Giro 2016: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 25 mei 2016 om 12:20 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zeventiende etappe

Nog vijf finales te rijden voor LottoNL-Jumbo om een historische Nederlandse eindzege in de Giro d’Italia te boeken. Vandaag vervolgt de carovonaĀ haar weg naar Cassano d’Adda, vlakbij het hoofdkantoor van fietsenmerk Bianchi. Stevent Kruijswijk daar op een nieuwe roze trui af?

Die kans is zeer groot. Kruijswijk verdedigt namelijk een voorsprong van drie minuten op nummer twee Johan Esteban Chaves en gezien de vlakke etappe van vandaag moet de Nederlander zijn leidende positie normaal gesproken kunnen behouden. De sprinters zijn daarom vandaag aan het woord. Zonder kanonnen Marcel Kittel en AndrĆ© Greipel wel te verstaan, want die zijn allang weer naar der Heimat vertrokken. Wie van de ‘B-spurters’ duikt in dat gat?

De rit van vandaag start om 12.35, terwijl de aankomst ligt tussen 17.01 en 17.29. Eurosport 1 begint om 14.45 met de live-uitzending. Sporza doet dat om 16.00 na de Ronde van Belgiƫ, terwijl de NOS de voorkeur geeft aan Rolland Garros. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 17

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
208 Reacties
1 3 4 5 6 7 9
25-05-2016 15:25
@LL
Nou ik ben eigenlijk best benieuwd wat je nou van Battaglin verwacht ;).

Zo'n etappe is natuurlijk drie keer niks na de etappe van gister.
25-05-2016 15:26
@reynaerde
Neuh, da's weer zo'n jaloerse Vlaamse troll. Hij kan beter een voorbeeld nemen aan de overgrote meerderheid van zijn landgenoten, met Renaat en JosƩ voorop.
25-05-2016 15:27
@8.6

Doe mij maar Toronto. Altijd mooi als de underdog wint.
25-05-2016 15:28
[quote]LL, zeker alleen maar yanks in dat rijtje. En niemand die daar ooit van Dafne Schippers gehoord heeft?

BTW Kenny Powers moet natuurlijk nr. 1 zijn.

Edit: idd. Oscar, daar kunnen ze het zonder bord.[/quote]

Haha classic Klootje, haten om het haten.

Nou, vooruit: Hier is de lijst.

A. Nee, er staan niet alleen maar "Yanks" in.

B. Ja natuurlijk hebben ze van Dafne Schippers gehoord. Sterker nog, zelfs Ireen Wüst staat in de lijst.

http://www.si.com/specials/fittest50/

25-05-2016 15:29
@ WCEendT

Nou vooruit ;) 6e wordt ie.
25-05-2016 15:29
Off: Ben niet zo bekend met tennis. Is het gewoon een vastgelegde regel dat een vrouwenpartij in 2 sets kan worden beslist en die van de mannen pas in 3?
25-05-2016 15:32
@xistnc Gelukkig maar. Het zal toch niet gebeuren dat zoiets flauws als de koers de basketbal-discussie zou onderbreken ;)
25-05-2016 15:33
Niet gevallen dus?
25-05-2016 15:34
@LyndaLid, @ dat lijstje, Ben Smith op 3 en Rich Froning komt er niet in voor? Wat een kolder. Al JAREN lang DE man die Crossfit domineert.

Sowieso moet Rich Froning op 1 staan. 4x Fittest man on Earth winner (2011, 2012, 2013 en 2014)
25-05-2016 15:35
@ Scotty

Froning is toch gestopt? Het gaat wel om huidige atleten natuurlijk.
25-05-2016 15:35
@Klootje

Ik heb zelf gehonkbald maar dat is nou juist een sport die je zelf moet doen, en niet kijken. Vindt jij het serieus leuk om 9 innings te kijken naar een pitcher die iedereen met 3 strikes naar de dug-out stuurt? (gebeurt niet altijd uiteraard). Geef mij dan maar basketball. Veel statistieken idd maar ook genoeg actie. De tijd van lange rebounders is voorbij. Tegenwoordig is small ball hot en erg leuk om naar te kijken.
25-05-2016 15:38
Deed dit jaar wel mee met The regionals, was volgens mij 4de.

edit, was 2de van The Open, Worldwide. Regionals zijn nu bezig.

(crossfit je zelf ook? ik in de winter, dat is ook echt prachtig mooi werk :))
25-05-2016 15:41
@ scotty

Nee ik volg een programma van Joe Defranco, waarvan ik net zie dat het 1 vd experts is die ook aan die lijst meegewerkt heeft haha :) Geweldige bron van info, websites en youtube channel! Is meer op explosiviteit gericht die transfert naar andere sporten. Crossfit [i]is[/i] natuurlijk de sport, dat staat me er aan tegen.
25-05-2016 15:41
@OscarV, drie koplopers, Oss, Brutt en Zhupa, ruim 3 minuten voorsprong op het peloton waar Trek en Lampre rijden, ook zag ik een mannetje van Sbaragli meedraaien.

On: Vrouwen 8 en lichte dubbeltwee geplaatst voor Rio! ;)
25-05-2016 15:42
Off topic: Hoeveel heeft de kopgroep nog?
25-05-2016 15:46
Nippo rijdt nu op kop voor Grosu.
25-05-2016 15:46
De Kleerhanger
Het Vierkant uit Brabant
De Rooie uit Nuenen
Kuifje

Hij is in ieder geval de Nederlandse renner met de meeste bijnamen en nog bijnamen die ergens op slaan ook. Beter dan de Condor van Varseveld en de Vlinder van Maastricht.
25-05-2016 15:46
Haha.. even weg en lees nu de geweldige onderwerpen. NFL, American Football, is mooier dan NBA en honkbal bij elkaar. Cleveland moet winnen, LeBron blijft een held namelijk. Belgiƫ wint het EK, Real de champions league.

Maar belangrijker, wie gaat er met al deze prestaties de titel "sportman van het jaar" opeisen?!
25-05-2016 15:49
martini151 > Michael van Gerwen
25-05-2016 15:49
Als Kruiswijk de Giro wint dan moet hij gewoon sportman van het jaar worden. Hooguit een gouden plak voor Dumoulin mag daar nog roet in het eten voor gooien.
25-05-2016 15:51
We zijn live op Sporza.
25-05-2016 15:52
Kunnen ze Kramer trouwens niet als knecht opstellen in de Tour. Heeft die ook wat te doen in de zomer, mag hij lekker op kop sleuren, wie weet wint hij nog een tijdritje.
25-05-2016 15:52
Voor alle nieuwe WF-leden:

http://www.ad.nl/ad/nl/1062/Giro-d-Italia/article/detail/4307636/2016/05/25/Zo-begrijp-jij-ook-wat-de-Giro-d-Italia-precies-is.dhtml
25-05-2016 15:52
@wheely, en Tourwinst Kelderman?
25-05-2016 15:52
Nog kansen op waaiers vandaag? Jemig, wat een saaie etappe na al dat spektakel. Al is dat nu niet zo erg, natuurlijk ;)
1 3 4 5 6 7 9

Om te reageren moet je ingelogd zijn.