Giro 2016: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 14 mei 2016 om 12:22 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de achtste etappe

De Giro d’Italia kent vandaag een verraderlijke etappe. De 186 kilometer lange achtste rit, die de renners voert van Foligno naar Arezzo, gaat namelijk deels over onverharde wegen. Kan Tom Dumoulin zijn roze trui behouden en zo zondag als leider aan de individuele tijdrit beginnen? WielerFlits blikt vooruit.

De zwaarste beproeving van de dag is de Alpe di Poti. Deze klim van tweede categorie kent stukken van maximaal veertien procent en is deels onverhard. Ook de oplopende slotkilometer in het historische centrum van Arezzo zal de televisiekijkers naar het puntje van de stoel brengen.

Om 12.25 uur trekt het peloton zich in Foligno, waar André Greipel gisteren de massasprint won, op gang. De finish wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Sporza, de NOS en Eurosport doen vanaf half drie live verslag.


Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 8

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
281 Reacties
1 3 4 5 6 7 12
14-05-2016 15:21
Hoezo het is toch helemaal niet erg als Brembilla tijdelijk 8n het roze komt?
14-05-2016 15:23
@ddb: omdat Kruijswijk hem evengoed nog wel zal passeren in het klassement
14-05-2016 15:24
@ideefiks: Dit komt de amusementswaarde idd niet ten goede. Met die soort koerssituaties ga je de dominantie die Astana vorig jaar had nog missen. Die waren zo sterk dat ze alles uit elkaar durfde te trekken en dat gaf toch spektakel. Nu lijken ze allemaal bang te zijn om vroeg iets te ondernemen.
14-05-2016 15:24
@eddyvv.
Zullen ze daar al geen rekening mee hebben gehouden en een roze uitvoering hebben gemaakt
14-05-2016 15:24
Brambilla was vorig jaar 13de in de Vuelta. Ik zou deze kerel niet onderschatten. Niet voor een overwinning maar wel voor een ereplaatsje
14-05-2016 15:25
Mwoah, ze zullen hem toch wel dusdanig binnen bereik willen houden dat Dumoulin dan morgen ook het roze weer over kan nemen ? Let maar op dat die Brambilla eenmaal in het roze een stuk taaier is dan vantevoren gedacht en ook een goede chrono aflevert.
14-05-2016 15:25
les italiens ont bien appris leur lecon suivant Jose et Renaat, degoutant , forza Tom.
14-05-2016 15:26
Daar komt de breakaway killer.
14-05-2016 15:29
Zou het wel slim vinden van Dumoulin. Geef die italiaan maar die trui voor een dag. Scheelt ook weer een hoop media gedoe voor de tijdrit
14-05-2016 15:29
Heb zo een gevoel dat Lotto Jumbo dadelijk op de berg tempo gaat maken
14-05-2016 15:31
Wel vreemd dat het peloton geen enkel belang heeft bij een etappeoverwinning. Alsof ze allemaal bang zijn voor Dumoulin ofzo :P
14-05-2016 15:32
Als brambilla het roze heeft en hij gaat met dezelfde motivatie koersen als Dumoulin en met een hel sterke ploeg achter zich dan zou het dumoulin feestje wel eens voorbij kunnen zijn. Er is een mogelijkheid dat Tom zonder roze gaat zeggen. Het is leuk geweest.
14-05-2016 15:32
Gaap @ peloton: herhaling van gisteren, afwachten, afwachten, afwachten... laten oplopen en dan te laat komen?
14-05-2016 15:33
Giant gaat dus alle mannen die er sowieso af gaan zo direct even wat vd voorsprong af laten knabbelen, normale move, kijken of het ze lukt want vooraan rijden ze ook door.
14-05-2016 15:37
Beste mede forumers, iemand een livestream met commentaar van José de Cauwer. Alvast bedankt!
14-05-2016 15:37
Dit laat toch ook wel zien dat bepaalde ploegen niet echt vertrouwen hebben in hun kopman. Ploegen als movistar en astana willen toch ook deze rit winnen? Zijn de kopmannen niet goed genoeg?
14-05-2016 15:38
Beetje nutteloos van TGA. Op deze manier gaan ze de RSD trui weggeven. Dan kan je net zo goed niet op kop gaan rijden.
14-05-2016 15:38
Beste mensen, iemand een link met livestream met het commentaar van José de Cauwer? Alvast bedankt.
14-05-2016 15:39
Laura!
14-05-2016 15:40
Movistar heeft 2 man in kopgroep dus die gaan niet meerijden
14-05-2016 15:40
Schijnbaar is de het maar een smal weggetje op de berg. Zal wel een sprint worden naar de voet van de klim. Kan er zo maar een 2,5 min vanaf gereden worden in dit stuk
14-05-2016 15:40
Lijkt me prima als Brambilla het roze pakt. Zorgt voor een interessante situatie.
14-05-2016 15:40
@Pierre10 je kan natuurlijk ook zelf even zoeken.... http://trgoalstv.com/stream4.html
14-05-2016 15:41
@Raket, nee de mannen die het AK willen winnen en daar nog in geloven boeien zich niet voor de rit. Dat gaat pas later deze ronde spelen.

Ik verwacht een coup van de heren Nibali en Zakarin op de klim, niet toevallig ook mannen die wat kunnen in die afdaling erachter.
14-05-2016 15:42
Begrijp niet dat TLJ geen mannetje mee heeft in de kopgroep. Dat is toch wel een tactische fout. Of willen ze geen etappe winnen....
1 3 4 5 6 7 12

Reacties zijn gesloten.