Giro 2017: Volg hier de eerste tijdrit
dinsdag 16 mei 2017 om 12:30 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de eerste tijdrit

Vandaag is een nieuwe d-day voor Tom Dumoulin. De kopman van Sunweb kan vandaag de roze trui grijpen. Hij moet dan wel Nairo Quintana (30s) en Thibaut Pinot (2s) op achterstand zetten. Gaat hem dat lukken? Volg hier de tijdrit.

Voor de zevende keer strijkt het Giro-peloton neer in Foligno. Vanuit het oude stadscentrum gaan de eerste twaalf kilometer in licht dalende lijn richting Bevagna, waar een eerste tijdsmeting is neergelegd. Vanuit Bevagna gaat de weg – tussen de wijngaarden – voor het eerst de hoogte in. De finish ligt binnen de stadsmuren van Montefalco, waar de Giro voor het eerst haar tenten neerzet. In de slotkilometer ligt nog een korte afdaling, waarna de laatste meters weer de hoogte in gaan. In totaal hebben de renners dan 39,8 kilometer afgelegd.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 10 (WielerFlits)

Starttijden

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 10

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
397 Reacties
16-05-2017 13:50
@zjoske
Sparen is pure onzin, vraag maar aan expert Boogerd, kan juist zorgen dat je benen morgen stroop zijn.
16-05-2017 13:53
Hier net ook koppeltijdrit van QuickStep. Tja, als het toch nergens om gaat.

Pelucchi haalde deze bocht makkelijk, die doet kalm aan.
16-05-2017 13:54
Wat is het percentage wat je mag verliezen zie al iemand op meer dan 14 min
16-05-2017 13:54
Wel grote verschillen hoor aan de finish
16-05-2017 13:55
@schipperaar - over stroop gesproken, daar moet Boogie ook veel van af weten aangezien zijn bloed ongeveer altijd die consistentie had ten gevolge van een bovennatuurlijk hoog hematocriet gehalte.
16-05-2017 13:59
Wordt het weer zo een Kiryienka dag?
16-05-2017 14:00
Drie man van Orica in een treintje, net zo makkelijk.
16-05-2017 14:02
@lj
Leuk weer, het gaat erom dat een rustdag vaak averechts werkt en daar lijkt 80% van de equipe van boven Jan mee bezig, morgen wordt nog erger, Steven omringd tot de eerste serieuze heuvel en dan weer alleen op de wereld, verdedigen mag maar blijf wel reeel.
16-05-2017 14:07
Merkwaardig dat renners er een koppeltijdrit van mogen maken als ze niet voor een serieuze tijd gaan. De tijdslimiet halen zou toch ook op een eerlijke manier moeten of niet?
16-05-2017 14:07
Jan Barta nog altijd 1e met een tijd van 53.13 maar Kiriyenka is onderweg sneller.
16-05-2017 14:08
Campenaerts al op minuten gezet door Keizer, nu lekker aan het keuvelen met een rode Lotto. Pfff. Die heeft wat goed te maken morgen.

Overigens gaat bijna niemand voluit. Droevig om te zien. Had net zo goed alleen voor de laatste 20 op pad kunnen gaan.
16-05-2017 14:08
Ik weet de tijdslimiet niet, maar als die 25% of minder is, zien we Pelucchi niet meer terug morgen.
16-05-2017 14:09
Kan meesterzet worden voor morgen van LTJ. Mag Vandenbroeck zich vandaag ook sparen?
16-05-2017 14:12
Waarom mag Keizer dan wel voluit? Dat maakt het nog belachelijker.
16-05-2017 14:14
Elke tijdrit gaat het hier weer over de tijdslimiet, maar uiteindelijk is dit echt nooit van toepassing ;)
16-05-2017 14:17
Keizer gaat voluit? Volgens mij zijn er meer mogelijkheden om 'niet voluit gaan' in te vullen. De invulling van Campenaerts zou het ik niet willen zien als een demarcatielijn.

Ik heb voorlopig overigens twee renners binnen zien komen die echt tot het gaatje zijn gegaan.
16-05-2017 14:17
Tijdslimit is 30%
Winnende tijd mag niet sneller dan 51.29 zijn, anders ligt Pelucchi eruit

http://www.velofacts.com/cx-laps/giro-d-italia-2017-time-limit-calculator.html
16-05-2017 14:17
Heeft er iemand ook een alternatieve, wel overzichtelijke live-ticker van eindpunt en 2 tussenpunten gevonden? Ipv degene van de organisatie zelf?
16-05-2017 14:18
Jos tweede op eerste tussenpunt
16-05-2017 14:18
wat is de regel? 25 %? want dan is Peluchi al naar huis.
16-05-2017 14:19
@Jannibal: Scorito, maar die geven alleen de top 20 per meetpunt.
16-05-2017 14:19
Hopelijk mag Jos wel voluit..
16-05-2017 14:20
Keizer en Van Emden mogen dus wel vol, maar Campenaerts niet? Bah, belachelijk.
16-05-2017 14:20
Volgens mij ging Keizer niet voluit. Kwam net redelijk fris binnen zag ik.
16-05-2017 14:20
Iemand als campenaerts laat je toch altijd vol gaan in een tijdrit als deze? Hoop dat ze dit bij TLJ goed hebben overlegd met hem, anders gaat hij zich de rest van de Giro echt niet meer vol inzetten voor het team (en geef hem is ongelijk dan). Daarnaast kunnen ze best een goede prestatie gebruiken, als mentale boost voor hem en het hele team.

Reacties zijn gesloten.