Giro 2017: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 13 mei 2017 om 12:20 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de achtste etappe

Na de ietwat saaie etappe van gisteren biedt de Giro d’Italia vandaag een interessanter parcours. De laatste dertien kilometer richting Peschici bevat namelijk twee (ongecategoriseerde) hellingen, waardoor meer spektakel verwacht mag worden.

De Coppa del Formaro is de eerste van de twee. Deze helling is niet steil, maar de afstand van bijna negen kilometer gaan de renners ongetwijfeld in de benen voelen. Na een korte afdaling begint de weg op anderhalve kilometer van het einde weer omhoog te lopen. De laatste tweehonderd meter kennen zelfs een stijgingspercentage van tien procent.

Dat lijkt te zwaar voor de sprinters. Klassementsrenner zullen vandaag ook weinig interesse hebben in de ritzege met oog op de lastige bergetappe van morgen. Dat biedt dus kansen voor aanvallers.

Het peloton begint om 12:35 aan de wedstrijd, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport doet vanaf 13:00 live verslag, met ditmaal niet Michael Boogerd, maar Bobbie Traksel naast hoofdcommentator Jeroen Vanbelleghem. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 8 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 8

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
138 Reacties
13-05-2017 16:21
Zou het niet erg vinden als Jungels het roze verliest, dan kan hij morgen zonder de druk van het roze de etappe afwerken. Menig renner is er onder bezweken.
13-05-2017 16:23
Mooie kopgroep om zo'n finale mee in te gaan. Sanchez of Conti.
13-05-2017 16:23
Dit is toch wel de leukste etappe tot nu toe. Er wordt de hele dag gekoerst er gebeurt van alles. Zelfs een strijd om het roze. Mooi decor. En misschien nog wat vuurwerk van de AK mannen in de finale
Ik hoop op meer zulke etappes
13-05-2017 16:26
Waaiers of gwn hoog tempo??
13-05-2017 16:30
@retro Lex,
Ja eindelijk eens een leuke etappe, maar vond de laatste twintig K van de waaier etappe ook lekker.
Volgende minder voorspelbare etappe wordt volgens mij de elfde etappe, maar da's nog ff koffiedik kijken, er zit nogal wat tussen :-)
13-05-2017 16:33
Flecha Flecha Flecha can't you see
Sometimes your words just hypnotize me
13-05-2017 16:33
Waarom zet Cannondale geen mannetje bij?
Ze gingen voor ritten gaan en hebben met Woods favoriet op deze aankomst
13-05-2017 16:35
Het is eigenlijk niet zo gek dat Cannondale al twee jaar geen WT overwinning heeft gepakt als je ziet hoe ze vandaag rijden.

Zeer benieuwd naar de laatste kilometers.
13-05-2017 16:36
QS gaat het heel klinisch net voldoende voor het roze houden. Laaammeee. Door gassen
13-05-2017 16:40
Heel verstandig van Cannondale dat ze het nu even overlaten aan QS. Die stoppen met rijden als het verschil klein genoeg is om Jungels in het roze te houden en dan kan Cannondale inpikken.
13-05-2017 16:42
Sterk van conti
13-05-2017 16:42
Conti lekker bezig!
13-05-2017 16:43
Slim van cannondale? Ze moesten al lang in actie geschoten zijn...
13-05-2017 16:44
Zou Boem hiervoor een straf krijgen? https://mobile.twitter.com/Eurosport_UK/status/863402628973084673/video/1
13-05-2017 16:45
@Tuubke
Die komen te laat hoor.
13-05-2017 16:45
Pittig klimmetje nog hoor
13-05-2017 16:46
Wat een finale nu al!
13-05-2017 16:46
Kruijswijk zit goed hoor!
13-05-2017 16:47
Haha Landa mooi
13-05-2017 16:48
Daar gaat Landa!
13-05-2017 16:48
Landa in de aanval soo
13-05-2017 16:48
Landa time
13-05-2017 16:49
Wat een finale, genieten dit
13-05-2017 16:49
Wie is die co-commentator op Eurosport? Wat een zagevent, Boogerd eed dat toch beter!
13-05-2017 16:49
Landa, mooie actie. Go Mikel

Om te reageren moet je ingelogd zijn.