Zuid-Koreaans kampioen Seo wint rit in Tour de Langkawi

donderdag 12 maart 2015 om 10:08

Joon Yong Seo van het Zuid-Koreaanse continentale team KSPO heeft de vijfde rit in de Tour de Langkawi gewonnen. De Zuid-Koreaans kampioen was de snelste van een kopgroep bestaande uit een bont gezelschap, dat met ruim 13 minuten voorsprong op het peloton om de dagzege mocht strijden. De Indonesiër Novardianto Jamalidin eindigde als tweede in de 200 kilometer lange vlakke rit van Kuala Terrengganu naar Kuantan.

De Australiër Caleb Ewan (Orica-GreenEDGE) blijft leider in het algemeen klassement. De Tour de Langkawi duurt nog tot en met aanstaande zondag. Komende zaterdag wacht de renners in Langkawi nog een bergetappe. Hier kan het klassement op zijn kop worden gezet en wellicht kan Pieter Weening, ploeggenoot van leider Ewan, zich daar onderscheiden.

Le Tour de Langkawi 2015 (2.HC)
Uitslag 5e etappe: (Kuala Terrengganu-Kuantan, 200 km)

1.  flag-kr Joon Yong Seo (KSPO)
2.  flag-id Novardianto Jamalidin (Pegasus Continental Cycling Team)
3.  flag-my Muhamad Adiq Husaine Othman (Terrengganu Cycling Team)
4.  flag-jp Yasuharu Nakajima  (Asian Racing Team)
5.  flag-id Rastra Patria Dinawan  (Pegasus Continental Cycling Team)
6.  flag-tn Meher Hasnaoui (Skydive Dubai Pro Cycling Team)
7.  flag-co Juan Sebastian Molano (Team Colombia)
8.  flag-my Sea Keong Loh  (Malaysia)
9.  flag-cn Ma Guangtong  (Hengxiang Cycling Team)
10. flag-cn Li Jun Bai  (Giant-Champion System Pro Cycling)

Algemeen klassement na 5e etappe:
1.  flag-au Caleb Ewan (Orica-Greendedge)
2.  flag-er Natnael Berhane (MTN-Qhubeka)
3.  flag-dz Youcef Reguigui (MTN-Qhubeka)
4.  flag-fr Pierre-Luc Perichon  (Bretagne – Séché Environnement)
5.  flag-es Francisco Mancebo ( Skydive Dubai Pro Cycling Team)
6.  flag-co Leonardo Duque (Team Colombia)
7.  flag-fr Frederic Brun (Bretagne – Séché Environnement)
8.  flag-cn Wenlong Zhang (Giant-Champion System Pro Cycling)
9.  flag-cn Jianpeng Liu  (Hengxiang Cycling Team)
10. flag-id Robin Manulang (Pegasus Continental Cycling Team)
Volledige rituitslag en klassementen

34 Reacties

Jorgs 12 maart 2015 om 10:09

BonT gezelschap…

Finz 12 maart 2015 om 10:12

Veel uci mannen erbij?

BenderBeach 12 maart 2015 om 10:19

@Jorgs ik maak het wel heel bont inderdaad. Thnxs, aangepast!

StonedCamel 12 maart 2015 om 10:57

Ik vind deze kop een beetje raar. Ik snap dat de titel “Joon Yong Seo wint 5e etappe in Tour de Langkawi” niet veel zegt, maar Zuid-Koreaan zegt ook niet veel. Snap dat het geen bekende renner is, maar zo blijft dat ook zo.
Als Gesink de koninginnerit in de Tour wint staat er toch ook niet boven: “Nederlander wint in Tour de France”?

Maak er dan op zn minst “Zuid-Koreaans kampioen Seo rondt vlucht af in Tour de Langkawi” van.

Romāns Vainšteins 12 maart 2015 om 11:01

Noem gewoon de naam ipv ‘Zuid-Koreaan’. Heb niet veel kritiek op jullie kopvoering maar dit komt gewoon denigrerend, betuttelend en ongeïnteresseerd over terwijl jullie dat bewezen niet zijn. Allez changez!

slice 12 maart 2015 om 11:02

Eens met StonedCamel, het klinkt zo enigszins denigrerend. Wel leuk dat een Zuid-Koreaan een etappe wint, dat hoor je niet vaak!;)

achtpuntzes 12 maart 2015 om 11:02

daarnaast, 'le Tour de', alsof elk rondje waar ook ter wereld op zijn frans uitgesproken dient te worden. ;)

west 12 maart 2015 om 11:09

@8.6
translate

Romāns Vainšteins 12 maart 2015 om 11:12

Ja, 타워 랑카위, dekt de lading een stuk beter.

achtpuntzes 12 maart 2015 om 11:14

@ rv +1
lol :)
@ west:
google translate is een van de slechtste vertaalsites op het net.

