
Nog maar 50 km tot de eerste beklimming verwacht nu wel dat 1 klassementsploegen toch gaat overnemen zeker omdat ze de boni's dan nog hebben en de 2cols behoorlijk pittig zijn achter elkaar. Vooral die 1e klim loei en loei zwaar en dan ook nog een gemiddelde snelheid van 48/50 tot niet toe??
21-05-2017 14:23
52,1 km/h gemiddeld tot nu toe zie ik net in beeld hahaha
21-05-2017 14:24
Dit heb ik echt zelden gezien haha, wat geweldig! In bergetappes wordt er vaak een uur gestreden voor een kopgroep, maar op zo'n vlak stuk al 2 uur lang waanzinnige oorlog!

Mannen die nu nog in de kopgroep komen zijn echt goed in orde. Maar, ploegen als Bahrain moeten toch gewoon voor de ritwinst gaan rijden zo? De kopgroep, mocht er één komen :), niet ver weg laten rijden en Nibali in klim en afdaling los laten! Wat krijgen we dan een geweldige finale er ook nog bij!
21-05-2017 14:26
is dat battaglin mee voor TLJ?
21-05-2017 14:26
Zou Mathieu meekijken?
21-05-2017 14:30
Battaglin mee voor LTJ! Volgens mij heb ik ook Gaviria en Dillier gespot.
21-05-2017 14:32
Battaglin is mooi mee! Hopen dat Gaviria niet zo goed is als mensen beweren en er bij de berg af gereden wordt, maar ik heb er een zwaar hoofd in!
21-05-2017 14:34
Nu mooi groepje weg met battaglin. Andere sterke mannen in dat groepje zijn deignan dillier barbin molard
21-05-2017 14:34
Nou, ben benieuwd of dit wel stand houdt, wat een gebeuk zeg, niet normaal meer...
21-05-2017 14:37
Ze hebben de zegen van het peloton. Met nog maar twee uur koerst te gaan haha
21-05-2017 14:37
hé hé ze kunnen eten in het peloton. Kopgroep heeft minstens 4 minuten nodig bij de voet.
Is nog maar 30 km tot de voet ben echt benieuwd of de klassementsmannen iets durven te ondernemen tegen Dumoulin.
21-05-2017 14:37
En Sunweb legt het stil. Groepje is weg.
21-05-2017 14:38
Bij Cannondale wil ook niks goed gaan.
21-05-2017 14:39
Mooi groepje zo, Battaglin topfavoriet voor vandaag, Petilli zal zich terug laten zakken voor Nibali's coup in de afdaling, paar goede hardrijders erbij, iedereen happy.
21-05-2017 14:39
hopen dat dit vooruit blijft en Battaglin, Gaviria kan lossen op de klim!
21-05-2017 14:39
De laatste week zond Sporza altijd alleen het laatste uur uit i.v.m. rond van België. Gelukkig hebben we dit jaar Eurosport
21-05-2017 14:40
Ik zou als ploeg toch voor Yates, Nibali, Quintana, Zakarin of wie dan ook gaan rijden. Je moet gewoon durven aanvallen, elk moment dat het kan tegen Dumoulin.

En het maakt de koers nóg mooier dus ik wil het gewoon zien! :)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.