Giro 2017: Volg hier de tweede etappe
zaterdag 6 mei 2017 om 11:35 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de tweede etappe

De tweede etappe van de Giro d’Italia gaat vandaag van start met de verrassende Lukas Pöstlberger in de roze leiderstrui. De Oostenrijker krijgt vandaag een zogeheten ‘medium mountain stage’ voor de kiezen.

Op het menu staan twee beklimmingen, eerst één van derde categorie en op vijftig kilometer van het einde de Passo di Genna Silana (19,6 kilometer lang aan 3,2%) van tweede categorie. De grote vraag vandaag is: welke rappe mannen weten hier te overleven?

De etappe gaat om 11:50 van start in de havenstad Olbia, de vierde plaats van Sardinië, gelegen in het noorden van het eiland. De aankomst in Tortolì wordt verwacht tussen 16:58 en 17:30.

De wedstrijd is vanaf 13:17 live te zien op Eurosport met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Michael Boogerd. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 2 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 2

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Site Giro)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13.50 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
117 Reacties
1 2 3 5
06-05-2017 11:44
Volgens Sunweb staat er tegenwind op de laatste klim, hopelijk wel genoeg wind om verschillen te maken.
06-05-2017 11:45
Deze pakt van Emden in een aanval net na de afdaling.
06-05-2017 11:46
Raafje met tegenwind maak je geen verschil
06-05-2017 11:47
@redactie
Er zit in fout in de puntenverdeling voor de puntentrui in jullie voorbeschouwing. Zowel bij de tussensprints als aan de eindstreep is die verdeling anders.
06-05-2017 12:14
Matige kopgroep hoor had wel wat sterkere renners mee verwacht. Maar renners kiezen er toch voor om de gehele GIRO lekker mee te rijden en niks te doen. Man man.
06-05-2017 12:14
Ik zie eerlijk gezegd niet hoe de sprinters eraan kunnen blijven hangen als er echt doorgetrokken wordt. Het is allemaal wel niet heel stijl, maar wel veel.
06-05-2017 12:19
@mollemarijden: Knap dat je dat nu al weet na net het beginnen van de 2de etappe. De Giro duurt 3 weken!
06-05-2017 12:20
Eens met @Bartje. De gehele laatste klim is zelfs nog langer dan 19,6 km. Als er hard doorgetrokken wordt is dit niks voor Greipel, Gaviria en Ewan, enz.
06-05-2017 12:20
Die video's op wielerflits zijn nooit af te spelen. Zijn ze ergens anders te bekijken. Je kunt steeds op play en daarna 'resume' blijven klikken, zit een bug in. Ik gebruik Firefox en heb net ook zonder Adblocker gekeken.
06-05-2017 12:26
Yoeri, zit geen bug in, jij hebt een bug, of jij bent een bug :)
06-05-2017 12:27
Het feit dat de eerste ontsnapping vaak de goede is en dat die dan nog vaak bestaat uit renners die nog geen platte prijs reden is toch steeds weer opmerkelijk in de Giro. Ook zo'n ritoverwinning (+roze!!) als die van Pöstlberger, Ciccone, Keisse in de slotrit vorig jaar... De Giro blijft een paar trappen onder de Tour staan, niet alleen qua uitstraling, maar als gevolg daarvan, ook qua strijd op het hoogste niveau. In de tour zie je een GVA, Sagan, Kristoff en Degenkolb (toppers van de klassiekers) strijden om in een ontsnapping te geraken. Hier mogen we ons opwarmen aan een urenlange, trage achtervolging op Owslan en Kosheyov... Gaaaaaaaap!! Alle Euforie over het 'fantastische' deelnemersveld en alle misplaatste arrogantie van 'de ware wielerliefhebber' ivm de Giro vs Tour ten spijt... de Tour levert meer spektakel op het hoogste niveau. Wat Sagan/GVA/Kristoff daar doen in de vlakke ritten, de waaierritten, het gevecht voor de juiste ontsnapping, het koersgemiddelde dat er 5 km/u hoger ligt...
06-05-2017 12:28
Ben benieuwd. Matt White van Orica lijkt overtuigd dat het geen dag voor de sprinters is, maar ik zie toch mannen als Modolo en Sbaragli wel over die klimmetjes komen.
06-05-2017 12:28
Zeker dat je Adblocker uit hebt staan waar daar lag het bij mij wel aan. Yoeri
06-05-2017 12:42
Ben het wel met je eens @ Miguelon dat, er in de Giro (maar ook de Vuelta) mindere goden een etappe of trui pakken maar op het gebied van spektakel ben je gewoon willekeurige voorbeelden aan het oprakelen. Er gebeurt in de Giro zoveel, maar omdat het nu 1,15 (!) etappes een wapenstilstand is vind ik je timing voor zo'n post echt onterecht. Wat een kletspraat.
06-05-2017 12:43
huh wat, landa in de achtervolging en hij krijgt de ruimte van het peleton volgens de sporza ticker. Bizar dat ze hem zo laten rijden.
06-05-2017 12:43
[quote]Team Sky heeft geen mannetje in de kopgroep en daar wil Mikel Landa verandering in brengen. Hij versnelt alleen uit het peloton en komt tot op 3'25" van de vluchters. Het peloton volgt al op 6 minuten.[/quote]
?????
06-05-2017 12:44
Dit bericht is verwijderd
06-05-2017 12:45
Mikel Landa in de achtervolging?
06-05-2017 12:46
[quote]Bizar dat ze hem zo laten rijden.[/quote]
Mocht ik concurrent zijn van Landa, zou ik het alleen maar toejuichen dat hij er hier een dagje tussen gaat zwemmen. Vooral bizar dat hij vandaag nodeloze energie wil verspillen.
06-05-2017 12:46
Landa in de achtervolging op een kopgroep??? Wat is dat voor een vreemde actie van Sky, Landa is toch zeker de 2e kopman van Sky en geen renner om een waarschijnlijk kansloze achtervolging op een kansloze kopgroep te doen......
06-05-2017 12:48
Kan iemand dit even duiden?
06-05-2017 12:49
Of eigenlijk is Thomas de kopman bij Sky en Landa een luxe knecht ...
06-05-2017 12:52
Hahhahaha zeldzaam normaal Sky wachtende maar nu in de aanval. Die had gehoopt op 2 goede mannen van andere ploegen. Ben benieuwd wie wil gaan controleren???
Gaat Landa hier een slag slaan??
06-05-2017 12:53
Waarschijnlijk zodadelijk de melding dat het om een ander rugnummer ging.
06-05-2017 12:53
SPORZA: Landa alleen in de achtervolging
Team Sky heeft geen mannetje in de kopgroep en daar wil Mikel Landa verandering in brengen. Hij versnelt alleen uit het peloton en komt tot op 3'25" van de vluchters. Het peloton volgt al op 6 minuten.
1 2 3 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.