Giro 2017: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 26 mei 2017 om 11:45 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de negentiende etappe

Het is opnieuw klim geblazen voor de renners in de Giro. Vandaag staat weliswaar een minder zware rit dan gisteren op het programma. Maar eenvoudig is het zeker niet, want ook in etappe negentien staat er het nodige klimwerk op het programma. Grijpen de vluchters hun kans, of gaan Movistar en Bahrain Merida andermaal proberen om Dumoulin onder druk te zetten?


De start is om 12:00, de aankomst wordt verwacht tussen 17.00 en 17.30. Eurosport start om 13:15 met het live-verslag, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Bobbie Traksel. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 19

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
776 Reacties
26-05-2017 14:31
Nibali en Quintana gun ik bij deze niets meer.
26-05-2017 14:32
Dumoulin heeft nog kans, maar niet dankzij hemzelf of zijn team. Yates en TLJ hebben al het werk opgeknapt.
26-05-2017 14:32
Ik heb nu hetzelfde gevoel als dumoulin gisteren. Ik hoop dat quintana en nibali nog van het podium af storten, flikkers
26-05-2017 14:32
Ik moet best wel een beetje grinniken om die lieden die al hun achting verliezen en/of winnen puur gebaseerd op het feit of men Dumoulin nou helpt of niet. Yates had wellicht even hard meegeknald als hij voor de breuk had gezeten en Zakarin was misschien wel de held geweest die Tom hielp terug te komen. Relatieve sh*t.
26-05-2017 14:32
Jungels lijkt ook pissed, want zet nu pas mannetje mee.
26-05-2017 14:32
@Samus_Aran, zou je je misschien van je walgelijke en suggestieve commentaren kunnen onthouden?
@mods, kan iemand ingrijpen?
26-05-2017 14:32
@Samus_Aran
Je had een punt gehad als het niet zo was geweest dat Quintana ook in 2014 al zo'n laffe streek uithaalde. Had dat ook te maken met iets wat Dumoulin had gezegd?
26-05-2017 14:33
[i]edit redactie: gedraag je[/i]
26-05-2017 14:33
Jammer Kruijswijk niet mee gaat nu.

Dumoulin mag een aantal ploegen wel bedanken. Het geluk wat Kruijswijk vorig jaar niet had op dat ene moment (gedeelde belangen) had Tom deze Giro wel een aantal keer.
26-05-2017 14:33
ga aanvallen kruijswijk... niemand heeft echt meer ploegmaten en wie weet krijg je wel een paar minuten, ik snap niet dat een kruijswijk of misschien een Yates of een Jungels nou niet gaan aanvallen, de grote mannen hebben (bijna) geen knechten meer...
26-05-2017 14:33
Het zou mooi zijn als Steven, Tom en Bauke een bidon pact sluiten. Om de beurt bidons halen :)
26-05-2017 14:33
@Djoop: Wat zei Tejay dan?
26-05-2017 14:33
Toch wel opvallend dat lotto jumbo hier dumoulin heeft moeten redden, mag ie enorm bedanken na de finish. Volgend jaar als bedankje maar verhuizen naar lotto jumbo
26-05-2017 14:34
Clement, VdB - diepe buiging
LJ dat een essentiële bijdrage levert aan het behoud van de roze trui - prachtig!
26-05-2017 14:34
Bij al die streams hebben ze Geo blocking, zou ook wat zijn voor wielerflits.
26-05-2017 14:34
Volgens diverse berichten is het niet zo dat ze tijdens een plaspauze gingen rijden, maar keek alleen een man van Quintana of hij teveel van achteren zat.

Berichten spreken elkaar dus tegen, lijkt mij goed om even af te wachten tot er feiten bekent zijn. Of zijn die er wel al?
26-05-2017 14:34
Hoe groot is die eerste groep eigenlijk nog? En hoe zit het met de ondersteuning van Dumoulin, Quintana en Nibali? Of zijn alle knechten opgerookt?
26-05-2017 14:35
Dit bericht is verwijderd
26-05-2017 14:35
https://u.nya.is/iobdox.mp4

Kijk hoe slecht Dumoulin gepositioneerd zat toen het peloton aan het breken was. Gewoon eigen schuld. Het is een wedstrijd en jullie janken dat andere renners rijden om te winnen.
26-05-2017 14:35
Haha wat een koers weer genieten. Oorlog
Als het echt tijdens het pissen is gebeurd is het lafjes.

Tom mag echt in zijn handjes knijpen met yates die zijn hele ploeg opgerookt heeft net zoals mollema met trek en kruissie met tlj. Dus nu moet hij ook niet zeiken over de nederlanders.
Hij heeft heel veel geluk gehad want het had veel minder kunnen aflopen. Wat als jungels niet in de kopgroep zat of zowel jungels als yates wel. Quintana zit nu in zijn eentje mooi zo
26-05-2017 14:35
Dumoulin heeft over hulp niet te klagen gelukkig. Maar als hij de 'Vloek van Joop' weet te doorbreken, is wat mij betreft alles geoorloofd.
26-05-2017 14:35
Wel lekker overzichtelijk nu, kleine groep.
26-05-2017 14:36
@koffiemolen

Ploegleider Sunweb heeft het bevestigd
26-05-2017 14:36
JVH93 Zijn contract loopt nog niet af
26-05-2017 14:36
Dit is de meest achterlijke en onsportieve actie die ik in mijn bestaan wielerliefhebber heb gezien. Mijn bloed kookte echt, onvoorstelbaar hoe kleine mensen Nibali en Quintana zijn. Voor beiden is het het zoveelste moment waarop ze aantonen mindere sporters te zijn dan veel anderen in het peloton.

Je kan bijvoorbeeld zeggen over Armstrong wat je wil, maar dit had hij NOOIT gedaan. Echt met verbazing en woede zitten kijken.

Hoop dat Nibali z'n broek volpoept, en zondag de tijdrit niet kan rijden door een ontsteking aan z'n anus. Als het maar niet door een val is, maar laat hem alsjeblieft zijn podiumplek inleveren.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.