Giro 2017: Volg hier de tweede etappe
zaterdag 6 mei 2017 om 11:35 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de tweede etappe

De tweede etappe van de Giro d’Italia gaat vandaag van start met de verrassende Lukas Pöstlberger in de roze leiderstrui. De Oostenrijker krijgt vandaag een zogeheten ‘medium mountain stage’ voor de kiezen.

Op het menu staan twee beklimmingen, eerst één van derde categorie en op vijftig kilometer van het einde de Passo di Genna Silana (19,6 kilometer lang aan 3,2%) van tweede categorie. De grote vraag vandaag is: welke rappe mannen weten hier te overleven?

De etappe gaat om 11:50 van start in de havenstad Olbia, de vierde plaats van Sardinië, gelegen in het noorden van het eiland. De aankomst in Tortolì wordt verwacht tussen 16:58 en 17:30.

De wedstrijd is vanaf 13:17 live te zien op Eurosport met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Michael Boogerd. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 2 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 2

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Site Giro)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13.50 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
117 Reacties
06-05-2017 16:04
Bennett er af
06-05-2017 16:04
Peloton gaat wel redelijk vlotjes nu. Sam Bennett er al af en nog maar 1.20 over van de voorsprong.
06-05-2017 16:06
Hoewel... Sky renners peddelen wat rond op kop. Bennett zal wel slechte dag hebben.
06-05-2017 16:17
Bennett schijnt ziek te zijn maar is inmiddels alweer teruggekeerd. En het lastigste deel van de klim was het deel tot aan de tussensprint. Dit wordt gewoon een massasprint.
06-05-2017 16:37
Ewan zit er ook gewoon nog, achter Verona.
06-05-2017 16:43
Twan Castelijns moet lossen. Met nog 9 km naar de top van de klim.
06-05-2017 16:44
Hartslag van Ewan ging boven de 170. Dan ga je jezelf toch aardig opblazen.
06-05-2017 16:49
Overigens sneeuwt het weer op de Stelvio
06-05-2017 16:56
Koplopers hebben nog 20 seconden, maar mogen nog de bergpuntjes oprapen. Daar maken ze een leuk spel van.
edit: wordt nog leuk, peloton nadert... met blauw erbij.
06-05-2017 16:58
Teklehaimaniet... wel! Blauw morgen. Verdiend.
06-05-2017 16:59
Bahrein pakt de leiding. Het gaat beginnen. Nibali?
06-05-2017 17:01
Ongeveer 120 man nog in het eerste peloton dat aangevoerd wordt door Bahrein. En die jongens trappen flink door. Waarvoor?
06-05-2017 17:01
Laat het maar nu lekker sneeuwen Bert. De stelvio was al sneeuwvrij, die kleine beetjes die nu vallen zijn bij zonneschijn zo weg.
06-05-2017 17:01
Waarschijnlijk rijdt spartacus voor het peleton uit met losse handjes.
06-05-2017 17:02
Die reclame nu is echt jammer
06-05-2017 17:02
Nizzolo gaat niet meesprinten.
06-05-2017 17:04
Welke sprinters zijn er al af?
06-05-2017 17:06
Bennet
06-05-2017 17:07
Waarom martinelli nou niet mee laten rijden, zit toch nog genoeg quickstep in het peloton voor Gaviria. Laffe tactiek.
06-05-2017 17:08
Pelucchi er nog bij!
06-05-2017 17:09
Die vanbellegem, is veel ergerlijker dan Been. Altijd Quick step en Belgen goed praten, zelfs als ze niets fout doen.
06-05-2017 17:10
@edjahh: in elk geval Bennet, Pelucchi en Nizzolo heb ik zien lossen.
06-05-2017 17:11
TLJ nu mooi met zijn allen achter de Bahreinjongens.
06-05-2017 17:16
Dit is zo mogelijk nog saaier dan de Tour.
06-05-2017 17:17
Thx Natrix

Om te reageren moet je ingelogd zijn.