Giro 2017: Volg hier de eerste tijdrit
dinsdag 16 mei 2017 om 12:30 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de eerste tijdrit

Vandaag is een nieuwe d-day voor Tom Dumoulin. De kopman van Sunweb kan vandaag de roze trui grijpen. Hij moet dan wel Nairo Quintana (30s) en Thibaut Pinot (2s) op achterstand zetten. Gaat hem dat lukken? Volg hier de tijdrit.

Voor de zevende keer strijkt het Giro-peloton neer in Foligno. Vanuit het oude stadscentrum gaan de eerste twaalf kilometer in licht dalende lijn richting Bevagna, waar een eerste tijdsmeting is neergelegd. Vanuit Bevagna gaat de weg – tussen de wijngaarden – voor het eerst de hoogte in. De finish ligt binnen de stadsmuren van Montefalco, waar de Giro voor het eerst haar tenten neerzet. In de slotkilometer ligt nog een korte afdaling, waarna de laatste meters weer de hoogte in gaan. In totaal hebben de renners dan 39,8 kilometer afgelegd.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 10 (WielerFlits)

Starttijden

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 10

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
397 Reacties
1 3 4 5 6 7 16
16-05-2017 14:22
@TykkeThor: beetje onzin om het meteen belachelijk te vinden toch? Weten wij veel, misschien voelde Campenaerts zich vanmorgen wel niet lekker of moet hij morgen van alles doen...
16-05-2017 14:22
Heeft Marc Wilmots een functie gekregen bij TLJ ? Moet me ontgaan zijn.
16-05-2017 14:22
Ik rij al 20km over het parkoers. Op 10km voor de streep word ik eraf getrokken door zo'n carabinieri met een pistooltje. "Mag niet, weg is dicht!" Ja hoor...
16-05-2017 14:23
@schipperaar De door jouw opgehemelde Dumoulin vindt intensief fietsen op de rustdag juist iets van de oude stempel. Maar een rustdag kan er zeker inhakken. Echter wat een dubbele rustdag met het lijf doet lijkt mij lastiger om uitspraken over te doen.

@Tykke Ik vind het ook wat overdreven van de TLJ-leiding, maar er is wel een reële kans dat het morgen vanaf het begin oorlog wordt. Er is dus kans dat Kruijswijk snel geïsoleerd komt te zitten. Campenaerts en Clement moeten zorgen dat ze er morgen zolang mogelijk bijzijn. Of nog optimistischer dan 1 van de 2 in de kopgroep zit voor een coup van Steven.
16-05-2017 14:23
Kirijenka draait lekker, maar het zal niet genoeg zijn voor de winst.

@ Crevaison: die 51:29, daar zou de winnende tijd wel eens dicht in de buurt kunnen liggen.
16-05-2017 14:23
@lombarda
Als Campenaerts hier voluit mag gaan en op podium zou komen rijdt ie morgen met veeel meer moraal en dus ook harder, je kan je benen niet breken op 50 minuten, wel scherp zetten. Waarschijnlijk nooit een tijdrit voluit gereden en 10 min voor apegapen gelegen, verademend.
16-05-2017 14:24
@xistnc hahah
16-05-2017 14:25
Tja laat je Campenaerts voluit gaan dan wordt ie hier 7de ofzo. Word je ook niet vrolijk van.
16-05-2017 14:28
Zo is t veel minder leuk, zonder liveticker die t goed doet. :-(
16-05-2017 14:29
De CCC renners rijden best goed. 2e en 4e in de tussenstand.
16-05-2017 14:29
O @redactie kan er naders een apart forum worden gemaakt over het feit dat Campenaerts niet vol mag gaan. Ik ben er wel klaar mee eigenlijk en zou graag de rest van de tijdrit besproken zien.
16-05-2017 14:29
Knechten van TJVG en Yates zien we hier ook duidelijk niet voluit gaan. Campenaerts maakt er wat meer een show van, maar is het niet wat navelstaarderig om te doen alsof we naar iets onbegrijpelijks zitten te kijken?

Ik zou echte tijdrijders als Campenaerts en die jonge Australiër ook lekker hun ding laten doen, maar de afspraken binnen die ploegen zijn nu eenmaal al maanden (!) gericht op hogere doelen.
16-05-2017 14:30
Zo pavel ging even brut op zijn bakkus
16-05-2017 14:30
Brutt nicht gut.
16-05-2017 14:30
@jannibal

[url]https://twitter.com/sporza/status/864426193877172224[/url]
16-05-2017 14:30
En die op Ad.nl?
16-05-2017 14:30
Grappig: pagina's gezeur over Campenaerts.. blijkt hij energie gespaard te hebben om vanavond nog met Carlien op date te kunnen
16-05-2017 14:31
Potverdikke. Die Pavel Brutt maakt een behoorlijke smakker.
16-05-2017 14:32
Waarom mag Campenaerts niet voluit gaan en van Emden en Keizer wel? is dat niet een beetje scheef?
16-05-2017 14:33
jammer dat Campenaerts niet voluit mocht gaan.
16-05-2017 14:33
Aaaah, wij maken hier bijna ruzie over TLJ, maar Carlien is de grote intrigante!
16-05-2017 14:33
Reed tratnik nu weer weg bij kiryienka?
Edit: Ja dus
16-05-2017 14:35
Carlien wie? Als ik zo vrij mag zijn.
16-05-2017 14:36
Kriebel, Kiriyenka valt in een van de laatste bochten en Tratnik pakt nu voorlopig snelste tijd.
16-05-2017 14:36
Ik had Campenaerts ook graag voor de overwinning zien meedoen, maar vorig jaar was de site te klein toen men vond dat Kruijswijk te weinig steun had. Dit jaar heeft de ploeg beloofd dat hij de steun krijg die hij wou, dus als Steven een frisse Campenaerts wil, dan krijgt hij die.
1 3 4 5 6 7 16

Reacties zijn gesloten.