Giro 2016: Volg hier de tijdrit door Chianti
zondag 15 mei 2016 om 12:25 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de tijdrit door Chianti

Lukt het Tom Dumoulin om zijn inzinking van gisteren binnen 24 uur te boven te komen? Dat is de vraag die iedereen zich stelt. Het geaccidenteerde parcours van deze 40,5 kilometer lange individuele tijdrit is op het lijf geschreven van de Limburger, die zichzelf hier als grootste kanshebber ziet. “Dat hoeft nog niet te betekenen dat ik hem dan win, maar daar ben ik wel de grootste kanshebber”, vertelde hij voor de Giro aan WielerFlits. Kan hij zijn woorden waarmaken en de tijdrit naar zijn hand zetten? Is dat dan ook genoeg voor een nieuwe roze trui? Volg het hier op WielerFlits.

Dumoulins ploeggenoot Cheng Ji, breakaway killer van beroep, is de eerste starter vandaag. Hij vertrekt om 12.40 uur. Gianluca Brambilla, die gisteren de roze trui veroverde na zijn solozege in Arezzo, mag als laatste van het startpodium om 16.16 uur. Dumoulin start een halfuur voor de Italiaan. De nummer drie in het algemeen klassement – Steven Kruijswijk – is om 16.10 uur aan de beurt.

Het weer zou vandaag een grote invloed kunnen hebben op de wedstrijd. Weeronline geeft namelijk tachtig procent kans op neerslag. De koers is in Nederland op drie kanalen te bekijken. De NOS en Eurosport laten vanaf 14.15 uur beelden zien, terwijl Sporza een kwartiertje later begint.

Voorbeschouwing: Tijdrit door Chianti

T09_Chianti_alt-PRE

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Parcours

Startvolgorde en -tijden (WielerFlits)

Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (SBS Cyclingcentral)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
645 Reacties
1 8 9 10 11 12 26
15-05-2016 14:59
Wel zon aan de streep: plaatselijk stortbuitje dan.
15-05-2016 14:59
@LL
Misschien ff handig om de url van deze site te bekijken ;)!
15-05-2016 14:59
Lijkt me een best leuke tijdrit als je geen kopman bent, gewoon andere renners opzoeken. Veel gezelliger ;).
15-05-2016 14:59
Wat die renner van Dimension Data doet mag toch niet lijkt me, al enkele minuten in het wiel van Küng.
15-05-2016 15:00
@ puffin

Als Froome de tour wint met Sky, en verhuist daarna naar Tinkoff. Beschouw je dan nog Sky als tourwinnaar of is de tourwinnaar dan verhuisd naar Tinkoff?
15-05-2016 15:00
@LL
Echt serieus normaal heb jij wel goede punten, maar vandaag slaat 99% van wat je zegt echt HELEMAAL nergens op. Stay on-topic THNX!!!
15-05-2016 15:00
Loop niet zo te nuilen en ga gewoon op het schitterend hiervoor ontworpen forum over broem-broem innig discussieren. Ik kom nog wel even langs wanneer het weer over de maatschappij gaat ;)
15-05-2016 15:00
Als Tom Dumoulin goed is ben ik benieuwd hoeveel man hij inhaalt.
15-05-2016 15:01
Kung toch heel goed, op slechts 15 sec
15-05-2016 15:01
Eey jongens Diaby 2x gescoord! Voetbal wel een teamsport toch :P
15-05-2016 15:01
Vraag idd even aan Kittel of Greipel in hoeverre wielrennen een teamsport is...
15-05-2016 15:02
@Lynda: wielrennen is gewoon wel een teamsport. Vergelijk het anders eens met alle andere niet teamsporten, zoals atletiek, turnen, zwemmen of weet ik het wat. Dan zie je plots dat bij wielrennen het team één van de belangrijkste factoren is. Kittel wint geen enkele etappe meer zonder team, bijvoorbeeld. En zelden wint er iemand een (grote) ronde met een zwak team om zich heen. Wielrennen geen teamsport noemen is in mijn ogen erg vreemd.
15-05-2016 15:03
@dekker
LL is nieuw en volgt het wielrennen nog niet lang genoeg om te begrijpen in hoeverre het een teamsport is... vergeef hem/haar.
15-05-2016 15:03
Rosberg en Hamilton samen de vangrail opgezocht?
15-05-2016 15:03
LL: Dat gaat toch samen: Froome heeft de tour gewonnen en Sky heeft em met froome gewonnen, dat blijft altijd zo.
15-05-2016 15:03
@Hakkie
Vraag Gilbert maar hoe belangrijk Vanendert was in 2010 (of was het 2011?).
15-05-2016 15:03
Küng gaat met nu een droge weg Roglic bedreigen
15-05-2016 15:04
Sommige delen van het parcours zijn gewoon droog, dus kennelijk een zeer plaatselijke bui zojuist.
15-05-2016 15:04
Kung lijkt trouwens een vd weinigen die liggend een bocht door durft, terwijl anderen veel snelheid verliezen. Lijkt juist voor meer stabiliteit en meer druk op het voorwiel te zorgen. Misschien deed Roglic hetzelfde.
15-05-2016 15:04
Ik begrijp niet hoe mensen de wielersport geen teamsport kunnen noemen, er is toch echt sprake van teamverband, of dragen de knechten die zich de hele dag de pleuris rijden opeens niet meer mee? Het is gewoon een teamsport met individuele winnaars, deze overwinningen tellen echter ook mee voor het team. Lotto Soudal heeft bijv. 3 overwinningen deze Giro nietwaar? Kan me wel aardig vinden in de uitleg van Rahims.

ON: TLJ gaat lekker, Roglic zou een leuke winnaar zijn maar heb toch liever dat onze Tom wint. Mijn voorkeur gaat naar winnende landgenoten en daarna pas naar de Nederlandse ploegen en hun buitenlandse renners.
15-05-2016 15:04
Dus, wie is er in pole position om deze etappe te winnen?
15-05-2016 15:04
Tjonge sommigen hier kunnen niet meer ophouden als ze eenmaal begonnen zijn. Oude wijven club. We zijn met een tijdrit bezig..... That is the topic. Geef elkaars E-mail adres en ga daar verder SVP. Ik ga lekker kijken.
15-05-2016 15:05
REDACTIE, willen jullie die reactie's over de formule 1 niet toestaan. Of gewoon een voltopic van de formule 1 maken. We zitten op een wielersite en mensen hebben het over de formule 1.
15-05-2016 15:06
@Nasi
Hoor hier Verstappen, al had ik geen idee dat die tegenwoordig voor TLJ rijdt...
15-05-2016 15:07
Was weer leuk stukje btw!
1 8 9 10 11 12 26

Reacties zijn gesloten.