Giro 2016: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 25 mei 2016 om 12:20 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zeventiende etappe

Nog vijf finales te rijden voor LottoNL-Jumbo om een historische Nederlandse eindzege in de Giro d’Italia te boeken. Vandaag vervolgt de carovonaĀ haar weg naar Cassano d’Adda, vlakbij het hoofdkantoor van fietsenmerk Bianchi. Stevent Kruijswijk daar op een nieuwe roze trui af?

Die kans is zeer groot. Kruijswijk verdedigt namelijk een voorsprong van drie minuten op nummer twee Johan Esteban Chaves en gezien de vlakke etappe van vandaag moet de Nederlander zijn leidende positie normaal gesproken kunnen behouden. De sprinters zijn daarom vandaag aan het woord. Zonder kanonnen Marcel Kittel en AndrĆ© Greipel wel te verstaan, want die zijn allang weer naar der Heimat vertrokken. Wie van de ‘B-spurters’ duikt in dat gat?

De rit van vandaag start om 12.35, terwijl de aankomst ligt tussen 17.01 en 17.29. Eurosport 1 begint om 14.45 met de live-uitzending. Sporza doet dat om 16.00 na de Ronde van Belgiƫ, terwijl de NOS de voorkeur geeft aan Rolland Garros. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 17

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
208 Reacties
1 2 3 9
25-05-2016 12:24
'Stevent Kruijswijk daar op een nieuwe roze trui af?'

Iemand is scherp vandaag.

Alleen bij het antwoord ' Die kan is zeer groot' vraag ik me af of er ook kruiken zijn :)
25-05-2016 12:39
Bidons misschien...
25-05-2016 12:42
Hij moet tenslotte wel blijven eten en drinken, daarom die kan natuurlijk :P
25-05-2016 12:47
Mooi stukje op de website van de organisatie over de naam Kruijswijk :-)
25-05-2016 12:49
@mattje,

De kans dat die kan zeer groot is groot.
25-05-2016 12:50
Lol @ Mark, dank!
25-05-2016 13:01
@bartje, is inderdaad een leuk stukje. Van de evolutie naar de baarmoeder, Descartes, vrije keuze om via Feyenoord en Cruyff te eindigen bij Kruijswijk en zijn kruisraket. Daar heeft iemand zijn best op gedaan.
25-05-2016 13:03
Als er zo snel al een kopgroepje van 3 weg mag, dan lijkt het me gewoon een sprint te worden. Deze ontsnapping is in ieder geval redelijk eenvoudig te controleren voor teams als Trek, Lampre en Giant.
25-05-2016 13:06
Kopgroep van drie weg met oa Zhupa.
25-05-2016 13:07
Oss, Brutt en Zhupa zijn de vluchters van de dag. Na 14 km 2,5 minuut voorsprong. Na 20 km ruim 4 minuten. Lijkt me duidelijke zaak. Halve rustdag voor peloton.
25-05-2016 13:10
Eindelijk eens een onvoorspelbare massasprint. Nizzolo en Modolo zijn wel de favorieten, maar ik zie ze niet met overmacht winnen zoals Kittel en Greipel dat hebben gedaan.
25-05-2016 13:12
Ik moet wel grinniken om de 'kuifje in de roze trui' en 'kuifje en de haai van messina van onze Vlaamse vrienden: http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2665214
25-05-2016 13:12
Nou, nog 168km wachten op een sprint. Waar zullen we het eens over hebben?
25-05-2016 13:15
Ideaal scenario voor Lotto_Jumbo zo... Trek en Lampre controleren de wedstrijd en zij hoeven alleen maar te zorgen dat Steven vandaag veilig aan de finish komt. Zo komt Turijn steeds dichterbij...
25-05-2016 13:16
Ik ga alvast roze tompoezen inslaan :p
25-05-2016 13:19
Teleurstellende kopgroep. Ik had gehoopt op een mooie finale met een man of elf, met nog wat dreiging van het peloton. Dit wordt een voorspelbare massasprint.
25-05-2016 13:23
Dit wordt dus opzeker een massasprint, hopelijk morgen een mooie kopgroep.

Oss in de kopgroep is wel jammer voor Tjalinggi. Oss zal hem nu ruim voorbij gaan in de vluchtkilometers en de TV-sprints. Al is het maar een 'klein' prijsje, was toch leuk geweest als Tjalinggi deze kon winnen.
25-05-2016 13:24
@vlek,
Inderdaad. Er zouden toch meer dan drie renners moeten zijn die vandaag als hun laatste kans zien, nog een beetje energie over hebben en die van hun ploeg mogen aanvallen? Met de sprintersknechten die over zijn zat er wat in voor een kopgroep van 10. Jammer.
25-05-2016 13:25
Belletti gestart?
25-05-2016 13:25
Dit bericht is verwijderd
25-05-2016 13:31
Belletti gestart? Ja
25-05-2016 13:31
@schrijver

het is die heimat en niet der heimat
25-05-2016 13:35
@klootje
ik denk dat @rahimns er wel een fortuin voor over heeft.
25-05-2016 13:36
@escapados. Tja, waar zullen we het eens over hebben. Wat dacht je van een mooie bijnaam voor Kruijswijk? 'Kruijssie' vind ik wat kinderachtig, al kan ik mij voorspellen dat iemand dat in het heetst van de strijd uitschreeuwt als aanmoediging. Aangezien Kruijswijk altijd op z'n best is in de Giro, vind ik een Italiaanse koosnaam wel op z'n plaats. Nu las ik in NRC dat hij in een Italiaanse krant Il Gatto was genoemd, de kat die loerde tot zijn tegenstanders rijp waren om te worden verschalkt. Dat brengt mij tot het volgende voorstel: Il Gatto Rosso, De Rode Kater.
25-05-2016 13:43
@Tuubke
Il Gatto Rosso leverde mij bij google het volgende op:
"Pizza' s waren bremzout, de cappuccino ronduit smerig en de sorbet werd gereserveerd in een coupe met stukjes glas eruit. Echt een afknapper dit restaurant."
1 2 3 9

Om te reageren moet je ingelogd zijn.