Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 26 mei 2015 om 11:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe

Vandaag gaat de Giro d’Italia de slotweek in. En het begint gelijk met een loodzware etappe met vijf bergen. Het toppunt van de rit ligt op 35 kilometer van het einde, wanneer het hoogste punt van de Mortirolo bereikt wordt. Gaan de klassementsrenners op deze mythische berg (12,8 kilometer aan 10,9%) al oorlog maken?

Naast de Mortirolo staan ook de Campo Carlo Magno, de Passo del Tonnale en tweemaal de beklimming naar Aprica op het programma in de 177 kilometer lange rit. Bespreek hier het verloop.

De wedstrijd wordt om vijf voor twaalf op gang geschoten. De aankomst wordt verwacht tussen tien voor vijf en tien over half zes. Sporza zendt de koers vanaf half twee uit op éénEurosport begint om kwart over twee met de uitzending.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Nusport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1014 Reacties
26-05-2015 15:10
Dit geeft op de Mortirolo alleen maar nog meer vuurwerk! Knechten van Astana, Tinkoff en ook Katusha die zich helemaal uit elkaar trekken voor wat seconden voorsprong, HEERLIJKE KOERS DIT!!!
26-05-2015 15:10
Bergop gaat Hesjedal wel breken.
26-05-2015 15:10
@Bikepure Katusha en Astana zetten een nieuwe standaard neer
26-05-2015 15:11
Contador had nog een roedel ploegmaten bij zich. Je moet er niet aan denken dat Kruijswijk nu lek rijdt, want dan kan hij het helemaal schudden.
26-05-2015 15:11
Hahahaha Contador. Gaat ie hulp vragen. Jij rijdt roze, dus jij moet op kop als je wilt terugkeren.
26-05-2015 15:11
Kreuz en Basso waren zondag ook al niet heel erg sterk.
26-05-2015 15:11
Kreuziger wordt nu al lekker opgerookt, daar kan Kruijswijk dus weer voorbij als hij bij Aru in de groep kan blijven.
26-05-2015 15:11
Kreuziger valt nu wel weg uit het AK zo. Geweldig wat hij nu doet.
26-05-2015 15:11
Vandaag gaat Kruijswijk in ieder geval wel Kreuziger voorbij.
26-05-2015 15:11
Weet je wat het leukste is, kreuziger fietst zich na de tyfus en zal straks lossen waardoor kruiswijk een plekje stijgt en ook hesjedal rijdt zich de plures
26-05-2015 15:11
Een vraagje, hoe is Contador op afstand gekomen? Sorry maar anders moet ik 11 pagina's doorlezen..
26-05-2015 15:12
Contador alleen nog Kreuziger en nog half minuutje goed te maken.... zuur zo'n lekke band.
26-05-2015 15:12
Kruijswijk laat je niet piepelen zo. Je zit bijna in het laatste wiel en er gaan er zometeen in het begin van de klim genoeg tussenuit vallen en dan komen er gaten.
26-05-2015 15:12
Ion izagirre, Uran en Intxausti ook in de 2e groep
26-05-2015 15:12
Het zorgt voor koers, maar wel dubbel gevoel bij deze actie...
26-05-2015 15:12
@Daan.
Lek gereden.
26-05-2015 15:12
@Daan: Een prachtige (voor de koers) lekke band...
26-05-2015 15:13
Nog maar 12 sec voor hesjedal
26-05-2015 15:13
hesjedal, kreuzinger, hesjedal.. Wanneer hij sterk is kan hij die renners passeren
26-05-2015 15:13
Dit bericht is verwijderd
26-05-2015 15:13
Contador heeft lekgereden in de afdaling, volgens Oleg.
26-05-2015 15:13
@Rik
Nounou als dat nou echt het allerleukste is is het wel triest gesteld.
26-05-2015 15:14
Man man man wat kunnen die Astana's fietsen. Hoe kunnen die vier Tinkoffs net in 1x met elkaar eraf wapperen
26-05-2015 15:14
Rijd nou eens door man zegt Bertje :)
26-05-2015 15:14
Heb geen voorkeur voor Aru of Contador maar gaan rijden als iemand lek rijdt. Hou er niet van. Hoop dat El Pistolero daarom iedereen z'n hielen laat zien op de slotklim

Om te reageren moet je ingelogd zijn.