Giro 2017: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 26 mei 2017 om 11:45 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de negentiende etappe

Het is opnieuw klim geblazen voor de renners in de Giro. Vandaag staat weliswaar een minder zware rit dan gisteren op het programma. Maar eenvoudig is het zeker niet, want ook in etappe negentien staat er het nodige klimwerk op het programma. Grijpen de vluchters hun kans, of gaan Movistar en Bahrain Merida andermaal proberen om Dumoulin onder druk te zetten?


De start is om 12:00, de aankomst wordt verwacht tussen 17.00 en 17.30. Eurosport start om 13:15 met het live-verslag, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Bobbie Traksel. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 19

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
776 Reacties
26-05-2017 15:18
[i]edit redactie: laat onzin achterwege[/i]
26-05-2017 15:19
@kooltje welke feed kijk je die met commentaar heeft gewoon reclame, die zonder commentaar en reclame heb je alleen vandaag afgelopen dagen was die feed er niet eens.
26-05-2017 15:19
Vraag van de dag: door wie wordt Landa straks geklopt in de sprint? Pelle Bilbao?
26-05-2017 15:20
Aanvallen!!!
26-05-2017 15:21
Boys (and girls) Hoelang nog tot de slotklim? Km of tijdschatting zijn beide prima.
26-05-2017 15:21
Dumoulin lek.
26-05-2017 15:21
[i]edit redactie: zie de [url=http://www.wielerflits.nl/huisregels]huisregels[/url]
Wanneer je van mening bent dat een reactie niet door de beugel kan, klik dan op het kruisje naast de reactie[/i]
26-05-2017 15:21
2 mannetjes vooruit voor quintana.. nou dan weet je wel waar er gaat worden aangevallen.
26-05-2017 15:22
@bollentrui 36km ongeveer
26-05-2017 15:23
37 km nog tot de slotklim.
26-05-2017 15:23
'Luke Roberts (Sunweb) zegt op RAI dat Dumoulin in de staart van het peloton zat op het moment van de aanval. Geen plaspauze.'

Seriously, prachtig voorbeeld van de op hol geslagen blame-culture dit volgtopic
26-05-2017 15:24
[i]edit redactie: hou het netjes[/i]
26-05-2017 15:24
@RV ik wacht wel op het uiteindelijke verhaal. Nu teveel tegenstrijdige beweringen :P
26-05-2017 15:25
@RV
We weten het pas na de finish. Het kan best dat hij even daar voor een plaspauze had en nog niet op had kunnen schuiven.
26-05-2017 15:26
@sepiroth en zure melk. Muchos Gracias!
26-05-2017 15:26
Dat bedoel ik. Gewoon prachtige Giro-koers, genieten, en ieder zn mening. En wat geweldig als Dumoulin met al deze dramatiek zegeviert!
26-05-2017 15:27
Belachelijk hoe Ten Dam hier wordt afgebrand. Werkt zich een slag in de rondte vroeg in de koers voor Dumoulin. Notabene op het vlakke. Maar hier al weer commentaar omdat hij er niet bij zat.

Dumoulin mag TLJ en anderen wel op z'n blote knieën gaan danken. Kruijswijk en Mollema krijgen gisteren een bak stront over zich heen en redden nu wel even de Giro voor hem.
26-05-2017 15:28
@RV,
Zei Luke Roberts dat net of is het die Engels sprekende die ik eerder aanhaalde? Die man zei erbij dat het net na de plaspauze was en dat hij nog achterin zat. Lijkt me toch ook belangrijk om te melden.
26-05-2017 15:28
Uiteraard weten we het achteraf pas zeker, dat was ook mijn punt vanaf het begin. Echter wil men tegenwoordig als eerste er overheen rollen met als het even kan de sterkste verwensing + de meeste bijval.

Wat betreft de plaspauze kan ik er wel mee mee leven dat het moment waarop je weer op de fiets zit er aangevallen mag worden hoor, helemaal wachten tot iedereen weer vooraan rijdt vind ik niet nodig.
26-05-2017 15:29
De slotklim is werkelijk af-schu-we-lijk. Het tweede deel lijkt makkelijk qua gemiddeldes door wat vlakkere stroken. Maar als het dan weer oploopt, is het weer 9-10%.
26-05-2017 15:29
@RV,
Aha, ik heb die quote gevonden van Steven Dalebout. Hij laat daar wel belangrijke informatie weg.
26-05-2017 15:31
Weer een typisch geval van veel te vroege conclusies. Eerst maar eens hoor wederhoor, dan is het vroeg genoeg om boos te worden.
26-05-2017 15:31
Ach het zijn jumbo weken, op alles 10%.
26-05-2017 15:33
Als met stelligheid wordt verkondigd dat het tijdens een plaspauze is gebeurt, dan is het logisch dat wielervolgers daar vervolgens een mening op vormen.
26-05-2017 15:33
@ xistnc: thanks! More info please!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.