Giro 2016: Volg hier de derde etappe
zondag 8 mei 2016 om 12:25 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de derde etappe

Het Giro-circus maakt zich voor de laatste keer op voor een etappe over Nederlands grondgebied. Nijmegen-Arnhem is vandaag de route die afgelegd dient te worden, in totaal over 190 kilometer. Op de Posbank liggen drie, twee en één bergpunt(en). De uitgelezen kans voor Maarten Tjallingii om in zijn achtertuin de blauwe bergtrui te veroveren. Daarnaast is de grote vraag: Sprint Marcel Kittel Tom Dumoulin uit het roze? Onze landgenoot mag in ieder geval vandaag nog rijden in de leiderstrui. Volg op WielerFlits het verloop van de rit.

Om 12.40 uur starten de renners in Nijmegen om tussen 17.00 en 17.25 uur aan te komen in Arnhem. Na de Posbank (na 136 kilometer) maakt het peloton via Velp vaart richting Arnhem, waar twee lokale ronden van veertien kilometer wachten. De slotkilometer kunnen de sprinters dus goed verkennen. Zij zullen zien dat er weinig bochten meer in de ultieme finale zitten. De laatste vijfhonderd meter zijn over een rechte weg van zeven en een halve meter breed.

De NOS begint met haar middagprogrammering om 13.10 uur, maar zal om 14.30 uur pas live overgaan op de livebeelden op NPO1. Sporza is er ook vanaf 14.30 uur live bij op één, terwijl Eurosport vanaf 15.05 uur met de uitzending start op het hoofdkanaal.

Voorbeschouwing etappe Nijmegen-Arnhem (WielerFlits)

T13_Jesolo_alt

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 3

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Livestream (NOS) – Wordt later toegevoegd

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
194 Reacties
1 2 3 8
08-05-2016 12:31
Go Maarten en Moreno! Eerst even Ajax (hopelijk) kampioen zien worden en dan de laatste kilometers zien dat Maarten Tjallingii standhoudt uit de kopgroep en wint!
08-05-2016 12:34
Go Maarten en Moreno!Eerst even PSV(hopelijkl)kampioen zien worden en dan de laatste kilometers zien dat Maarten Tjallingii standhoudt uit de kopgroep en wint!
08-05-2016 12:37
hahahahaha oborobo
08-05-2016 12:39
Een van jullie heeft iig één keer prijs vandaag.. :-)
08-05-2016 12:40
Is Maarten er al vandoor?/
08-05-2016 12:42
Wat heeft Sporza dan van plaatje van de etappe. Die hebben de verkeerde te pakken.
08-05-2016 12:45
hoe zit het met wind langs het parcour, want zit lekker in de tuin(in gelderland) en het waait hier behoorlijk!
nog kans op waaiers?
08-05-2016 12:48
O ja er is ook nog voetbal vandaag. Kruijswijk hoopt dat PSV kampioen wordt. Dat moet dan maar als hij daardoor een beter klassement gaat rijden dan vorig jaar.
08-05-2016 12:50
Tja, PSV heeft spelersbus aan TLJ geleend omdat een van hun bussen al in Italië is.
08-05-2016 12:50
Tjallo weg met 3 mannen waaronder Berlato
08-05-2016 12:51
Maarten zit er weer in kopgroep van 4, ook weer Berlato.
08-05-2016 12:58
Kopgroep:
Johann Van Zyl, Dimension Data

Giaocomo Berlato, Nippo

Maarten Tjallingii, Lotto-Jumbo

Julen Amezqueta, Wilier Triestina.


Geen fraile!!
08-05-2016 13:03
Nog 175km. Nu een echt verschil voor de 4 op kop . 2.45"
08-05-2016 13:03
Windkracht 4 vanuit het oosten. Het stuk van Zutphen tot Rheden de wind niet perfect voor waaiers schuin in de rug maar wel van de zijkant. Er zijn volgens mij alleen niet veel open stukken.
08-05-2016 13:04
Ze finishen bij mij voor de deur. Op 500 meter zit nog wel een flauwe bocht, maar de laatste 400 meter is recht toe recht aan. Hoop op een verrassing, maar dit is een kolfje naar Kittel z'n hand.
08-05-2016 13:05
Eugert Zhupa ging vandaag proberen in de ontsnapping te zitten, [url=https://www.facebook.com/eugertzhupafanclub/]zei hij daarnet[/url]. (Het volledige interview komt later!) Het is hem niet gelukt, maar zijn ploeggenoot dus wel!
08-05-2016 13:05
Dat moet toch kunnen lukken voor Tjallingii, de bergtrui vandaag. Tweede worden is voldoende op de Posbank.
08-05-2016 13:08
Als ie tweede wordt en Berlato wint, dan zal ie waarschijnlijk de trui o.b.v. klassering in bergsprints mislopen?
08-05-2016 13:10
Als Berlato sterker is dan Tjallingii heeft hij ook meer recht op de bergtrui.
08-05-2016 13:15
Die Amezqueta is een jonge lichtgewicht klimmer, daar krijgt Maarten een zware dobber aan. Van kop af vandaag op de Posbank!
@Arvidd, het lijkt wel een alpencol op Sporza :D
08-05-2016 13:15
@pirazzi: idd
08-05-2016 13:16
Windkracht 4 à 5, veel in de flank, open stukken zat. Nu nog een ploeg die het aandurft om de koers te laten ontploffen. #waaiers
08-05-2016 13:18
@rik1998 Vermeld je bron dan ook even ipv schaamteloos kopiëren.
08-05-2016 13:25
@mitch haha jemig wat een vriendelijke reactie he top man! Nou thijs zonneveld, was het er vergeten bij te zetten
08-05-2016 13:25
Tjallingii is een baas! Geweldig de manier waarop hij afscheid neemt.
1 2 3 8

Om te reageren moet je ingelogd zijn.