Giro 2017: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 13 mei 2017 om 12:20 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de achtste etappe

Na de ietwat saaie etappe van gisteren biedt de Giro d’Italia vandaag een interessanter parcours. De laatste dertien kilometer richting Peschici bevat namelijk twee (ongecategoriseerde) hellingen, waardoor meer spektakel verwacht mag worden.

De Coppa del Formaro is de eerste van de twee. Deze helling is niet steil, maar de afstand van bijna negen kilometer gaan de renners ongetwijfeld in de benen voelen. Na een korte afdaling begint de weg op anderhalve kilometer van het einde weer omhoog te lopen. De laatste tweehonderd meter kennen zelfs een stijgingspercentage van tien procent.

Dat lijkt te zwaar voor de sprinters. Klassementsrenner zullen vandaag ook weinig interesse hebben in de ritzege met oog op de lastige bergetappe van morgen. Dat biedt dus kansen voor aanvallers.

Het peloton begint om 12:35 aan de wedstrijd, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport doet vanaf 13:00 live verslag, met ditmaal niet Michael Boogerd, maar Bobbie Traksel naast hoofdcommentator Jeroen Vanbelleghem. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 8 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 8

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
138 Reacties
13-05-2017 14:32
Het valt dankzij Gazprom toch nog allemaal op zijn plaats voor Cannondale; twee man die al veel hebben gegeven zijn makkelijk te controleren.
13-05-2017 14:32
De reclames op Eurosport prima het is een commerciële zenders.. maar hoe krijgen ze het voor elkaar om steeds op de verkeerde momenten een reclame te doen onvoorstelbaar
13-05-2017 14:34
En die ccc renner heeft zich zelf opgeblazen
13-05-2017 14:34
Sanchez kan beter wachten nu.
13-05-2017 14:35
@bartp25
Sorry, maar elke 10 minuten gaat er in mijn ogen een tikkeltje over..
13-05-2017 14:44
Mis Boogerd nu al.
13-05-2017 14:44
Eens met Tokstar. Elke 10 minuten is nog geen eens overdreven. Het is bijna echt dit aantal.
13-05-2017 14:46
Mooi om Pluske zo op kop te zien rijden. Leuke renner! Zou hem ook graag eens in de lange vlucht willen zien deze Giro, in een geaccidenteerde etappe.
13-05-2017 14:46
Waar is Boogie?!
13-05-2017 14:48
Papadag?
13-05-2017 14:51
Joeeeehooeee Gazprom. Waar ben je?
13-05-2017 14:52
Leuke dag en goed voor Battaglin zo'n harde koers!
13-05-2017 14:56
Weet iemand de naam van dat Poolse meisje uit de Uefa Respect spotjes?
13-05-2017 14:59
Boogerd deed de eerste week, nu een week Traksel en dan nog een week Kroon.

Wat is eigenlijk de achtergrond van die Belgische commentator? Heeft hij een wielerachtergrond?
13-05-2017 15:02
Volgens mij hebben Sanchez en Visconti de commentaren bij de voorbeschouwing gelezen. Extra geprikkeld dus...
13-05-2017 15:02
Gazprom heeft een mannetje in de aanval
13-05-2017 15:03
Ik heb helemaal niets met Astana, heb er ook nooit iemand van in een pool opgesteld. Maar ik hoop zo dat Sanchez dit gaat halen en de overwinning pakt, die ploeg kan dat wel gebruiken na zoveel ellende...
13-05-2017 15:04
@ HoofdIsVrij, [url=http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170303_02760147]Vanbelleghem[/url] is in elk geval gepassioneerd door de koers en door Italië.
13-05-2017 15:08
Ah is nu de andere russische ploeg op strafkamp. If is dit om zacharin voorin te houden
13-05-2017 15:09
TLJ heel attent! Goed hoor!
13-05-2017 15:10
@Mollemarijden

Ik kijk niet.. hoezo?
13-05-2017 15:14
@javier
In de afdaling heel goed voorin direct achter de katusha ploeg met 4 man. Grote kans op breuken in het peloton, want op de top zag je al wat gaten in het peloton.
13-05-2017 15:16
Door die Conti wordt het wel interessant, peloton gaat ze niet meer zo maar weg laten rijden zolang hij er bij zit.
13-05-2017 15:21
Straffe stoot van die mannen van Bardiani om het gat zo snel dicht te rijden.
13-05-2017 15:40
Het zou mij verbazen als het peloton geen poging meer doet om het dicht te rijden. Quick Step zal toch nog wel in het roze willen blijven?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.