Giro 2017: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 26 mei 2017 om 11:45 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de negentiende etappe

Het is opnieuw klim geblazen voor de renners in de Giro. Vandaag staat weliswaar een minder zware rit dan gisteren op het programma. Maar eenvoudig is het zeker niet, want ook in etappe negentien staat er het nodige klimwerk op het programma. Grijpen de vluchters hun kans, of gaan Movistar en Bahrain Merida andermaal proberen om Dumoulin onder druk te zetten?


De start is om 12:00, de aankomst wordt verwacht tussen 17.00 en 17.30. Eurosport start om 13:15 met het live-verslag, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Bobbie Traksel. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 19

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
776 Reacties
26-05-2017 15:50
@Leegloper: Sorry maar op dat filmpje valt niet echt veel over te zeggen. Je ziet dat het peloton al op een lint zit dus ze zijn al gas aan het geven en je weet niet hoelang Tom daar zit. Sluit hij net aan of zit hij idd te treuzelen.
26-05-2017 15:52
wel klasse van Kruijswijk hoor, hij heeft echt Tom z'n giro gered, hopelijk kan Tom het nu gewoon afmaken, vraag me af of kruijswijk het ook had gedaan als nibali ook de slag had gemist, ik heb het gevoel omdat nibali vooraan zat dat kruijswijk en zijn team extra gebrand waren om die gat dicht te rijden!
26-05-2017 15:52
Word wel een vieze Giro zo, gaat alleen nog maar over poep en pies :D
26-05-2017 15:55
@nickdt,
Ok, zo goed kan ik niet kijken. Ik zie dat Dumoulin niet opschuift. Ik ook dat het vooraan op lint zit, maar dat is vaker in een dalende strook. Ik snap ook dat Dumoulin niet elke keer na een plasje als een gek naar voren koerst en zo energie verspilt.
26-05-2017 15:56
Quintana en Nibali duidelijk niet geïnteresseerd in de bonificatie secondes. Hadden makkelijk zat een mannetje op kop kunnen laten om het gat op 2 minuten te houden tot aan de slotklim. Gooien ze de mentale handdoek al in de ring?
26-05-2017 15:56
Getuigt gewoon van weinig klasse om de plaspauze te benutten om gas te geven, daarvoor werd er één tempo gereden en Hinault zou zo getergd zijn dat ie de voorste in zijn nek greep, zover is Tom nog niet.
26-05-2017 16:01
@schipperaar
Een das is dan ook een roofdier.
26-05-2017 16:01
@PaulSchoonakker,
Ze sparen hun mannen voor weer zo'n aanval morgen.

@schipperaar,
Misschien dat Dumoulin kookte en het verstandig vond om niet even langszij te rijden, toen ze aansloten.
26-05-2017 16:01
Tom Dumoulin.moet wel op blijven letten!!
26-05-2017 16:04
Zouden Bahrain Merida en Movistar samen een ploegwagen delen? Doen alles tegelijkertijd... Nu samen op kop.
26-05-2017 16:06
@pdc
Van Hinault werd het wel getolereerd/geappricieerd maar bij Dumoulin is het gelijk arrogant, hij komt tenslotte net kijken als broekkie.
26-05-2017 16:06
Lees nu net dat Dumoulin niet aan het plassen was, toen er aangevallen werd. Het is met weer zo'n grote groep vooruit wel een baggeretappe
26-05-2017 16:07
Bahrain Merida en Movistar..samen aan kop,pfff lekkere reclame voor het fietsen.alles samen.
26-05-2017 16:07
We hebben in ieder geval een alliantie gezien tussen de Nederlanders. Na de finish zullen we horen wat er precies gebeurt is, maar als de geruchten kloppen zou dat erg laag gezonken zijn zeg..
26-05-2017 16:07
@HoofdIsVrij:
Gezamenlijk doel he... als het tegen een Froome was hadden we het aangemoedigd!
26-05-2017 16:08
Hahaha, wat een geirriteerde Wielerflitsers hahahaha
26-05-2017 16:08
@Leegloper en filmpje
Volgens mij zie je Sky bijvoorbeeld wel altijd hard terug rijden naar voren na een plaspauze. Ik moet zeggen dat ik het vrij dom vind van Dumoulin om daar een beetje te blijven hangen. Zeker na wat er gisteren allemaal gezegd is. Ik had Dumoulin altijd erg hoog zitten qua inzicht, maar de afgelopen dagen lijkt hij er te gemakkelijk over te denken.
26-05-2017 16:10
Die slotklim is toch wel een viezerik hoor. Vooraf niet goed genoeg bekeken, en dacht aan een soort Oropa klim. Deze is en langer en steiler. Op de steilste gedeelten van de diverse klimmen redde Tom het niet....
26-05-2017 16:11
Op 1300m komen ze bij een rotonde Piancavallo binnen. Dan doen ze nog een vlak lusje tot 600m, maar dat slaat nergens op. Daar staat geen hond langs de hekken. Alleen bij de rotonde en in de laatste 600m is het druk.
Een peloton Tiroler houthakkers regelt het verkeer. Geen doorkomen aan. Tot zover.
26-05-2017 16:12
Vind wel dat sommige opmerkingen die nu gemaakt worden niet echt heel intelligent zijn..
26-05-2017 16:17
@Wielrennertje,
Zou je misschien iets specifieker kunnen zijn? Nu lijkt het een loze opmerking.
26-05-2017 16:18
Zou mooi zijn als LL Sanchez wint, maar dat wordt lastig tegen Landa en co.
26-05-2017 16:20
@xistnc ben je daar beroepsmatig aan het werk of reis je mee als liefhebber?
26-05-2017 16:20
Okee, nieuwe test voor Tom. Laat hem alsjeblieft goede benen hebben!
26-05-2017 16:20
Pinot heeft er zin in.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.