Giro 2017: Volg hier de eerste tijdrit
dinsdag 16 mei 2017 om 12:30 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de eerste tijdrit

Vandaag is een nieuwe d-day voor Tom Dumoulin. De kopman van Sunweb kan vandaag de roze trui grijpen. Hij moet dan wel Nairo Quintana (30s) en Thibaut Pinot (2s) op achterstand zetten. Gaat hem dat lukken? Volg hier de tijdrit.

Voor de zevende keer strijkt het Giro-peloton neer in Foligno. Vanuit het oude stadscentrum gaan de eerste twaalf kilometer in licht dalende lijn richting Bevagna, waar een eerste tijdsmeting is neergelegd. Vanuit Bevagna gaat de weg – tussen de wijngaarden – voor het eerst de hoogte in. De finish ligt binnen de stadsmuren van Montefalco, waar de Giro voor het eerst haar tenten neerzet. In de slotkilometer ligt nog een korte afdaling, waarna de laatste meters weer de hoogte in gaan. In totaal hebben de renners dan 39,8 kilometer afgelegd.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 10 (WielerFlits)

Starttijden

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 10

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
397 Reacties
1 2 3 16
16-05-2017 12:32
Lees net dat Campenaerts niet voluit mag gaan: "een tweede rustdag voor mij"...

Geweldig weer bedankt LTJ voor de geweldige tactieken altijd
16-05-2017 12:35
Mannen die naar mijn mening in principe tijd kunnen pakken op Quintana (en sommigen daarmee de Giro spannend kunnen maken) :

Dumoulin, Pinot, Nibali, Mollema, Zakarin, Kangert, Jungels, Amador, Van Garderen, Cataldo, en (hopelijk een herstelde) Thomas. Laat ze het allemaal, behalve misschien Amador, ook maar lekker doen. Dan moet de Colombiaanse vlo nog vaak gaan aanvallen en krijgen we een hele mooie Giro nog!

Voor ritwinst, nouja na Dumoulin, zie ik Luis Leon, [s]Campenaerts[/s]niet dus, en Ludvigsson (mag die dan wel?) misschien iets leuks doen. Voor [s]Van Emden lijkt het me te lastig[/s]mag dan ook niet, en Kiryenka is echt hard gevallen.
16-05-2017 12:37
Zie hier campenaerts sws niet meedoen
16-05-2017 12:40
De top-10 na vandaag;
1. Dumoulin
2. Pinot
3. Nibali
4. Quintana
5. Mollema
6. Zakarin
7. Amador
8. Kruijswijk
9. Pozzovivo
10. Jungels

Ik denk dat de verschillen aan de streep behoorlijk groot gaan zijn. Minuten verschil in de top-10 van de dag uitslag.
16-05-2017 12:40
Je zou denken dat Campenaerts en Van Emden net wél vol zouden gaan, om zo hun ervaringen mee te kunnen geven aan Kruijswijk ...
Te ver gezocht voor TLJ.
16-05-2017 12:41
Ik heb altijd een hekel gehad aan dat Jumbo-Bashen, maar nu geeft de ploegleiding wel helemaal een teken van onbekwaamheid: "Campenearts mag niet voluit gaan"
Ja joh laat een mogelijke overwinning of ereplaats met bijhorende punten maar schieten zodat een niet toppe Kruijswijk morge in een halve bergetappe veel steun zal krijgen van niet-klimmer Campenaerts.
Laat hem dan toch een mooie richttijd neerzetten voor Kruisie. Zo kan er afgetast worden waar het veschil moet worden gemaakt.
16-05-2017 12:43
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=znojwpusgbeelwsx

en

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=12tZWRd33S2bcCFyZ40QtwYDb6eg&ll=42.905943700189255%2C12.632478300000002&z=12
16-05-2017 12:44
Zelfde geldt overigens voor Clement..
16-05-2017 12:47
Iemand met een mooie zwitserse ticker?
16-05-2017 12:52
Geen Tissot timing in de Giro.
16-05-2017 12:54
Ben altijd pro TLJ maar vind dit erg jammer. Zowel Campenaerts als van Emden hadden hier toch wel vol voor mogen gaan.
Wel erg behoudend.

Als Kruijswijk nou in het roze al had gestaan en zijn knechten de koers moesten dragen had ik het ander verhaal gevonden.
Dit is gemiste kans.
16-05-2017 12:57
Waar staat dat ze niet voluit mogen gaan?
16-05-2017 12:57
TLJ begint SKY trekjes te vertonen. Alles in dienst van... Kijken of het ook hetzelfde resultaat oplevert.
16-05-2017 12:59
Ik denk als je vandaag niet vol gaat, het morgen ook moeilijk zal worden. Van lanterfanten wordt het lichaam niet beter. 40km hardrijden is dan een goed training.
Enfin, morgen is op papier een lastige etappe, maar zal het voor de vluchters zijn en zal het peleton het laten begaan.
16-05-2017 13:00
Kiryenka gaan we hier niet zien. Die houdt jaarlijks zijn beste 2 tijdritten achter de hand voor het WK en de Chrono de Nations.
16-05-2017 13:00
Ja heeft iemand een mooie link om een overzicht van de tussentijden te zien?
16-05-2017 13:01
Pelucchi zeer snel op eerste tussenpunt
16-05-2017 13:02
Let op Clement is in topvorm!!
16-05-2017 13:03
@AZH: http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Giro/1.2980033

Campenaerts verwacht geen grote verschillen. Wat is LTJ?
16-05-2017 13:03
ergens overzichtje met tussentijden en zo?
16-05-2017 13:03
Er staat flink meer wind dan de afgelopen dagen. Ik had het idee dat ik de wind op het eerste klimmetje in de rug had. Dat zou dan nadelig zijn voor de slotklim, maar daar ben ik nog niet.
16-05-2017 13:08
Veel wind is goed voor Mollema, die sowieso voor Nibali gaat klasseren vandaag.
16-05-2017 13:08
Wat een oordelen weer. Luister even naar het interviewtje met Campenaerts op Sporza: LJ houdt vast aan het grote doel (en waarom ook niet) en Campenaerts schikt zich daar met volle overtuiging in.
16-05-2017 13:08
@xistnc
Neem aan dat je binnen het uur binnen bent, gok op 51 min voor Tom.
16-05-2017 13:08
@xistnc, wil je trouwens de volgende keer wel even je motor ergens anders parkeren? ;)
1 2 3 16

Reacties zijn gesloten.