HoofdIsVrij 12 maart 2015 om 11:23

De sport is wel flink aan het groeien in Azië. Mooi om te zien.

Wheely 12 maart 2015 om 11:25

Ik vind het ook een wat vreemde titel. Vooral omdat het weinig info/ feiten bevat. Maar of het denigrerend is kan ik niet beoordelen.

Er staat niet: Spleetoog wint wielerwedstrijd.

Leukefans 12 maart 2015 om 11:37

Mja, moet me toch aansluiten bij de reacties hierboven, maar zal zodadelijk wel aangepast worden.

Verder een vrij divers gezelschap inderdaad, peloton leek toch een snipperdagje te nemen.
Ik las trouwens dat die Fraser Hill dan wel bijna dertig kilometer lang is, alles bij elkaar, maar slechts met moeite boven de drie procent gemiddeld uitkomt.

Ik kan de klimcapaciteiten van Ewan niet goed inschatten, maar zou die niet kunnen proberen gewoon aan te haken en nog een top tien in het klassement uit de brand slepen of niet? Kan vooral de zwaarte van zo’n klim moeilijk inschatten, maar lijkt me nu niet dat daar gigantische verschillen gemaakt gaan worden..

Mark 12 maart 2015 om 11:55

Leuk dat er een Aziaat wint, dat is goed voor de internationalisering van de sport. Buiten Japan (met o.a. Arashiro) en China (met Cheng Ji) stelt het nog niet veel voor.

Wheely 12 maart 2015 om 11:58

Stukken beter BenderBeach!

@leukefans
Ik vraag me ook af of die Fraser Hill wel selectief genoeg is. Er staan leuke renners aan de start om interessante koers te maken in ieder geval dus daar ligt het niet aan.

vinnievidefietsen 12 maart 2015 om 12:04

Kom op zeg; ik kom er net in hier, maar zet aub gewoon Joon Yong Seo in de kop, dan lezen we daarna wel dat het de kampioen van Zuid-Korea is. Als er in de Ronde van Turkije een onbekende wint, staat de naam er ook bij. Consequent en rechtlijnig graag!

vlek 12 maart 2015 om 12:10
Quote:
Consequent en rechtlijnig graag!

Wat zal de kop geweest zijn toen die Iraniër vorig jaar de etappe pakte in deze koers?

achtpuntzes 12 maart 2015 om 12:11

'Nederlander krijgt kritiek op gekozen titel in bericht na rit Tour de Lankawi.' ;)
@ BB:
hoe bevalt het trouwens om beoordeeld te worden in plaats van zelf te beoordelen? ;)

BenderBeach 12 maart 2015 om 12:17

@8.6 Meedenken wordt altijd op prijs gesteld, dus geen enkel probleem.

AZH 12 maart 2015 om 12:25

Wat een gejank om een titel. Lees het artikel en je weet ook wie er gewonnen heeft;)

vinnievidefietsen 12 maart 2015 om 12:27

Niks geen gejank, terechte opmerking, daar wordt WF alleen maar beter van.
Effe een klein voorbeeldje: http://www.wielerflits.nl/nieuws/27123/berhane-verslaat-teklehaimanot-in-tijdritkampioenschap.html

vlek 12 maart 2015 om 12:29

Briljant voorbeeld.

BlancoProCycling 12 maart 2015 om 12:40

Berhane en Teklehaimenot zijn met alle respect toch wat minder onbekend dan onze vriend die hier vandaag wint…

SolerEritrean 12 maart 2015 om 12:51

@Vinnievidefietsen
@BlancoProCycling

Idd, jouw argumentatie is niet correct, dit zijn renners die in op World Tour niveau hebben gereden en dus bekend zijn. Ik vind deze titel zeer passend, het brengt de lezer de juiste informatie en dat is waar het om draait.

Verweggistan 12 maart 2015 om 13:06

Die nummer 7 heet Molano :)
(en Loh rijdt hier voor het nationale team van Maleisie)

  • 1
  • 2