Giro 2015: Volg hier de tiende etappe
dinsdag 19 mei 2015 om 12:20 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de tiende etappe

Na een welverdiende rustdag gaat het peloton vandaag verder in de Giro d’Italia. De klassementsrenners kunnen vandaag nog genieten van een extra rustdagje. Normaal gesproken krijgt het Italiaanse publiek in Forlì een massasprint voorgeschoteld.

De rit met start in Civitanova Marche gaat over tweehonderd kilometer en kent een nagenoeg vlak parcours. Na ruim honderd kilometer ligt één bergje van vierde categorie, maar Simon Geschke hoeft zich als eigenaar van de bergtrui geen zorgen te maken. In de slotfase liggen ook nog twee tussensprints.

De renners worden om 12.35 uur in gang geschoten en de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Sporza zendt de rit uit vanaf 14.40 uur. Eurosport begint om kwart over twee al met een voorbeschouwing. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Giro d'Italia 2015: Stage 10 profile

Links
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
136 Reacties
19-05-2015 16:53
't Zijn wel idioten als ze zich hierop verkijken!
19-05-2015 16:53
De andere teams uitgezonden lotto mogen fier zijn op hun eigen prestatie. Zelf niet proberen winnen..
19-05-2015 16:53
Vind het wel heel slechte van de gele Lotto's kom op zeg.
Gewoon een hele grote kans dat Hofland de rit kan pakken en wat doen zij? Helemaal niks!
19-05-2015 16:53
Dom van LTJ, Dom van Lampre, Dom van Sky.
19-05-2015 16:54
Straks krijgen we niet eens een mooie sprint vandaag, zou jammer zijn.
19-05-2015 16:54
Kom op lotto jumbo rijd eens mee hoewel de kopgroep het wel verdiend vooral omdat geen ploeg behalve lotto soudal rijdt
19-05-2015 16:54
Ze blijven netjes in het gelid, dit moet gaan lukken.
19-05-2015 16:54
Wie zitten er in de kopgroep?
19-05-2015 16:55
Lotto-Soudal moet alles alleen doen. Weer een kans voor de vluchters, zie je in de Tour toch nooit.
19-05-2015 16:55
Sky heeft met Porte een goede smoes, maar er zijn toch genoeg ploegen met een redelijke sprinter en zonder uitgesproken klassementsman?
19-05-2015 16:55
Boem!
19-05-2015 16:55
Klopt @mollemarijden, slaat nergens op...zwakke instelling..
De kopgroep gaat em pakken, verdiende loon voor het hele peloton behalve Lotto-Soudal.
19-05-2015 16:55
Laf koersen door het peloton hoor. Alles op de mannen van Greipel afschuiven
19-05-2015 16:56
Dom dom dom van de andere ploegen :D
19-05-2015 16:56
Heel Sky achteraan, Porte lek?
19-05-2015 16:56
142 Busato, STH
157 Marangoni, TCG
128 Malaguti, NIP
34 Boem, BAR
19-05-2015 16:56
Het is binnen. Dit is toch leuk. Toch alles beter dan een zoveelste Greipel zege.

Vai vai Malaguti!
19-05-2015 16:56
Nou, wie van de 4 Italianen gaat er winnen
19-05-2015 16:56
Porte mechanisch probleem?
19-05-2015 16:56
Sky, LottoJumbo, Lampre, Orica-GreenEdge.. Wat een prutsers
19-05-2015 16:56
Porte lek ofzo?
2 man wachten op iemand achter in het peloton/laten zich afzakken.
19-05-2015 16:56
Kut voor Gatto want die had het gedaan denk ik, wie de snelste vooraan?
19-05-2015 16:57
Peloton heeft een extra rustdag. Gaap.
19-05-2015 16:57
Vraag van de dag. Wie gaat er Lotto-B helpen. Niemand dus. Iedereen zit te gokken.Maar ze krijgen het deksel op de neus.
19-05-2015 16:57
Waarom zou TLJ rijden.. Hofland moet het meer van oplopende sprints hebben en met deze kamikaze Italianen is het gevaar op een valt partij heel groot. Laat de favorieten dan maar rijden.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.