Volg hier de Brabantse Pijl 2016
woensdag 13 april 2016 om 12:21 Volg in Google

Volg hier de Brabantse Pijl 2016

Na de kasseienvreters is het in klassiekermaand april vanaf heden het domein van de heuvelspecialisten. De Brabantse Pijl (1.HC) is sinds een paar jaar de aftrap voor de Waalse klassiekers. Renners met ambities voor deze koersen zullen hun slag willen slaan in Overijse.

De koersorganisatie wil graag promoveren naar de WorldTour, maar brengt vanmiddag een wat magerder deelnemersveld aan de start dan voorgaande edities. Met Michael Matthews is – evenals uittredend winnaar Ben Hermans (foto) – de nummer twee van 2015 en 2014 wel van de partij en hij is de grote favoriet voor de zege. Wie kan de Australiër van de winst houden?

Het startschot op de Grote Markt klinkt om 12.30, wanneer de organisatie de officiële start om 12.36 af vlagt. De aankomst is vanmiddag tussen 17.22 en 17.52, na 26 hellingen. Sporza brengt de koers live in beeld en start om 15.00 met de uitzending. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de semiklassieker.

PROFIEL Brabantse Pijl 2016

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcoursinformatie

Liveticker (Sporza)

WielerFlits Live

[poll id=”213″]

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
114 Reacties
1 2 3 5
13-04-2016 12:27
Slagter!

Van de Sporza ticker: Rebellin. Die laatste werd al 9e in de Ronde van Lombardije toen Matthews twee jaar was.
13-04-2016 12:27
Interessante koers. Denk dat OGE er veel aan gelegen is om mee te gaan met een vroege ontsnapping, anders zullen alle andere ploegen naar hen kijken om de ontsnapping terug te halen en komt Matthews weer geïsoleerd te zitten in de finale.
13-04-2016 12:41
VAKOC!!!!!
13-04-2016 12:51
Ik hoop dat Slagter weer eens opstaat. Zou ook wel eens tijd worden.
13-04-2016 12:52
[i]Edit redactie: On-topic aub[/i]
13-04-2016 13:05
Benieuwd wat Florian Vachon hier kan!
Zal Coquard met Matthews om de zege kunnen sprinten als de koers gesloten blijft?
13-04-2016 13:20
1 matthews 2 cocquard 3 colbrelli. Benieuwd naar de tier en getankt bille
13-04-2016 13:55
Beetje mager deelnemersveld moet ik zeggen. OGE met alle kanshebbers in één team :-)
13-04-2016 14:01
@bartje: Vakoc, Alaphilippe, Gallopin, Rebellin, Colbrelli, Coquard en ook de hier al vaak goed rijdende Voeckler horen toch ook wel bij de favorieten.
13-04-2016 14:14
Hermans, Wellens, Teuns en Devenijns voor eigen publiek ook kansrijk dacht ik zo.
13-04-2016 14:21
Vier vluchters
Oliver Zaugg, Emanuel Buchmann, Sergej Nikolajev en Alberto Cecchin , met 5 min
13-04-2016 14:29
Hup Weening.
13-04-2016 14:38
zou mooi zijn indien Coquard zijn eerste grote zege kan pakken. Maar Bling is ook een waardig winnaar. Ben erg benieuwd.

tendam, ooit werd beweerd dat Slagter na Belkin pas echt tot volle wasdom zou komen. Wellicht deed de ploeg het destijds toch zo slecht nog niet, want hij heeft nog weinig progressie getoond, terwijl dat wel in de lijn der logica lag.
13-04-2016 14:41
Hermans komt van ver terug. Uitrijden zal al voldoende zijn.
13-04-2016 14:43
Jup Wim, zou cool zijn om slagter weer iedereen uit zn wiel te zien knallen op muurtjes zoals hij toen een keer met scarponi en purito deed.
13-04-2016 14:46
Dit is nou eens een echt niet-leuke "klassieker". Maar toch leuk als Slagter hem kan winnen :)

Hij wordt uiteraard gewoon voor Matthews.

@ Wim

Dat zei men geloof ik tijdens die Parijs-Nice, toen het eerlijk gezegd ook wel zo leuk. En ook in de klassiekers heeft ie toch al wel behoorlijk hoge uitslagen behaald hoor. Of dat aan zijn ploeg ligt? Nee denk het niet, want ik durf zelfs te stellen dat Cannondale de meest waardeloze ploeg uit het peloton is. Wat daar voor talent verloren gaat is niet te geloven... Komt vast door die malloot van een Vaughters.
13-04-2016 14:52
exact Lynda, maar ook bij Blanco won hij op grootse wijze TDU. Het is grappig dat een breedgedragen stellingname is dat Rabo-Lotto-Jumbo talent tegenhoudt... terwijl met heel grote regelmaat (ook Mollema heeft mij nog geen seconde overtuigt, bij Trek beter af te zijn), als men eenmaal gaat, ze niet significant beter rijden. Wellicht is achteraf te stellen dat Slagter bij het vertrekconflict, zichzelf heeft overschat.
13-04-2016 14:56
@LL, gebaseerd waarop denk je dat er talent verloren is gegaan daar? Voorlopig laat Villella nog niet zo veel zien en Formolo gaat ook niet als een raket, maar dat valt allemaal nog wel mee en daarbij denk ik dat het eerder een kwestie is van de verkeerde renners aantrekken. Gokken en verliezen, net als met renners als Breschel, Rolland en Uran.
Woods, Bevin, Van Baarle doen het vrij goed vind ik.
13-04-2016 15:02
Sporza is begonnen. De koers is slechts bewegend behang vanmiddag, maar ik ben vooral benieuwd of Wuyts durft terug te komen op zijn gedrag in de finale van Parijs-Roubaix en in hoeverre de situatie rond Gilbert hardop besproken mag worden.
13-04-2016 15:04
Ben benieuwd wat Weening hier kan.
13-04-2016 15:06
Denk dat Slagter Nederland laat juichen en als Dark horse Maurits lammertink
13-04-2016 15:11
http://cyclinghub.tv/livestream
13-04-2016 15:12
@Lynda

Lampre kan er natuurlijk ook wat van!
13-04-2016 15:12
@ heuvelcolombia

Van Formolo was inmiddels al heel wat meer verwacht, om inderdaad over Villela nog maar niet te spreken. Uiteraard zijn ze nog jong, maar dat waren dé toptalenten.

Moser..

Acevedo..

Talansky.. (!)

En ook van Slagter kan je gerust zeggen dat er vorig jaar gewoon niets uit kwam. Stel je voor dat dat bij TLJ was gebeurd.
13-04-2016 15:13
En je kan de vraag ook andersom stellen: welke talenten heeft Cannondale voortgebracht? Ik kan er namelijk van alle andere ploegen wel een paar bedenken..
1 2 3 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.