Giro 2017: Volg hier de tweede etappe
zaterdag 6 mei 2017 om 11:35 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de tweede etappe

De tweede etappe van de Giro d’Italia gaat vandaag van start met de verrassende Lukas Pöstlberger in de roze leiderstrui. De Oostenrijker krijgt vandaag een zogeheten ‘medium mountain stage’ voor de kiezen.

Op het menu staan twee beklimmingen, eerst één van derde categorie en op vijftig kilometer van het einde de Passo di Genna Silana (19,6 kilometer lang aan 3,2%) van tweede categorie. De grote vraag vandaag is: welke rappe mannen weten hier te overleven?

De etappe gaat om 11:50 van start in de havenstad Olbia, de vierde plaats van Sardinië, gelegen in het noorden van het eiland. De aankomst in Tortolì wordt verwacht tussen 16:58 en 17:30.

De wedstrijd is vanaf 13:17 live te zien op Eurosport met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Michael Boogerd. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 2 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 2

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Site Giro)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13.50 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
117 Reacties
06-05-2017 13:32
Voor mij geen probleem! Luister graag naar em.
06-05-2017 13:32
Als Teklehaimanot dit blijft doen, en de Giro uitrijdt, kan hij heel ver komen in het puntenklassement!
06-05-2017 13:38
Het verschil lijkt al wat terug te lopen
06-05-2017 13:48
@adelaar
Als Tekle ook de tweede tussensprint wint, heeft hij na anderhalve rit al meer dan één vierde van de punten van Nizzolo vorig jaar na 21 ritten.
06-05-2017 14:01
Dit landschap waar ze nu in rijden valt wat tegen qua schoonheid, hebben ze nog zure regen op Sardinië?
06-05-2017 14:06
Sbaragli heeft er ook voordeel van dat Teklehaimanot punten weghaalt naturlijk.
06-05-2017 14:17
Tlj rijdt nu goed van voren. Statement ten opzichte van gisteren
06-05-2017 14:27
Dit bericht is verwijderd
06-05-2017 14:43
Geen flauwekulletjes Klootje!
06-05-2017 14:44
Bij de koplopers gaat het afdalen niet van harte...
06-05-2017 14:45
@spartacus, toevallig ook (deel) van het parcours van vandaag gereden?
06-05-2017 14:55
Dit bericht is verwijderd
06-05-2017 14:55
TLJ enorm goed van vorne met 5 man.
06-05-2017 15:06
Zo begon Tjallingii vorig jaar ook aan de Giro met de tussensprints in Nederland en puntentrui. Maar dat houd je natuurlijk geen 2 weken vol als vluchter. En Teklehaimanot heeft ook geen sprint waarmee hij vanuit het peloton nog top 15's kan scoren en sprokkelen.
06-05-2017 15:06
Geestig, er werden in de uitzending twee twitter vragen/opmerkingen behandeld, een van Rahimns en de volgende van mij, Wielerflits aan de macht op Eurosport. :D
06-05-2017 15:16
Miguelon heeft gelijk...de grote rondes moeten elk een week inleveren om ons, en vooral de minder fanatieke volgers, van dit soort etappes te verlossen...
06-05-2017 15:37
@Leukefans: cool idd. Boogerd vond t helaas niks, of wel ;)
06-05-2017 15:46
Miguelon, blijf eens van de drugs af. Daar ga je raar van lullen.
06-05-2017 15:46
Ben benieuwd of we aanvallen krijgen op de slotklim
06-05-2017 15:49
Wordt iedereen in slaap gesust? Totdat Cannondale op de laatste klim vuurwerk gaat maken? Of gaat deze etappe eindigen in een massasprint?
06-05-2017 15:58
Dit wordt normaliter gewoon een massasprint.
06-05-2017 15:58
Ploegen als Astana, Sky, Cannondale moeten gewoon volle bak gaan op die laatste klim. Hebben helemaal niets te winnen met een sprintersfestijn.
06-05-2017 15:59
Overigens fietste Zonneveld de laatste kilometers. Daar schijnt niks vlak te zijn. Wind tegen, dat dan weer wel.
06-05-2017 16:02
Laten we hopen dat er renners zijn die de oversteek nu durven te maken, nu dat de voorsprong richting de 1.40 gaat...
edit: en we aan de klim van 20 km gaan beginnen, that is.
06-05-2017 16:04
Mooie rit voor op dag 2 in een grote ronde, kan zomaar alle kanten op .. :)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.