Giro 2016: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 14 mei 2016 om 12:22 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de achtste etappe

De Giro d’Italia kent vandaag een verraderlijke etappe. De 186 kilometer lange achtste rit, die de renners voert van Foligno naar Arezzo, gaat namelijk deels over onverharde wegen. Kan Tom Dumoulin zijn roze trui behouden en zo zondag als leider aan de individuele tijdrit beginnen? WielerFlits blikt vooruit.

De zwaarste beproeving van de dag is de Alpe di Poti. Deze klim van tweede categorie kent stukken van maximaal veertien procent en is deels onverhard. Ook de oplopende slotkilometer in het historische centrum van Arezzo zal de televisiekijkers naar het puntje van de stoel brengen.

Om 12.25 uur trekt het peloton zich in Foligno, waar André Greipel gisteren de massasprint won, op gang. De finish wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Sporza, de NOS en Eurosport doen vanaf half drie live verslag.


Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 8

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
281 Reacties
14-05-2016 13:11
secondenspel nog... 10 seconden voor kopgroep en ook 10 seconden tussen groep 1 en 2....

edit: en weer samen (Nibali en Dumo)
14-05-2016 13:13
Terug bij
14-05-2016 13:13
[i]Edit redactie: On topic aub. Artikel Peter Koning is online[/i]
14-05-2016 13:14
Weer eens chaos dus. Gezien het relatief vlakke parkoers zal alles toch wel weer samenkomen, neem ik aan.
14-05-2016 13:14
Het tweede peloton is weer bij het eerste gekomen.
14-05-2016 13:15
Dit snelle eerste uur viel inderdaad te verwachten. Het zal wel even duren voordat de ontsnapping gevormd is.
14-05-2016 13:15
Moet Dumoulin toch hopen dat er wat meer renners met een sterk team bij hem zitten als de gaten wat groter worden, want Giant tegen Astana lijkt me kansloos.

Edit: al weer samen dus.
14-05-2016 13:16
[i]Edit redactie: On topic aub. Artikel Peter Koning is online[/i]
14-05-2016 13:16
Beiden groepen zijn weer samen
14-05-2016 13:17
[i]Edit redactie: On topic aub. Artikel Peter Koning is online[/i]
14-05-2016 13:18
@Hakkie2
Met nog ruim 140 kilometer te gaan ga je toch niet in paniek raken.
14-05-2016 13:20
Zouden ze een dergelijke openingsfase in de finale nog voelen
14-05-2016 13:21
@US: nee, niet in paniek, zeker niet. Maar als je een half uur aan het achtervolgen bent kost dat wel veel energie. En dat hebben we vaker gezien in de Giro, dat een peloton snel brak en dat het lang duurt voor het samen komt. Nu viel dat gelukkig mee.
14-05-2016 13:21
Ze zijn nu weg geloof ik.
Edit: Leuk trouwens dat Giant een mannetje meestuurt, maar waarom dan Arndt, daar heb je weinig aan in de kopgroep in deze rit.
14-05-2016 13:22
50". Sterke kopgroep. Ik verwacht niet dat dit gat nog toegetreden zal worden.
14-05-2016 13:24
Met Brambilla op slechts 1:56 zal deze groep nooit écht veel ruimte krijgen vrees ik.
14-05-2016 13:25
Ik verwacht dat dit gaat mislukken vanwege Brambilla.
14-05-2016 13:26
@nasi: wie gaat er dan rijden? Team Giant, met Arndt vooraan en geen superteam en morgen de TT om de achterstand weer goed te maken? Of zou Astana of Movistar bang zijn voor Brambilla?
14-05-2016 13:26
Ok nasibal die had ik over het hoofd gezien. Maar kan zich op een bepaald moment wel laten terugzakken ih voordeel van Trentin, toch één van de sterksten in de groep
14-05-2016 13:27
verschil bijna 2 minuten
14-05-2016 13:29
Ik denk juist dat Brambilla, samen met Moser en De Marchi het sterkste zullen blijken. Strade Bianche niet gezien, ah-ja?
14-05-2016 13:30
@Hakkie

Geen idee. Ik zou persoonlijk zeggen, de gene die gisteravond de bingo heeft gewonnen. Ik denk ook niet dat er iemand écht bang is voor Brambilla, of het moeten de jongens zijn die van te voren al voor plek 7-10 gaan in het klassement.

Maar we weten hoe Porte ooit 7e is geworden in de Giro. Die Brambilla kan ook wel wat, en dat weten de rest van de ploegen ook. We gaan zien wíe en óf er iemand gaat rijden. Voor mijn gevoel staat hij simpelweg gewoon nog te kort voor een renner met zijn kwaliteiten.
14-05-2016 13:31
Jawel F-R. Maar mocht het peloton een probleem maken van Brambilla en de ontsnapping daarom dreigt te mislukken zal die zijn kansen wel offeren voor Trentin.
14-05-2016 13:34
Iemand heeft spijkers op het parcours gegooid ...
14-05-2016 13:34
Spijkers!!

Reacties zijn gesloten.