Giro 2016: Volg hier de tijdrit door Chianti
zondag 15 mei 2016 om 12:25 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de tijdrit door Chianti

Lukt het Tom Dumoulin om zijn inzinking van gisteren binnen 24 uur te boven te komen? Dat is de vraag die iedereen zich stelt. Het geaccidenteerde parcours van deze 40,5 kilometer lange individuele tijdrit is op het lijf geschreven van de Limburger, die zichzelf hier als grootste kanshebber ziet. “Dat hoeft nog niet te betekenen dat ik hem dan win, maar daar ben ik wel de grootste kanshebber”, vertelde hij voor de Giro aan WielerFlits. Kan hij zijn woorden waarmaken en de tijdrit naar zijn hand zetten? Is dat dan ook genoeg voor een nieuwe roze trui? Volg het hier op WielerFlits.

Dumoulins ploeggenoot Cheng Ji, breakaway killer van beroep, is de eerste starter vandaag. Hij vertrekt om 12.40 uur. Gianluca Brambilla, die gisteren de roze trui veroverde na zijn solozege in Arezzo, mag als laatste van het startpodium om 16.16 uur. Dumoulin start een halfuur voor de Italiaan. De nummer drie in het algemeen klassement – Steven Kruijswijk – is om 16.10 uur aan de beurt.

Het weer zou vandaag een grote invloed kunnen hebben op de wedstrijd. Weeronline geeft namelijk tachtig procent kans op neerslag. De koers is in Nederland op drie kanalen te bekijken. De NOS en Eurosport laten vanaf 14.15 uur beelden zien, terwijl Sporza een kwartiertje later begint.

Voorbeschouwing: Tijdrit door Chianti

T09_Chianti_alt-PRE

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Parcours

Startvolgorde en -tijden (WielerFlits)

Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (SBS Cyclingcentral)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
645 Reacties
1 5 6 7 8 9 26
15-05-2016 14:33
Cool, Verstappen nummer 1 in F1, al was het maar even...
15-05-2016 14:33
Als je fan bent van Lotto-Jumbo dan is het logisch dat je het toch leuk vindt als Roglic het goed doet, als je voor Ajax ofzo bent, ben je toch ook niet alleen voor de Nederlanders in dat team ;)
15-05-2016 14:34
Zijn er nou serieus mensen blij dat het gaat regenen?! Kom op zeg, dat is de doodsteek bij tijdritten.
15-05-2016 14:34
@Kingstown. Wielrennen is een teamsport, het zou heel goed zijn wanneer wielerteams trouwe fans hadden, zo heeft een wielerteam ook veel meer kans om te blijven bestaan.
15-05-2016 14:35
@Jobo

Slecht voorbeeld. De gemiddelde ajax-fan weet vrij weinig van het team ;)
15-05-2016 14:36
Dat die Roglic dit ook kon had ik niet verwacht.
15-05-2016 14:36
[link] http://nos.nl/livestream/2105086-negende-etappe-giro-d-italia-tijdrit-radda-greve.html [/link]
15-05-2016 14:37
Het is nu wel extra jammer dat Roglic zo gevallen is, had wel willen zien hoe ver hij kon komen (al denk ik dat hij nog niet genoeg ervaring heeft voor een klassement).
15-05-2016 14:37
Wielrennen is echt op geen enkele manier een teamsport. Het enige dat je "als team" wint is een TTT of een ploegenklassement.

En op de vraag of het gekker is om voor een team te juichen dan voor een landgenoot? Ja, daar kan je je namelijk tot op zekere hoogte mee identificieren. Met een merk/sponsor toch een stuk minder lijkt me.
15-05-2016 14:37
Het stoort mij dit soort comments van Purito. Jij moet helemaal je mond houden over fan zijn van iemand, kijk naar je blinde adoratie voor Purito....

Ik vind het verhaal van Roglic gewoon heel mooi en dat hij voor LTJ rijdt is mooi meegenomen, maar als hij voor een andere ploeg zou rijden zou ik het ook mooi vinden.
15-05-2016 14:37
Laten we het ontopic houden!
15-05-2016 14:37
@nasibal. Dikke onzin. Elke fan weet wie er in zijn team spelen, anders noem je diegene geen fan.
15-05-2016 14:39
@LL zeg je nu serieus dat wielersport geen teamsport is?
15-05-2016 14:39
Formule 1 ongemeen spannend nu. Tot 1455 leuker dan deze tijdrit.
15-05-2016 14:39
@LL

Vraag Aru, Dumoulin of Kruijswijk maar of het een teamsport is. Aru had zonder team nooit de Vuelta gewonnen.
15-05-2016 14:40
@LL
Wielrennen geen teamsport? Hahah dan wens ik Froome veel succes in de tour ;)
15-05-2016 14:40
Ik vind het altijd een wonderlijk fenomeen. Dat je fan bent van een renner, snap ik maar al te goed. Ben ik ook (ja echt waar ;)). Maar fan zijn van iedere willekeurige renner die bij een ploeg rijdt die je supportert, begrijp ik nooit zo.

Stel nou, je vindt een bepaalde renner een enorme paardenlul/shitrenner. Maar hij komt toch voor 'jouw' Lotto-Jumbo fietsen. Wordt het dan een geweldenaar op de fiets en een ontzettend toffe peer?
15-05-2016 14:40
LyndaLid, fiets jezelf wel? Wielrennen is 1000 procent een teamsport. Dit verbaas me echt dat je dat zegt, dat ik nog moet gaan uitleggen dat wielrennen een teamsport is... Echt heel verbazend. Sommige mensen zitten meer op Wielerflits dan op de fiets neem ik aan..
15-05-2016 14:41
Dat was er wel een om in te lijsten met de titel: Domste opmerking 2016.
15-05-2016 14:41
Roglic heeft het echt goed gedaan. Jammer van de valpartij in Nederland. Eerlijk is eerlijk ik verwacht dat er zeker nog ondergedoken gaat worden. Verwacht namelijk vooral veel van de klassementsmannen, nog niet een perse Dumoulin. Maar hoop het wel voor LJ!
15-05-2016 14:42
Wat een nutteloze discussie. Laten we het weer over de koers hebben.
15-05-2016 14:42
Purito, als Zakarin voor LTJ rijdt vind ik hem echt geen toffe renner. Maar in de meeste gevallen wel.

Als Elia naar Ajax gaat vindt ik hem ook niet opeens een geweldige speler.
15-05-2016 14:43
Je wint toch niet als team de Tour zoals je als voetbalTEAM wint? Als je kopman niet goed is dan is het klaar. Je kopman wint de tour, niet een team. Natuurlijk heb je hulp, maar de prestaties zijn gewoon individueel.
15-05-2016 14:43
@Timocycling
Daar gaat de wereld nu aan kapot. Aan mensen die gewoon totaal NIET lezen. Lees nu eerst eens wat ik schrijf. Snap je nu echt het verschil niet tussen fan zijn van één bepaalde renner, en fan zijn van een wielerploeg en automatisch iedere renner die bij die formatie rijdt, ondanks het feit dat je dan tegenpolen supportert?
15-05-2016 14:43
Landa met regen en nieuwe fiets, ik ben tres benieuwd.
1 5 6 7 8 9 26

Reacties zijn gesloten.