Giro 2016: Volg hier de tijdrit door Chianti
zondag 15 mei 2016 om 12:25 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de tijdrit door Chianti

Lukt het Tom Dumoulin om zijn inzinking van gisteren binnen 24 uur te boven te komen? Dat is de vraag die iedereen zich stelt. Het geaccidenteerde parcours van deze 40,5 kilometer lange individuele tijdrit is op het lijf geschreven van de Limburger, die zichzelf hier als grootste kanshebber ziet. “Dat hoeft nog niet te betekenen dat ik hem dan win, maar daar ben ik wel de grootste kanshebber”, vertelde hij voor de Giro aan WielerFlits. Kan hij zijn woorden waarmaken en de tijdrit naar zijn hand zetten? Is dat dan ook genoeg voor een nieuwe roze trui? Volg het hier op WielerFlits.

Dumoulins ploeggenoot Cheng Ji, breakaway killer van beroep, is de eerste starter vandaag. Hij vertrekt om 12.40 uur. Gianluca Brambilla, die gisteren de roze trui veroverde na zijn solozege in Arezzo, mag als laatste van het startpodium om 16.16 uur. Dumoulin start een halfuur voor de Italiaan. De nummer drie in het algemeen klassement – Steven Kruijswijk – is om 16.10 uur aan de beurt.

Het weer zou vandaag een grote invloed kunnen hebben op de wedstrijd. Weeronline geeft namelijk tachtig procent kans op neerslag. De koers is in Nederland op drie kanalen te bekijken. De NOS en Eurosport laten vanaf 14.15 uur beelden zien, terwijl Sporza een kwartiertje later begint.

Voorbeschouwing: Tijdrit door Chianti

T09_Chianti_alt-PRE

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Parcours

Startvolgorde en -tijden (WielerFlits)

Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (SBS Cyclingcentral)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
645 Reacties
15-05-2016 14:52
@Rhohan, ik zag Roglic in Arnhem bij de start. Daar vond ik hem juist wel super slank, smaller dan de andere TLJ renners
15-05-2016 14:53
Wat een weertje daar zeg.
15-05-2016 14:53
Soow, die regen!!! En dat met 3 NL'ers in de top 10 (en 4 TLJers)
15-05-2016 14:53
Zonder lullig te willen doen > gaan jullie anders even broem-broem doen op het wielerforum, anders begin ik over sjoelen.
15-05-2016 14:53
Als het weer zo blijft wel ja.
15-05-2016 14:53
Kung komt zo bij het eerste tussen punt, ben benieuwd.
15-05-2016 14:53
@Bi-winning
Dan ben je wat mij betreft een realistische supporter. Als een renner je niet aanstaat, supporter je hem gewoon niet. Ook al rijdt hij bij je favoriete ploeg. Maar als het een renner is waar neutraal tegenover staat, naar je favoriete ploeg verkast, is dat een reden om die renner te omarmen.

Prima.

Overigens heb ik totaal niks met Katusha. IJskoude saaie ploeg. Hij past er ook helemaal niet. Ik heb veel liever dat hij bij een andere formatie rijdt. Lotto bijvoorbeeld ;)
15-05-2016 14:54
En Wiggins had de tour gewonnen zonder Froome
15-05-2016 14:54
Je zou toch denken dat nadat deze volstrekt heilloze discussie over wie voor welke renner juicht en waarom bij de rit in Apeldoorn al tot in den treuren is gevoerd, men daar inmiddels wel een beetje moe van wordt? Ik wel, in ieder geval.
15-05-2016 14:54
@LL
Ben je van plan nog on-topic te gaan vandaag?

On: Hoe zien jullie de kansen van Nibali met de regen? Denk dat dit wel eens heel goed nieuws voor hem kan zijn, of eerder slecht nieuws voor de concurrentie.
15-05-2016 14:54
Ik ben trouwens geen fan van alle renners bij TLJ en hun voorgangers, Mollema en Boom heb ik bijvoorbeeld nooit uit kunnen staan. Maar ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat een fan van een voetbalteam blind fan is van alle spelers daar...

En ik ben ook wel fan van andere renners die bij andere teams rijden. Al blijven Direct Energie en TLJ bijzonder. En ook daar ben ik meer fan van de ene renner (met name Voeckler en Gesink) dan van de andere.
15-05-2016 14:54
Zullen we dat geleuter over die non-sport maar achterwegen laten?
15-05-2016 14:54
Ai die regen gaat serieus de uitslag bepalen.
15-05-2016 14:55
Winnaarsgeld gaat toch vooral de teamkas in, daar profiteert ook Bram Tankink van. En kijk naar het Kittelteam van 2 jaar geleden, is dat echt geen teamsport ondanks dat alleen hij echt uitslagen reed voor die ploeg?
15-05-2016 14:55
@WCduck
Einduitslag is boeiend, maar zometeen voor AK boeiender
15-05-2016 14:55
@RV
Dank!, kan me de reacties nog herinneren toen mensen begonnen over het kampioenschap van Ajax... oh wacht PSV :D.
15-05-2016 14:56
Dit bericht is verwijderd
15-05-2016 14:56
Ah klagen over mensen die niet alleen maar kunnen praten over wat ze op hun beeldscherm zien, heerlijk.
15-05-2016 14:57
@LL
Als jij de lead-out bent van de sprinter van je team, en hij wint...
Denk je dat dat je zelf het gevoel hebt dat je weer niet hebt gewonnen dan? Het team wint, simpel. Voor fans voelt het misschien niet zo. We zeggen immers dat Froome de Tour wint, niet Team Sky. Maar voor de renners zelf zal het ongetwijfeld als overwinningen voelen hoor. De overwinningen worden wel toegeschreven aan individuen, maar ik vind het toch wel echt een teamsport.
Een sprinter of AK-man zal praktisch nooit winnen als die geen (sterk) team om zich heen heeft.
15-05-2016 14:57
Wat een gezelligheid, al die groepjes renners
15-05-2016 14:57
Als je kopman lek rijdt, en je geeft hem een wiel. Cruciaal.
15-05-2016 14:57
Küng maakt er zonder dat hij het wil wel een teamsport van :P
15-05-2016 14:58
Dat mag toch niet, naast elkaar rijden bij een individuele tijdrit?
15-05-2016 14:58
Mensen die discussiëren verwijten het niveau op WF naar beneden te halen....

Tja...
15-05-2016 14:58
Het blijft jammer dat wielerfans over het algemeen niets met andere sport hebben. Daardoor wel logischer dat ze wielrennen als teamsport zien natuurlijk.

@ klootje

Foute strategie deze late pitstop..?

Reacties zijn gesloten.