Giro 2017: Volg hier de twaalfde etappe
donderdag 18 mei 2017 om 11:30 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de twaalfde etappe

In Giro d’Italia krijgen de sprinters vandaag tijdens de vlakke rit naar Reggio Emilia weer eens een kans. Op de route van de langste etappe van deze Giro liggen in het eerste gedeelte twee klimmetjes, maar het tweede gedeelte is zo goed als vlak. Wordt het Greipel, Gaviria of Ewan?

Giro d'Italia 2017 : Etappe 11

De start is om 11:45, de finish wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint om 13:16 met de rechtstreekse uitzending. Het commentaar is van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:

Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 12 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 12

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
76 Reacties
18-05-2017 14:39
@KissMyAce
"BeGREIPELijk dat Greipel morgen naar huis gaat…."
Yep, er was echt geen ANDRE optie ;-)
18-05-2017 14:39
Initiatief vergt coordinatie, en dat is niet heel gemakkelijk in een peloton. Maar waar een wil is, is een weg.
18-05-2017 14:46
@nederbelg
Goed ingekopt:)
18-05-2017 15:06
@robocop
Het woord versnappering is op zichzelf een versnappering :-)
18-05-2017 15:13
Is er al iets gebeurd?
18-05-2017 15:20
Voor het punten- en bergklassement is er nog wel wat gebeurd:

"In het peloton pakt Gaviria onbedreigd de punten, de rest moeit zich blijkbaar niet meer met de zaken."
"Ook op het tweede bergje van de dag (3e categorie) sprokkelt Fraile nog enkele puntjes. Hij wordt dus de nieuwe bergkoning."
18-05-2017 15:22
Is dit nog steeds Kroon als co-commentator?
18-05-2017 15:22
Haha die Belg wordt even op zn plek gezet. Mooie tv
18-05-2017 15:22
En Karsten is lekker op Jeroen aan het vitten. Benieuwd of die dat nog 1,5 week uit kan houden met Kroon naast zich :D
18-05-2017 15:23
@Poeksel
Goed van Stuyven dat hij zich helemaal focust op de eindsprint. Vorige keer kwam hij duidelijk te kort na twee felbevochten tussensprints met Gaviria.
18-05-2017 15:32
PR is 260 km en gaat plankgas vanaf de eerste strook. Na voor velen twee rustdagen mag het best een beetje oorlog zijn. Wie weet voor Victor, zit vol vlinders en die 92, 45 euro boete is natuurlijk als een spierinkje uitgooien om een konijn te vangen, ploegen staan te dringen.
18-05-2017 15:36
Ik vind Kroon toch wel een heerlijke co-commentator. Heeft humor, leuke verhalen, maakt goeie observaties en heeft gewoon verstand van zaken.
18-05-2017 15:44
Die Belg wordt wel vaker door co-commentatoren op zijn plek gezet. Deed Boogerd de eerste weken ook al.
18-05-2017 15:45
Karsten maakt heel subtiel al dagenlang gehakt van die Belg. Qua intellect volstrekt superieur. Volgende week is Bobbie er trouwens
18-05-2017 15:47
"Misschien ben ik gewoon geen ronderenner..."

Aldus TJ van Garderen...
18-05-2017 15:52
@hakkie3
Van Belleghem afzeiken mag wel?
18-05-2017 15:54
Wat zegt Karsten allemaal dan?
18-05-2017 15:55
Die Kroon is echt vreselijk slecht bezig. Iedereen kan hier wel zeiken over Jose Been maar die Karsten spant toch de Kroon. Wat een clown. Kan Boogerd terug komen aub?
18-05-2017 15:58
De sterren volgens de Italiaanse pers
***** Greipel
**** Ewan, Gaviria
*** Bennett, Mareczko, Modolo
** Bauhaus, Gibbons, Sbaragli, Stuyven
* Ferrari, Mezgec, Richeze, Selig
18-05-2017 16:02
@zeurwiggo
Daar zijn andere forums voor, benieuwd naar Kroon zijn superieure dictee trouwens.
18-05-2017 16:07
Erover lezen op WF is leuker dan ernaar luisteren...
Klinkt als een komisch duo: Barsten en Van Kelleghem

@TrEb
Richeze één ster, boeiend. De vraag is vooral hoeveel man met 2, 3, 4 of 5 sterren hij eruit kegelt (en de ster van Gaviria doet rijzen).
18-05-2017 16:15
@lurtz en AZH; Ik ben het helemaal met jullie eens wat betreft alle en vooral aanhoudende kritiek op Kruijswijk en Lotto Jumbo en hun prestaties.
@Raymundez; Hoe weet jij dat er niet van alles wordt gedaan en geprobeerd om Kruijswijk+ploeg weer op ‘het goede spoor’ te krijgen. We weten toch niet wat er achter de schermen gebeurd, of weet jij meer dan wij, dan hoor ik het graag. Naar mijn idee is het belangrijk dat de ploeg nog blijft geloven in Kruijswijk ipv al “op te geven”, dat gaat hem zijn vertrouwen en vorm sowieso niet teruggeven.
En wat Campenaerts en de tijdrit betreft is er al aan alle kanten uitgelegd dat hij, in tegenstelling tot van Emden, de volgende dag een erg belangrijke taak had voor Kruijswijk en Campenaerts gaf zelf ook aan dat hij vaker na een tijdrit de volgende dag slecht presteert. Geen risico’s nemen dus en al helemaal niet nu Kruijswijk alle steun nodig heeft. En zoals Clement zei na de tijdrit; eigen belang gaat niet voor ploegbelang. Het is al een jaar duidelijk dat alles op Kruijswijk zou worden gezet.
18-05-2017 16:26
zelfs Battaglin is waterdrager. Ik snap niet dat ze die jongen vandaag niet voor eigen kans laten rijden.
18-05-2017 16:28
@sjoerd: alles voor die top 15!!!
18-05-2017 16:29
@vlinder
Straks wordt er nog een gironr geopend met als slogan help Steven de Stelvio over, ook sprintetappes, wel of niet gewonnen, brengen publiciteit en niet alleen een vermeende top 5 positie.

Reacties zijn gesloten.