Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 27 mei 2016 om 12:20 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe

De dag van de waarheid is aangebroken voor Steven Kruijswijk. De rit van vandaag voert de Giro-caravaan over 162 kilometer van Pinerolo naar het Franse skioord Risoul. Voor de klassementsrenners is het de voorlaatste kans om een aanval op het roze te doen, want het is klimmen geblazen!

Vandaag ligt namelijk de Colle del’Angello op het peloton te wachten. Die klim is met z’n 2744 meter boven zeeniveau de hoogte bergtop in deze Giro d’Italia en daarom door de organisatie bestempeld als de Cima Coppi. De aankomst ligt vervolgens op de slotklim naar Risoul, van de eerste categorie. Poetst Kruijswijk zijn leiderstrui extra op met een ritzege, of maken zijn concurrenten de strijd om het roze nog spannend?

De start is vandaag om 12.35, terwijl het routeboek de finish voorziet tussen 16.59 en 17.32. Eurosport 1 begint om 14.45 met de live-uitzending, terwijl Sporza na de Ronde van België om 16.00 overschakelt. NOS gaat om 15.30 live op NPO1. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Spaziociclismo, Italiaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1204 Reacties
27-05-2016 16:22
Ik ben er serieus gewoon misselijk van...
27-05-2016 16:23
Gelukkig heeft Kruijswijk meer incasseringsvermogen dan de volgers hier.
27-05-2016 16:23
2.00 minuten voor de beklimming. Dat wordt zo een 4 minuten...
27-05-2016 16:23
Fack zo dichtbij... Zo dichtbij.. Wellicht krijg je nooit meer van je leven een kans als dit. Bah.
Wat zonde dat ie nu geen ploeg had die bij hem kon blijven.
27-05-2016 16:23
MOgelijk had een Nederlander ook wel voor Kruijswijk gereden.. zeuren is zuur
27-05-2016 16:23
die tijdverschillen word je niet goed van
27-05-2016 16:23
Allemaal jammeren dat TLJ hulp moet bieden aan Giant of andersom, maar als Pirazzi nu een handje toesteekt dan mag dat niet? Hmmm...
27-05-2016 16:23
José is boos en teleurgesteld. Vreselijk einde zo.
27-05-2016 16:23
jup maar als hollanders elkaar helpen is het volgens sommigen niet normaal :P
27-05-2016 16:23
Wij Nederlanders hebben altijd pech kennelijk haha
27-05-2016 16:23
Hopelijk kan Kruijswijk bergop een hoop goed maken.
27-05-2016 16:24
Jungles pakt ook een plek door het wegvallen van Zakarin.
27-05-2016 16:24
die montfort kan z'n etappe ook wel vergeten, gaat ie nooit meer houden.
27-05-2016 16:24
De fout was natuurlijk ook niet meteen de juiste fietswissel
27-05-2016 16:24
2 minuten. Ik denk dat die 1 minuut ook zo weg is. Dan maar knokken voor een podiumplaats. Zeer sneu dit
27-05-2016 16:24
Helaas de Belgen zijn weer in opperbeste stemming.
27-05-2016 16:24
Als hij de roze trui houdt dan geef ik hem alle kans voor morgen! Dat zou zijn moraal wel goed doen als je op zo'n dag nog je trui zal houden.
27-05-2016 16:24
Mja hij gaat met 3 minuten achterstand aan de klim beginnen...
Dan gaat hij dus een gelijkwaardige klim moeten rijden als nibali en chaves (eigenlijk zelfs sneller ivm bonis)...

Dus tja... dat is verloren zaak ben ik bang, maar hij kan wel zijn kansen gaaf houden misschien
27-05-2016 16:24
Mensen hier zijn nog triester dan die psv fans met hun gezeik op makkelie
27-05-2016 16:24
Afgelopen hij is nu al kapot die dondert van het podium
27-05-2016 16:24
Wat een gelul over Pirazzi. Ik zou al termen als 'landverrader' horen langskomen als een Nederlander in deze situatie, als hij zelf niets te winnen had, gewoon in het wiel blijft zitten. Dit is koers, het peloton speelt zoals ze het willen. Je gelooft toch echt niet dat bepaalde renners 'kwaadaardig' zijn en Kruijswijk ea heilig? Leef er mee, het is zo en niet anders.
27-05-2016 16:25
De tik die eraan zit te komen doet zo'n pijn dat ik een wandeling ga maken. Ik wil dit niet live zien. Ik hoor het wel of het toch is meegevallen. Maar ik denk het niet.
27-05-2016 16:25
Monfort staat ook stil trouwens.
27-05-2016 16:25
Pirazzi krijgt het dubbele van wat Uran op de OS van 2012 kreeg.
27-05-2016 16:25
Dit is wel echt verschrikkelijk, natuurlijk. Dit kon eigenlijk niet meer mis gaan en dan geef je het zelf weg. Door een eigen fout. Zeer pijnlijk.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.