Volg hier de Brabantse Pijl 2016
Na de kasseienvreters is het in klassiekermaand april vanaf heden het domein van de heuvelspecialisten. De Brabantse Pijl (1.HC) is sinds een paar jaar de aftrap voor de Waalse klassiekers. Renners met ambities voor deze koersen zullen hun slag willen slaan in Overijse.
De koersorganisatie wil graag promoveren naar de WorldTour, maar brengt vanmiddag een wat magerder deelnemersveld aan de start dan voorgaande edities. Met Michael Matthews is – evenals uittredend winnaar Ben Hermans (foto) – de nummer twee van 2015 en 2014 wel van de partij en hij is de grote favoriet voor de zege. Wie kan de AustraliĆ«r van de winst houden?Het startschot op de Grote Markt klinkt om 12.30, wanneer de organisatie de officiĆ«le start om 12.36 af vlagt. De aankomst is vanmiddag tussen 17.22 en 17.52, na 26 hellingen. Sporza brengt de koers live in beeld en start om 15.00 met de uitzending. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de semiklassieker.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcoursinformatie
Liveticker (Sporza)
[poll id=”213″]
Iemand een idee waarom TLJ hier niet start?
een keertje maar
Volgens mij startte die ploeg hier voor het laatst in het tijdperk-Freire.
Meen je dat nou echt? Wat is er dan zo mooi aan deze "klassieker"? Het is een lelijk parcours, niet door mooie natuur. Het is een parcours dat niet selectief genoeg is. Het eindigt vaak in een sprintje tussen mindere goden en ƩƩn of twee toppers. Het startveld is (dus) zƩƩr matig. En Renaat Schotte doet commentaar.
Vorige jaar nog gestart.
En deelnemersveld... Ik heb best genoten van Samyn, ondanks dat dat niet de wereldtop was. Nu Teuns, Vliegen en Van der Sande, leuke renners toch?
Meen je dat nou echt? Wat is er dan zo mooi aan deze "klassieker"? Het is een lelijk parcours, niet door mooie natuur. [/quote]
Ik vind het parcours mooi zat, maar ben opgegroeid in Rotterdam. Dus groen heeft al snel mijn interesse. Dan vind ik de armoedige voorsteden van Luik een heel wat droeviger gezicht. Bovendien is het al volop koers...
Ik vind Brabantse Pijl qua vermaak meer een QuƩbec of Montreal, prima strijd doorgaans.