Giro 2015: Volg hier de negende etappe
zondag 17 mei 2015 om 11:00 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de negende etappe

Vlak voor de eerste rustdag in de Giro d’Italia moeten de renners nog even stevig aan de bak. De negende etappe van Benevento naar San Giorgio del Sannio is maar liefst 215 kilometer lang. Bovendien moeten er twee cols van de tweede en een van de eerste categorie worden beklommen.

Het peloton trekt zich om kwart over elf in gang. Aankomst wordt verwacht tussen 16.53 en 17.37 uur. Sporza doet verslag vanaf half 3. Eurosport haakt een halfuurtje later aan.

De etappe lijkt een uitgelezen kans voor avonturiers of voor klassementsrenners die een teleurstellende eerste week achter de rug hebben en daarom ruimte kunnen krijgen. Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_altLinks:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
1 2 3 12
17-05-2015 11:02
Astana is goed bezig maar ze hebben nog geen etappe overwinning. Waarschijnlijk vinden ze het klassement van Aru belangrijker.
17-05-2015 11:08
Astana zou vandaag toch Cataldo of Landa erop uit kunnen sturen. Aru is goed genoeg om zichzelf te redden.
17-05-2015 11:11
Een helper in de slotkilometers is toch wel belangrijk gebleken voor Aru om Porte en Contador bij te kunnen houden.
17-05-2015 11:20
Saxo gaat Landa of Cataldo nooit laten rijden
17-05-2015 11:20
Vandaag dan de dag dat Paterski zijn rit meepakt? Ik krijg een beetje het idee, dat zijn vorm dalende is.
17-05-2015 11:23
50 man hebben zich losgemaakt van het peloton.
17-05-2015 11:23
Paterski en Zakarin hebben te vroeg gepiekt dit seizoen.
17-05-2015 11:24
Contador heeft zich opnieuw laten vangen, in de tweede groep, verschillen zijn nog miniem.
17-05-2015 11:26
Ruben heb je net als gisteren nog de link van die Italiaanse livestream?
17-05-2015 11:27
@pirazzi
W.b. Paterski ben ik het met je eens, maar Zakarin heeft doelbewust voor Romandië gekozen, en die nog binnengehaald ook. Nu rijdt hij de Giro om te leren, als eerste grote ronde.
17-05-2015 11:27
Toch vind ik het niet echt attent, dat Contador twee dagen op rij de eerste slag mist. Ze zullen wel weer aansluiten, maar op deze manier kan je ook een Giro verliezen.
17-05-2015 11:28
@Pirazzi, komt voor elkaar, maar ze zijn nu nog niet bezig, ik zoek alvast al even!
17-05-2015 11:32
Djw, was al aan het zoeken naar de volgtopic van gisteren maar kan dat niet vinden.
Edit, gevonden is het 4de tegeltje van links bij Giro.
17-05-2015 11:33
http://www.rai.tv/dl/RaiTV/dirette/PublishingBlock-7131f72e-5ca4-45f7-bd50-ebf161d164fc.html?channel=RaiSport%201 Dit wordt de eerste livestream met beelden omstreeks 14.10
17-05-2015 11:38
Steven kruiswijk weer mee wat een goeie kerel, als je niet top bent probeer het dan zo!
17-05-2015 11:38
Astana trying to sneak Rosa into a strong move with Ulissi, Slagter, Kruijswijk and Hesjedal. Saxo wants nothing of it. Back together

Spijtig, Kruissie en TJS waren mee

edit: De kopgroep bestond uit Gretsch (ALM), Rosa (AST), Bookwalter (BMC), Courteille (FDJ), Mourey (FDJ), Ulissi (LAM), Hansen (LTS), Herrada (MOV), Clarke (OGE), Hesjedal (TCG), Slagter (TCG), Kochetkov (KAT) en Kruijswijk (TLJ).
17-05-2015 11:41
Jammer, het was een leuke groep
17-05-2015 11:42
Die Sporza ticker moet je echt met een korrel zout nemen.

"Ulissi, Hansen en Hesjedal zijn de volgende die het proberen."

Nee, deze namen (met enkele die hierboven werden genoemd) maakten deel uit van die groep van 50 die zojuist is teruggepakt.

Bole & Chavanel nu samen op pad.
17-05-2015 11:48
Alles weer te herdoen!
17-05-2015 11:49
Giro is zoveel leuker dan de tour, alleen al omdat op de tour zoveel druk ligt dat iedereen afwacht. Heerlijk om naar de giro te kijken
17-05-2015 11:50
Man man man, ik heb gisteren 5 Euro ingezet. 1 euro op 5 man
ulissi, hesjedahl, Slagter, Rosa en paterski en dan lees je dat 4 daarvan weg waren. ......
17-05-2015 12:04
Gokken is slecht voor je hart zo te horen.
17-05-2015 12:05
Peloton in 2 stukken, 1m30 al ertussen. Scenario van gisteren, min of meer. Dan rijdt vanuit de eerste groep zo een kopgroep weg, waarna de pelotons samentroepen. Of niet.
17-05-2015 12:22
Roze en witte trui in de eerste groep van 50, blauwe en rode trui in het peloton op 1 minuut 30 daarachter.
17-05-2015 12:29
Nieuwe vlucht met Slagter en Kruiswijk!
1 2 3 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.