Giro 2017: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 13 mei 2017 om 12:20 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de achtste etappe

Na de ietwat saaie etappe van gisteren biedt de Giro d’Italia vandaag een interessanter parcours. De laatste dertien kilometer richting Peschici bevat namelijk twee (ongecategoriseerde) hellingen, waardoor meer spektakel verwacht mag worden.

De Coppa del Formaro is de eerste van de twee. Deze helling is niet steil, maar de afstand van bijna negen kilometer gaan de renners ongetwijfeld in de benen voelen. Na een korte afdaling begint de weg op anderhalve kilometer van het einde weer omhoog te lopen. De laatste tweehonderd meter kennen zelfs een stijgingspercentage van tien procent.

Dat lijkt te zwaar voor de sprinters. Klassementsrenner zullen vandaag ook weinig interesse hebben in de ritzege met oog op de lastige bergetappe van morgen. Dat biedt dus kansen voor aanvallers.

Het peloton begint om 12:35 aan de wedstrijd, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport doet vanaf 13:00 live verslag, met ditmaal niet Michael Boogerd, maar Bobbie Traksel naast hoofdcommentator Jeroen Vanbelleghem. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 8 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 8

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
138 Reacties
13-05-2017 15:41
Sinds Katusha op kop rijdt is er totaal geen tempo meer Mollema. Kans op gaten absoluut niet aanwezig juist, wellicht renners die gingen plassen er tussenuit.
13-05-2017 15:42
Of topic: Van Aert bevestigt dat hij volgend jaar een klassiek voorjaar gaat rijden.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170513_02880413
13-05-2017 15:42
Pöstlberger houdt van "dupstep" :)

Zit wel weer lekker van voren, toffe Giro rijdt ie!
13-05-2017 15:42
Ps. Het peleton gaat ze niet meer bijpakken. Cannondale had veel meer kans als ze het op een minuutje gehouden hadden voor Woods. En ik gun het hem zo, jammer zeg. Veruit de beste op zo'n aankomst.
13-05-2017 15:47
Lijkt er toch op dat ze het gat kleiner willen maken, misschien brengt Quick Step het terug naar de 2 minuten, voldoende voor roze. Kan er daarna een andere ploeg proberen te dichten (Cannondale of Jumbo).
13-05-2017 15:52
Het is echt kiezen tussen twee kwaden ... Het Engelse commentaar is echt achterlijk. Die vent doet constant alsof hij een mop aan het vertellen is, alsof iedereen constant ongelofelijke prestaties aan het leveren is en voegt echt weinig interessants toe aan zijn verhaal.

Traksel doet echt veel te hard zijn best in voor de achterlijke mensen een compleet duidelijke situatie tot in detail uit te leggen, met zijn beperkte woorden arsenaal. Als/Dan is altijd fout en zijn stem en zinnen klinken nergens naar.

Ik mis Boogerd ook, maar gelukkig wel Kroon in de slot week. Even door de zure appel bijten maar ...
13-05-2017 15:56
De kopgroep moet van conti af anders gaat het peleton/quickstep het gewoon dichtrijden
13-05-2017 15:57
Ah Quickstep gaat het gat kleiner maken, wie weet ruikt de rest ook bloed als ze dichtbij genoeg raken
13-05-2017 16:02
Quickstep gaat het peleton op 1-2 minuten brengen. Ze gaan het gat niet dichtrijden, om zo misschien het roze te verliezen door bonificatieseconden. De andere ploegen die voor ritwinst willen gaan, gaan de laatste 1-2 minuten moeten dichtrijden vrees ik.
13-05-2017 16:03
Bij de kopgroep zit er ook niet veel achter momenteel. Die mogen zelf ook wel even de gashendel opendraaien.
13-05-2017 16:04
Mocht ik nu in de kopgroep zitten, ik zou Conti 'vriendelijk' verzoeken hem te laten uitzakken ..
13-05-2017 16:06
Boem, pats, lek.
13-05-2017 16:09
Nog maar 2min voorsprong nieuwe aanvallen misschien of ploeg die vol ervoor gaat wie weet TLJ?
13-05-2017 16:10
Boem gaat winnen
13-05-2017 16:11
Heeft iemand een stream van sporza? Procyclinglive werkt helaas niet. Thanks
13-05-2017 16:12
Conti en Visconti constant neus aan kont in elkanders wiel, koersen met het gat open.
13-05-2017 16:14
Cannondale moet zo gaan helpen
13-05-2017 16:14
Kopgroep spat uit elkaar, mannetje van Cannondale lost, nu kunnen ze in het peloton voor Woods gaan rijden.
13-05-2017 16:16
Conti mee in kopgroep en staat niet ver van Roze trui daarom rijdt OPQS
13-05-2017 16:18
@juice Sporza zendt niet uit hoor. Deze doet het prima, is wel Engels: http://www.shadow-net.org/channels/British-Eurosport-1.html
13-05-2017 16:19
LL Sanchez wint m vandaag
13-05-2017 16:19
Wordt een spannende finale zo!
13-05-2017 16:20
Sponsor Telepass.com heeft waar voor zijn geld. Regisseur gaat 2x in slowmotion over het spandoek heen, zonder enige meerwaarde.
13-05-2017 16:20
Ik zet m'n geld op LL Sanchez. Typisch zo'n etappe die hij zou winnen.
13-05-2017 16:21
@Tuubke: dat wist ik niet, thanks voor de link!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.