Giro 2017: Volg hier de eerste tijdrit
dinsdag 16 mei 2017 om 12:30 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de eerste tijdrit

Vandaag is een nieuwe d-day voor Tom Dumoulin. De kopman van Sunweb kan vandaag de roze trui grijpen. Hij moet dan wel Nairo Quintana (30s) en Thibaut Pinot (2s) op achterstand zetten. Gaat hem dat lukken? Volg hier de tijdrit.

Voor de zevende keer strijkt het Giro-peloton neer in Foligno. Vanuit het oude stadscentrum gaan de eerste twaalf kilometer in licht dalende lijn richting Bevagna, waar een eerste tijdsmeting is neergelegd. Vanuit Bevagna gaat de weg – tussen de wijngaarden – voor het eerst de hoogte in. De finish ligt binnen de stadsmuren van Montefalco, waar de Giro voor het eerst haar tenten neerzet. In de slotkilometer ligt nog een korte afdaling, waarna de laatste meters weer de hoogte in gaan. In totaal hebben de renners dan 39,8 kilometer afgelegd.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 10 (WielerFlits)

Starttijden

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 10

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
397 Reacties
16-05-2017 13:32
De lvestream van l'Equipe doet het prima bij mij, maar of hij buiten Frankrijk ook te zien is weet ik niet.
16-05-2017 13:32
@Bertvd
klopt, het is zelfs nog wat afgetekender: als je van de 8 tijdritten de kortste 4 vergelijkt met de langste 4 dan is het (normale...) gemiddelde 2 versus 3 seconden. Vandaag zou dan dus in het 3-seconden/km scenario vallen, ofwel minstens 2 minuten verschil in het voordeel van Dumoulin. Dat zou nog op kunnen lopen door de omstandigheden (wind).
16-05-2017 13:33
Losada ook touché met de hekken.
16-05-2017 13:35
Wat is de tijdslimiet?
16-05-2017 13:36
Voor iedereen die een geo-block krijgt. Hola VPN downloaden als extensie voor Chrome. Werkt perfect. (weet niet in hoeverre ik dit overigens mag delen maar alles voor de wielerliefhebbende medemens)
16-05-2017 13:36
Die Campenaerts die op het gemakje naast Keizer blijft rijden, wat een baas haha. Zo jammer dat hij niet mag
16-05-2017 13:37
Lol, wat zijn Keizer en Campenaerts aan het doen? :-)
16-05-2017 13:37
Keizer en Campenaerts WTF!
16-05-2017 13:37
Verschil tussen Dumoulin en Quintana normaliter:
3 minuten max. 2 minuten minimaal is mijn inschatting. Zal er wel tussenin zitten
16-05-2017 13:39
Keizer haalt dus Campenaerts in... nee ok, goed verhaal dit.
16-05-2017 13:40
gewoon te zien op https://www.youtube.com/watch?v=dx8WrtIRlJQ
16-05-2017 13:41
Als een keizer en van Emden voluit mogen gaan en Campenaerts niet. Verwacht ik Campenaerts toch morgen wel in de vlucht van de dag.
16-05-2017 13:42
Bialoblokje 53.51
16-05-2017 13:42
@robotour
Ik sluit niet uit dat er nog een keer wat pionnetjes vooruit worden gestuurd om Steven wat tijd terug te laten pakken. Contador en Nibali hebben deze taktiek ook al vaker toegepast. Daarom is sparen ook belangrijk.
16-05-2017 13:43
En toch vind ik het raar, heb je van die toppers, ook die dit aankunnen en dan moeten ze zich allemaal inhouden. Laten ze vdB dan wel vollebak knallen? die moet nog wat laten zien.
16-05-2017 13:43
@xistnc er staat daar ook een vaste camera denk ik he? Pelucchi ging daar ook bijna klopt dat?
16-05-2017 13:44
Benieuwd wat meesterbrein Jan Boven gepland heeft voor morgen om Keizer zo vol te laten gaan en Campenaerts zich zo te sparen.
16-05-2017 13:44
Dan moeten ze toch wel iets van plan zijn morgen, als bijna alle knechten het rustig aan moeten doen
16-05-2017 13:44
Over de situatie Campenaerts wil ik morgen pas oordelen. Vermoed dat de ploegleiding wat leuks met hem van plan is morgen in de vlucht als springplank en gangmaker voor Kruijswijk. Hebben in de Vuelta gezien dat Campenaerts dan beestachtig te werk kan gaan op een beklimming.
16-05-2017 13:46
Morgen is ook die ideale rit om op de laatste klim aan te vallen en in de afzink en vlakke finish een mannetje vooruit te hebben.
16-05-2017 13:48
Kruijswijk is natuurlijk doodsbang dat hij straks op het vlakke na een berg weer een mannetje mist. Giro vorig jaar misschien toch een klein traumaatje opgelevert.. ;)
16-05-2017 13:49
Beetje kansloos van TLJ. Kruijswijk is lang niet in de vorm van vorig jaar. Laat dan mannen als Clement en Campenaerts voluit gaan
16-05-2017 13:49
Allemaal leuk en aardig deze tactiek, maar de kans dat 3/4 van het peloton morgen mee wil zitten en dat het TLJ niet eens lukt is vele malen groter.
16-05-2017 13:50
Team Lotto Jumbo is kansloos bezig. Campenaerts mag niet voluit maar Keizer wel? Wat een vreselijke onzin dit.
16-05-2017 13:50
pff veel renners die elkaar inhalen.

Is er echt nergens een goede tricker met tijden van tussenpunten en end tijd die giro site zelf is echt niets hiervoor.

Reacties zijn gesloten.