Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 26 mei 2015 om 11:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe

Vandaag gaat de Giro d’Italia de slotweek in. En het begint gelijk met een loodzware etappe met vijf bergen. Het toppunt van de rit ligt op 35 kilometer van het einde, wanneer het hoogste punt van de Mortirolo bereikt wordt. Gaan de klassementsrenners op deze mythische berg (12,8 kilometer aan 10,9%) al oorlog maken?

Naast de Mortirolo staan ook de Campo Carlo Magno, de Passo del Tonnale en tweemaal de beklimming naar Aprica op het programma in de 177 kilometer lange rit. Bespreek hier het verloop.

De wedstrijd wordt om vijf voor twaalf op gang geschoten. De aankomst wordt verwacht tussen tien voor vijf en tien over half zes. Sporza zendt de koers vanaf half twee uit op éénEurosport begint om kwart over twee met de uitzending.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Nusport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1014 Reacties
1 9 10 11 12 13 41
26-05-2015 15:06
Man, wat een geweldige koers wederom! Nog voor de Mortirolo.
26-05-2015 15:06
Kruijswijk zit bij de Astana trein
26-05-2015 15:07
Wat rijdt Hesjedal hard...
26-05-2015 15:07
Wat één lekke band met de koers kan doen.
26-05-2015 15:07
Ah dat is mooi. Balen dat ik het niet kan zien. Klinkt als een prachtige rit wederom en het vuurwerk moet nog beginnen...
26-05-2015 15:07
Astana's bij de Katusha's
26-05-2015 15:08
Heel Tinkoff opgerookt op rogers en contador na.
26-05-2015 15:08
Contador met nog maar 1 man, ook Uran zit erbij!
26-05-2015 15:08
Kruijswijk alleen nu.
26-05-2015 15:08
Katusha en Astana nu samen.
26-05-2015 15:08
Alleen kruiswijk nog in groep Aru
26-05-2015 15:09
Kruissie nu alleen, geen schande, goed gedaan van de rest!
26-05-2015 15:09
Heerlijke koers zeg. Echt heerlijk.
26-05-2015 15:09
kruijswijk ziet er toch vrij makkelijk uit hoor
26-05-2015 15:09
Vroeger zou het trouwens not done zijn om bij een lekke band van een titelfavoriet keihard te gaan koersen, maar dat terzijde...
26-05-2015 15:09
Als Contador met zoveel pech de Giro wint, is het echt ongelofelijk haha
26-05-2015 15:09
Waar zijn kreuziger en Basso gebleven?
26-05-2015 15:09
@vinnie.
Had liever gezien Keizer mee tot de voet van de Mortirolo. Dan eraf. Dan was het perfect geweest.
26-05-2015 15:10
Hesjedal houdt gewoon stand?! Levert slechts een klein beetje tijd in!
Sterk hoor... Bizar
26-05-2015 15:10
Haha dat Astana is wel bad ass.
26-05-2015 15:10
Wat een heerlijke ronde zeg
26-05-2015 15:10
Kruijsie in laatste wiel om zich heen aan het kijken...
26-05-2015 15:10
[quote]kruijswijk ziet er toch vrij makkelijk uit hoor[/quote]
Zeker weten? Zit vrij ver achterin telkens, niet dat dat alles zegt.
26-05-2015 15:10
Even 'rustig' het jasje uit kunnen trekken. Als je naar de gezichten van de rest kijkt
26-05-2015 15:10
Sinds wanneer worden kloven uitgediept door tegenslag van de tegenstander? De koers is hier wel écht ouderwets hard, op Italiaanse bodem. De enige die nog eens lek moet rijden of een smak tegen het asfalt moet maken om het eerlijk te spelen, is Aru zelf - het Italiaanse godenkind.
1 9 10 11 12 13 41

Om te reageren moet je ingelogd zijn.