Giro 2016: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 14 mei 2016 om 12:22 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de achtste etappe

De Giro d’Italia kent vandaag een verraderlijke etappe. De 186 kilometer lange achtste rit, die de renners voert van Foligno naar Arezzo, gaat namelijk deels over onverharde wegen. Kan Tom Dumoulin zijn roze trui behouden en zo zondag als leider aan de individuele tijdrit beginnen? WielerFlits blikt vooruit.

De zwaarste beproeving van de dag is de Alpe di Poti. Deze klim van tweede categorie kent stukken van maximaal veertien procent en is deels onverhard. Ook de oplopende slotkilometer in het historische centrum van Arezzo zal de televisiekijkers naar het puntje van de stoel brengen.

Om 12.25 uur trekt het peloton zich in Foligno, waar André Greipel gisteren de massasprint won, op gang. De finish wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Sporza, de NOS en Eurosport doen vanaf half drie live verslag.


Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 8

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
281 Reacties
14-05-2016 14:23
Ja dat was die tijdrit waar heel Etixx opeens héél goed kon tijdrijden. Poels toen ook.
14-05-2016 14:23
@Pirazzi

Nee, dat is dat je lekker samen gaat eten. Wel een beetje bij de les blijven...
14-05-2016 14:24
Brambilla in de lange Giro-tijdrit van 2014:

http://www.procyclingstats.com/race/Giro_Italia_2014_Stage_12_ITT_Barolo
14-05-2016 14:24
Mooie kopgroep overigens, maar ik had toch graag Colbrelli erbij gezien. En Wellens natuurlijk!

Het zou me niet verbazen mocht Lotto met al het vertrouwen dat ze hebben gaan rijden om de kopgroep binnen schotsafstand te houden en Wellens voor winst te laten rijden op die klim.
14-05-2016 14:26
@Lynda: wat dat betreft ben ik ook benieuwd naar de TT van Uran, ik denk dat die bij Cannondale wel eens gewoon heel gemiddeld kan zijn, niet zo goed als bij Etixx.
14-05-2016 14:32
@ hakkie

Uran is in mijn hoofd altijd een goede tijdrijder geweest.. Maar mssn klopt dat helemaal niet inderdaad.

Echter, bij Cannondale rijden ze toch ook geen slechte tijdritten? Moser, Bevin, Navardauskas (behalve dit jaar), die rijden toch mooie uitslagen bijeen. Dan zal de fiets niet slecht zijn.
14-05-2016 14:32
Dus Etixx heeft betere fietsen of betere medische begeleiding dan Cannondale, mocht de tijdrit van Uran tegenvallen.
14-05-2016 14:34
Ze houden het rond de 4 min en ik zie straks wel oorlog voor de klim al. Iedereen wil voor aan zitten.
14-05-2016 14:49
@ll Uran heeft bij Etixx weleens een zeer goede tijdrit gereden, echter de laatste tijd bij Cannodale heb ik hem niet bijster goede tijdritten zien rijden.

Helaas geen TLJ in de kopgroep, maar vermoedelijk blijft de kopgroep toch niet weg.
14-05-2016 14:51
De tijdritten van Uran zijn dit seizoen toch wel minder hoor.
14-05-2016 14:52
Menager/regelen? weet ik eigelijk niet maar demenager a trois is verhuizen met zn drieen. Enlarger/vergroten/uitlopen echapper/ontsnappen ralentir/afremmen.
Zelfs op de fiets kan je je frans bijspijkeren(gevoelig) as je goet om je heen kijkdt.
14-05-2016 14:59
Overigens heb ik heel lang gedacht dat 'menage a trois' iets betekende als: 'Hoe gaat het?'. Niet geheel onlogisch, aangezien het antwoord steevast was "Ik heb hoofdpijn"
14-05-2016 15:01
Bij ménage a trois past ook het Franse woord jouissance.
14-05-2016 15:04
Het lijkt weer een etappe van niks te gaan worden.
De kopgroep krijgt de ruimte van Giant (die ploeg is niet sterk genoeg). En geen enkel ander team wil de verantwoordelijkheid op zich nemen.
14-05-2016 15:05
Tot nu toe bijna 46 in het uur gemiddeld. Best straf
14-05-2016 15:05
Hopelijk komt er zo wat snelheid in het peloton. Geen zin om Brambilla in het roze te zien. Enorm jammer dat er een TLJ renner ontbreekt.
14-05-2016 15:08
Gouden tip overigens als je haar wil wil verrassen met zo'n dinertje:

il devrait être mieux si elle ne pleure pas
14-05-2016 15:09
Deze kopgroep heeft echt wel een goede kans om vooruit te blijven, kan maar zo dat Tommeke een ander kleurtje trui aan moet trekken...
14-05-2016 15:09
twee punten:
1) Pelucchi fin de carriere die rijdt geen koers meer uit??
2) Taaramae rijdt voorlopig ongezien goed mee, dark horse voor een top 10 klassering ;)??
14-05-2016 15:13
Opvallend om De Marchi achteraan de kopgroep te zien klimmen. Maar die is zo geslepen, het lijkt me dat hij gewoon aan het sparen is.
14-05-2016 15:17
Zag ik nou net die Giant Alpacin renner (Arndt) overnemen de kopgroep? Waarom in hemelsnaam, de roze trui van je kopman wordt bedreigt én je verkleint je eigen kansen door de extra inspanning.
14-05-2016 15:19
tom wil morgen in zijn eigen aerodynamische pakje de tijdrit rijden
14-05-2016 15:19
DeMarchi is de aangewezen man om te gaan winnen hier maar zie maar eens van die gekke Brambilla af te komen.
14-05-2016 15:20
Top 3 (in willekeurige volgorde) mocht de kopgroep vooruit blijven: Arndt, Trentin, Tsatevich.
14-05-2016 15:21
Maar is het zo erg als brambila het roze pakt en eventueel met een goede tijdrit net behoudt. Heeft niet voor niks nu al bijna 2 min aan zijn broek. Is voor het eventuele klassement geen bedreiging en Tom kan de 2e week zijn ploeg sparen.

Reacties zijn gesloten.