Giro 2016: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 14 mei 2016 om 12:22 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de achtste etappe

De Giro d’Italia kent vandaag een verraderlijke etappe. De 186 kilometer lange achtste rit, die de renners voert van Foligno naar Arezzo, gaat namelijk deels over onverharde wegen. Kan Tom Dumoulin zijn roze trui behouden en zo zondag als leider aan de individuele tijdrit beginnen? WielerFlits blikt vooruit.

De zwaarste beproeving van de dag is de Alpe di Poti. Deze klim van tweede categorie kent stukken van maximaal veertien procent en is deels onverhard. Ook de oplopende slotkilometer in het historische centrum van Arezzo zal de televisiekijkers naar het puntje van de stoel brengen.

Om 12.25 uur trekt het peloton zich in Foligno, waar André Greipel gisteren de massasprint won, op gang. De finish wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Sporza, de NOS en Eurosport doen vanaf half drie live verslag.


Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 8

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
281 Reacties
14-05-2016 13:35
Trentin gaat hier echt niet winnen, op de klim kan hij echt niet met de beste mee uit de kopgroep
14-05-2016 13:39
Zoals ik het lees liggen de spijkers pas op de strade. Hopen dat ze netjes opgeveegd kunnen worden voordat de renners er langs komen.

edit: De gemiddelde parkinson-patiënt vouwt nog sneller een origami zwaan dan dat de comments online staan. Ik weet dat er met man en macht aan gewerkt word, maar het wordt wel steeds vervelender :(
14-05-2016 13:42
Mocht Brambilla vandaag de roze trui pakken dan is het nog allerminst zeker dat Dumoulin die morgen weer terug pakt want Brambilla kan best aardig tijdrijden op een heuvelachtig parcours, zie de afsluitende tijdrit in Baskenland.
14-05-2016 13:44
https://mobile.twitter.com/wielerman/status/731444101913165824/photo/1
14-05-2016 13:47
tijd voor een serieuze hostingpartij die het verkeer op deze site aankan. Echt ongelofelijk hoe lang het al duurt dat deze site zo traag is.
14-05-2016 13:51
Als iedereen de klaagreacties achterwege laat, gaat de site wellicht sneller
14-05-2016 13:52
Ik zie niet in wie het gat zal willen dichtrijden
14-05-2016 13:52
'De gemiddelde parkinson-patiënt vouwt nog sneller een origami zwaan dan dat de comments online staan'

:) !

Doe er eens wat aan, we kijken ook allemaal naar die reclames toch ?
14-05-2016 13:55
Mooie kopgroep maar wanneer het peloton ze binnen de 3:00 houdt bij aanvang van de sterrato klim knallen ze dat wellicht nog dicht straks. DeMarchi, Brambila en Moser lijken ook mij de favoreieten voorin.
14-05-2016 13:56
Jammer dat we dit niet live kunnen zien, maar de etappe van gisteren heb ik ook gemist, dus dan kijken we die maar ff op Eurosport.
Mooie groep die voorop ligt. Toch een aantal mannen die zo'n 2e categorie berg goed verteren. Moser voor mij de favoriet uit deze groep.
14-05-2016 13:57
Dat gaat nog een mooie middag koers worden want ze komen er al in voor die 2 'capi' normaal gesproken, sporza welteverstaan. Op de NOS nog eerst 'stokkromlopen'.
14-05-2016 14:01
@ nasibal: Hahahaha
14-05-2016 14:03
"Giant-Alpecin laisse l'échappée prendre le large malgré la menace Brambilla." Iemand die goed Frans spreekt die dit kan vertalen? Dank alvast.
14-05-2016 14:05
@pirazzi: dat Giant de groep heeft laten gaan, ondanks dat Brambilla er bij zit.
14-05-2016 14:06
@Pirazzi

TGA laat de ontsnapping een grote voorsprong nemen, ondanks de bedreiging van Brambilla
14-05-2016 14:07
Giant laat de ontsnapping tijd nemen ondanks het gevaar Brambilla @pirazzi
14-05-2016 14:07
Brambilla verkloot het natuurlijk wel voor Dumoulin en de vluchters. Het team moet namelijk nu behoorlijk doorrijden en waarschijnlijk gaat het peloton vechten om de dagoverwinning. Aangezien het tempo hoog zal liggen van het peloton, verwacht ik vandaag toch wel de klassementsmannen, wat verwacht de rest???
14-05-2016 14:09
Oké, menace laat je dan onvertaald, dat betekent zoiets als pestkop volgens mij, zie dennis the menace.
14-05-2016 14:09
@mollema: ik moet nog maar zien of Giant dat gat klein gaat houden, het zou mij niet verbazen als Brambilla na vandaag de etappe en het roze heeft.
14-05-2016 14:10
Brambilla kan de boel proberen te controleren, Trentin achter de hand voor de sprint.
14-05-2016 14:11
Ik verwacht roos voor Brambilla met een minuutje & de kopgroep die voor de dagzege strijdt
14-05-2016 14:11
@Pirazzi

Ik snap je gedachtegang, maar het is frans voor 'dreiging'

-edit: Zo betekent 'menace a trois' bijvoorbeeld dat je door 2 vrouwen bedreigt wordt.
14-05-2016 14:14
Mijn reactie had betrekking op Hakkie2 maar door de vertraging zag ik de post van nasibal pas later, die vertaalde menace met bedreiging, dat kan ook natuurlijk.
14-05-2016 14:15
Brambilla nog eens 5e in een loeilange chrono in de giro toch ? Leuke renner die het roze wel mag dragen vind ik, forza la testa, forza Italia !
14-05-2016 14:18
Daar trap ik niet in, heb 3 jaar Frans gehad op het VWO dus weet wel dat het "ménage à trois" moet zijn. ;)

Reacties zijn gesloten.