Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 26 mei 2015 om 11:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe

Vandaag gaat de Giro d’Italia de slotweek in. En het begint gelijk met een loodzware etappe met vijf bergen. Het toppunt van de rit ligt op 35 kilometer van het einde, wanneer het hoogste punt van de Mortirolo bereikt wordt. Gaan de klassementsrenners op deze mythische berg (12,8 kilometer aan 10,9%) al oorlog maken?

Naast de Mortirolo staan ook de Campo Carlo Magno, de Passo del Tonnale en tweemaal de beklimming naar Aprica op het programma in de 177 kilometer lange rit. Bespreek hier het verloop.

De wedstrijd wordt om vijf voor twaalf op gang geschoten. De aankomst wordt verwacht tussen tien voor vijf en tien over half zes. Sporza zendt de koers vanaf half twee uit op éénEurosport begint om kwart over twee met de uitzending.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Nusport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1014 Reacties
26-05-2015 15:15
Als iemand uit groep 1 een lekke band krijgt, moet hij wachten op de ploegauto's vanachter Contador.
26-05-2015 15:15
Ik hoor de een na de andere klaplong in de groep van Aru, wat gaan die HARD zeg!
26-05-2015 15:15
@Hennie.
Maar weet je wat het mooie is: Als het Nibali gebeurt in de Tour, gaat Tinkoff het terugbetalen.
26-05-2015 15:15
keizer nog bij contador zo te zien
26-05-2015 15:15
Oei oei onnodig verspeelde krachten voor Contador met andere woorden op de Mortirolo.
26-05-2015 15:15
1 minuut wagens moeten er tussen! Italianen weer hè gadverdamme
26-05-2015 15:15
Die Astana's gaan zo hard, dat Kruissie niet eens op kan schuiven, ookal zou hij willen. Wat een beesten zeg...
26-05-2015 15:16
Er is nog een Tinkoff in de tweede groep geraakt. Boaro lijkt me. Wat een zwakte van de oudjes Basso en Rogers :O
26-05-2015 15:16
Zal nog maar een klein trosje overblijven zo op de Mortirolo
26-05-2015 15:16
Iedereen zit te lachen in het wiel van Contador. Meeste zijn ploegmaten van renners in Groep 1.
26-05-2015 15:16
op de mortirolo sprint contador gewoon naar die nadere gasten toe .. die kan wel 30 sec dichten. moet nu wel alles alleen doen, terwijl astana en kathousha veel meer man heeft.
26-05-2015 15:16
kruijswijk goed naar voren gekomen hoor
26-05-2015 15:17
astana en sportiviteit is ver te zoeken. Tot voor kort werd er op de leider gewacht als die materiaal pech had, ook in de giro. Hoop nu des te meer dat AC Aru gewoon aan gort fietst.
26-05-2015 15:17
Wagens moeten er gewoon tussen nu. Wat als er iemand pech krijgt?
26-05-2015 15:17
Nu kan Contador echt laten zien hoe sterk die is en zich voor altijd in de geschiedenisboeken rijden
26-05-2015 15:17
Man, man, man - iedere dag zijn verhaal
26-05-2015 15:17
kruijswijk schuift al op nu.
26-05-2015 15:17
Dit is wel echt heel zuur voor Contador. Maar voor de koers is dit wel super
26-05-2015 15:17
Mij is geleerd om kop over kop te draaien zodat je even kunt herstellen in het wiel voordat je weer een beurt doet. Waarom de Tinkoffs zichzelf zo op kop zetten totdat ze ontploffen... het is mij een raadsel.
26-05-2015 15:17
Komaan Contador!!
26-05-2015 15:17
Volgens mij heeft Astana nog wel wat man over om het Contador lastig te maken om terug te komen.
26-05-2015 15:18
Zaka _O_
26-05-2015 15:18
@Fondriest, dat heb ik ook geleerd :p
26-05-2015 15:18
Dit zou wel eens 1 van de mooiste etappes van de laatste jaren kunnen worden
26-05-2015 15:18
Als Contador met al deze pech de Giro wint, is het echt fenomenaal.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.