Giro 2017: Volg hier de tweede etappe
zaterdag 6 mei 2017 om 11:35 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de tweede etappe

De tweede etappe van de Giro d’Italia gaat vandaag van start met de verrassende Lukas Pöstlberger in de roze leiderstrui. De Oostenrijker krijgt vandaag een zogeheten ‘medium mountain stage’ voor de kiezen.

Op het menu staan twee beklimmingen, eerst één van derde categorie en op vijftig kilometer van het einde de Passo di Genna Silana (19,6 kilometer lang aan 3,2%) van tweede categorie. De grote vraag vandaag is: welke rappe mannen weten hier te overleven?

De etappe gaat om 11:50 van start in de havenstad Olbia, de vierde plaats van Sardinië, gelegen in het noorden van het eiland. De aankomst in Tortolì wordt verwacht tussen 16:58 en 17:30.

De wedstrijd is vanaf 13:17 live te zien op Eurosport met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Michael Boogerd. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 2 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 2

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Site Giro)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13.50 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
117 Reacties
1 3 4 5
06-05-2017 17:17
Gaat nog op zn elfendertigst, tlj nog voorin.
06-05-2017 17:19
Neen want daar zit SKY
06-05-2017 17:22
Bauhaus er ook af...
06-05-2017 17:26
Gelukkig is de prijs voor beste daler afgeschaft.
06-05-2017 17:32
Zal Nibali dit nu echt puur doen uit hoop dat er dan misschien een concurrent valt?
06-05-2017 17:34
Misschien moet ie dringend?
06-05-2017 17:35
@ Danny81: hij oefent alvast.
06-05-2017 17:37
@Danny

Misschien wel gewoon om te proberen er een aantal te lossen
06-05-2017 17:42
Zakarin zakt er door.
06-05-2017 17:43
Leek alsof ie net weer opstapte, dus zal wel lek gereden zijn.
06-05-2017 17:44
Pechgevalletje denk ik.
06-05-2017 17:44
Zoals ze stil stonden bij het wachten, moet het haast iets mechanisch zijn geweest.
06-05-2017 17:45
Brengt Katusha Zakarin nog terug? en wie brengt hij nog meer terug (misschien bijv NIzzolo, Bennett, Bauhaus etc.?) toch nog iets spanning in die laatste paar kilometers :p

Edit: draait alleen nog om Zakarin, de andere komen niet op tijd voorin het peloton
06-05-2017 17:46
Netjes teruggekomen hoor!
06-05-2017 17:49
De Gorilla!
06-05-2017 17:52
Dit bericht is verwijderd
06-05-2017 18:35
Heb de koers niet kunnen volgen dus dit topic even doorgenomen. Wat was er nu met Landa? Of was hij het helemaal niet aan het begin van de koers?
1 3 4 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.