Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 27 mei 2016 om 12:20 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe

De dag van de waarheid is aangebroken voor Steven Kruijswijk. De rit van vandaag voert de Giro-caravaan over 162 kilometer van Pinerolo naar het Franse skioord Risoul. Voor de klassementsrenners is het de voorlaatste kans om een aanval op het roze te doen, want het is klimmen geblazen!

Vandaag ligt namelijk de Colle del’Angello op het peloton te wachten. Die klim is met z’n 2744 meter boven zeeniveau de hoogte bergtop in deze Giro d’Italia en daarom door de organisatie bestempeld als de Cima Coppi. De aankomst ligt vervolgens op de slotklim naar Risoul, van de eerste categorie. Poetst Kruijswijk zijn leiderstrui extra op met een ritzege, of maken zijn concurrenten de strijd om het roze nog spannend?

De start is vandaag om 12.35, terwijl het routeboek de finish voorziet tussen 16.59 en 17.32. Eurosport 1 begint om 14.45 met de live-uitzending, terwijl Sporza na de Ronde van België om 16.00 overschakelt. NOS gaat om 15.30 live op NPO1. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Spaziociclismo, Italiaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1204 Reacties
27-05-2016 16:25
Chavez pakt de boni's en het roze doei giro
27-05-2016 16:25
Grappig. Kruiswijk maakt een fout en opeens gaat men hier schelden en tieren op Astana, Pirazzi, Etixx en weet ik veel wie. Raar gedrag wat ik waarschijnlijk nooit zal begrijpen.
27-05-2016 16:25
Mocht Kruijswijk 3:10 op Chaves verliezen vandaag, dan heeft hij het morgen nog steeds in eigen hand.
27-05-2016 16:25
Jammer maar helaas. Ik heb in de tuin even een paar bomen gesloopt, kon even niet kijken. Ben er nu overheen. Ook dit jaar wordt er geen grote ronde gewonnen. Tegen zulk groepsgeweld kun je het in je eentje niet bolwerken, zeker niet als je zo op je plaat bent gegaan...
27-05-2016 16:26
Montfort gaat ook nog gepakt worden.
27-05-2016 16:26
So sad dit weer maar ja lang leve de giro :)
27-05-2016 16:26
Ik geniet hier wel van. Spanning en sensatie mensen.
27-05-2016 16:26
@Pils
Dat was anders volkomen terecht.
27-05-2016 16:26
Chaves die de Giro wint, wie had dat gedacht.
27-05-2016 16:26
Gaat nu wel richting de drie minuten, dat is jammer. De klim is het wel man tegen man, al is het wel geknakt.
27-05-2016 16:26
Klopt, maar bij de klim is hij al kapot. Heeft zich nu al kapot gereden in de achtervolging. En het verschil lijkt al bijna 2.5 minuut te zijn.
27-05-2016 16:27
Dit hoort erbij maar ik zou zo niet willen winnen.
27-05-2016 16:27
Ik denk dat het niet eens de druk van de roze trui is, maar vooral alles wat daar dan bij komt met einde contract, aanbiedingen etc.
27-05-2016 16:27
Kom op Kruissie!
27-05-2016 16:27
Hahaha krypton nee
27-05-2016 16:27
Dit is zeer jammer
27-05-2016 16:27
Nu uit pure frustratie die klim oprammen
27-05-2016 16:27
Kruijs lijkt het te hebben opgegeven... zonde deze kans krijgt hij nooit meer.
27-05-2016 16:28
Als Terpstra nu namens Etix bij Kruijswijk in het groepje zat zou ie zich ook leegrijden voor Steven. Zo werkt het nu eenmaal. Komt alleen erg zuur uit voor ons, maar begrijpelijk is het wel.
27-05-2016 16:28
Wielrennen is en keiharde sport, dat zie je maar weer.
Toch moet het lullig voelen voor een eventuele nieuwe rose trui drager als het op zo'n manier gaat.
27-05-2016 16:28
De klim is man tegen man, maar Kruijswijk is al gesloopt. Die gaat daar nog eens 2 minuten verliezen.
27-05-2016 16:28
COME ON!!
27-05-2016 16:28
Ja lang leve de Giro.

:(

Dit haalt ie nooit meer. Nibali en Chaves komen volledig fris onderaan de klim. En hij is het roze nu praktisch kwijt..
27-05-2016 16:28
knallen knallen knallen op die klim PLEASE
27-05-2016 16:28
Ik vrees er echt voor, heb het vermoeden dat Stevie echt leeggereden is door het grote verzet en ontgoocheling en zeker nog 2 minuten kan verliezen. Scarponi gaat zich helemaal leegrijden voor Nibali

Om te reageren moet je ingelogd zijn.