Giro 2017: Volg hier de twaalfde etappe
donderdag 18 mei 2017 om 11:30 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de twaalfde etappe

In Giro d’Italia krijgen de sprinters vandaag tijdens de vlakke rit naar Reggio Emilia weer eens een kans. Op de route van de langste etappe van deze Giro liggen in het eerste gedeelte twee klimmetjes, maar het tweede gedeelte is zo goed als vlak. Wordt het Greipel, Gaviria of Ewan?

Giro d'Italia 2017 : Etappe 11

De start is om 11:45, de finish wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint om 13:16 met de rechtstreekse uitzending. Het commentaar is van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:

Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 12 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 12

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
76 Reacties
18-05-2017 11:34
Ik zet de wekker om vijf uur. :)

Snap het wel hoor, die overgangsetappes. Maar als fan moeten we er wel weer doorheen.
18-05-2017 11:35
Vandaag en morgen kunnen Gaviria en Stuyven zo'n voorsprong pakken dat er verder niemand meer echt over kan in het puntenklassement. Dan is het tussen hun nog tussensprintjes pakken en uitrijden voor de paarse trui.
18-05-2017 11:42
Hopen dat Kruijswijk niet wordt gelost op de klimmetjes.

Anders kan hij wellicht aanhaken bij de mannen van Mareczko.
18-05-2017 11:47
Tegen beter weten in hoop ik op een vlucht van 20 man, waarna de sprintersploegen moeite hebben om het te controleren.
Maar het zullen wel 2 Italianen en een Rus worden die heel de dag naar de camera zwaaien.
18-05-2017 11:54
@Bertvd

Gaat ik ook doen , eenn beetje 4 a 5 uur naar een landschap kijken kan ik ook wel op youtube, national geographic channel of discovery channel . ;)
18-05-2017 11:57
Als TD slim is, stuurt hij manschapen in de ontsnapping, hoeft hij niet te controleren vandaag :-)
18-05-2017 11:58
@escapados, er mist een Italiaan :(

Edit: er is nog een Italiaan onderweg!
18-05-2017 12:00
Alweer geen bergetappe en morgen ook niet. Dertien etappes zonder een echte bergetappe.. Een paar heuveltjes en 2x vlak met een bergop aankomst. Waardeloos parcours tot nu toe.
18-05-2017 12:06
@escapados kan jij dingen voorspellen? ;)
18-05-2017 12:07
@escapados Dit bedacht voordat de kopgroep ontstond? Of nadat de eerste berichten doorsijpelden...? :P
18-05-2017 12:07
Helaas is het toch scenario 2 geworden :(

"We hebben na 14 km 3 leiders. 2 Italianen - Marcato (UAE Team Emirates) en Maestri (Bardiani) en 1 Rus (Firsanov)."
18-05-2017 12:11
@Wielrennertje en mhp88

Haha, het was een pure gok :)
18-05-2017 12:18
Niets boeiende etappe..
18-05-2017 12:20
@Il Cavaliere
Profiel van gisteren wel bekeken? Was gewoon een bergetappe hoor.
En die finish op Blockhaus noem ik ook wel een aardige berg ;)
18-05-2017 12:26
Boeken toe tot 5 uur vanmiddag, Firsanov best geplaatste op 1.08,15.
Extra rustdag voor Sunweb , sprintersploegen mogen en moeten aan de bak.
18-05-2017 12:33
Mag de laatste week nog wel wat spektakel komen. Valt tot nu toe tegen. Het roze van Dumoulin vergoedt veel, maar buiten Blockhaus en de tijdrit om is er nog weinig echt vuurwerk tussen de favorieten geweest. Vooral gisteren was het maar matigjes met wat prikjes van Nibali en Pinot die gedoemd waren te mislukken.
18-05-2017 12:35
Mensen die 229km fietsen een rustdag noemen zijn volgens mij niet helemaal 100 ofzo.
18-05-2017 12:39
@Johhny7

Dank je om mij niet helemaal 100% te noemen , maar iedereen die ook maar het minste verstand van wielrennen heeft weet dat de ploeg van de klassementsleider een zeer rustige dag heeft als de best geplaatste renner in de de ontsnapping op 1 uur en 8 minuten staat. Ze hoeven totaal niet te rijden , een gangetje van 35 / 38 per uur is goed te doen.
18-05-2017 12:42
Het HAD geen rustige etappe hoeven te zijn vandaag... Maar prima zo, voor Sunweb natuurlijk. Rustdag is het natuurlijk niet. Denk aan JVDB die vandaag zowat 6 uur op zijn drie ballen moet gaan zitten...
18-05-2017 12:44
Wat een slechte Giro trouwens heh, voor TLJ? Alles opofferen (Battaglin en Campenaerts) voor een slecht-rijdende Kruijswijk, wat een hopeloos slecht management lijkt het...
18-05-2017 12:44
Greipel stapt morgen uit de Giro. Ik ben benieuwd welke sprinters er nog bij blijven en wie de punten-trui pakt. Ik dicht Stuyven toch wel de meeste kansen toe dan.
18-05-2017 12:47
Is er ergens een manier te vinden om al het geklaag over TLJ uit de comments te filteren denk dat we het wel genoeg gehoord hebben.

Na 3 dagen niets anders dan commentaar is het op een gegeven moment ook wel genoeg.
18-05-2017 12:52
@assen
OK
18-05-2017 12:55
@Ifor: Het zal tussen Gaviria en Stuyven gaan. De Columbiaan lijkt me echter de beste kansen te hebben.
18-05-2017 13:01
@wienesroa,
Als Sunweb slim is dan zorgen ze dat er alleen maar renners in de kopgroep zitten die op minstens een kwartier staan. Vervolgens op het gemakje er achteraan rijden en dan zul je zien dat de sprintersploegen snel genoeg overpakken. Hoeven ze de rest van de dag niks meer te doen.

Reacties zijn gesloten.