Zoon Peter Van Petegem tekent bij opleidingsploeg Jumbo-Visma

maandag 16 augustus 2021 om 08:25
Zoon Peter Van Petegem tekent bij opleidingsploeg Jumbo-Visma

foto: Team Jumbo-Visma

Axandre Van Petegem koerst de komende twee seizoenen voor de opleidingsploeg Jumbo-Visma Development. De zoon van voormalig profrenner Peter Van Petegem komt de rest van het jaar als stagiair uit voor de ploeg.

Voor Van Petegem (19) komt een droom uit. “Ik heb dit jaar het team al leren kennen tijdens enkele stages. De eerste indruk was direct goed. Na de eerste stage in de Ardennen mocht ik ook mee naar het trainingskamp in Slovenië. Ik kom supergoed overeen met de renners van de ploeg en de begeleiding is hier top, dus ik ben blij dat ik een contract teken bij dit team. De komende jaren hoop ik me hier verder te ontwikkelen”, aldus de renner van Home Solution-Soenens CT.

Head of Development Robbert de Groot is blij met de aanwinst. “Axandre is een interessante renner die nog niet bij het grote publiek bekend is. Hij heeft nog relatief weinig training in de benen, maar heeft de afgelopen periode indruk gemaakt tijdens enkele stagemomenten bij onze ploeg. We gaan Axandre alle tijd geven zich te ontwikkelen en zijn ervan overtuigd dat hij een prachtige ontwikkeling gaat doormaken. We kijken uit naar de samenwerking met hem.”

Van Petegem staat morgen als stagiair van de ploeg aan de start van de Egmont Cycling Race.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Krakowic 16 augustus 2021 om 08:34

Dekker en Van Petegem in één ploeg, dat wordt een sterke klassiekerkern over een paar jaar!

josi 16 augustus 2021 om 08:57

Wellicht dat ze Museeuw ook nog binnen kunnen halen.

De Cabybara van de Conradkade 16 augustus 2021 om 11:02

Ik wilde net zeggen. Hopen voor Jumbo-Visma dat het geen Stefano is.

pirazzi 16 augustus 2021 om 09:05

Is Axandre een veelvoorkomende naam in België?
Of ze hebben bij de BS een foutje gemaakt en le van Alexandre weggelaten.

Maillot à Pois 16 augustus 2021 om 09:30

Komt niet veel voor, maar zo heet hij in elk geval.

tvm 16 augustus 2021 om 12:10

Net zo veel voorkomend als Mauri of Greg.

Cochise 16 augustus 2021 om 14:32

Er zijn 6 Axandres in Vlaanderen, 35 Mauri’s en 222 Gregs (of Greggen?).

In Wallonië komt Axandre (en vooral Maxandre) wel vaker voor, Brakel (naar ik vermoed nog steeds de thuisbasis van de Van Petegems) ligt maar net boven de grens.

jv88 16 augustus 2021 om 09:07

Toch verrassend, voor mij iig, dat zo’n jongen niet voor de Belgische opleiding kiest.
Maar mooi een van Petegem in het peloton. Die naam is alleen meteen ook een gevaar voor een (te) hoog verwachtingspatroon.

Wheely 16 augustus 2021 om 09:55

Wat dat betreft goed dat hij niet voor een Belgische ploeg rijdt.

Marik 16 augustus 2021 om 10:35

Het geeft ook aan dat het opleidingsniveau van TJV van uitzonderlijk hoog niveau is.

benaffleck 16 augustus 2021 om 10:37

Ik wist niet dat je ook je plek kon kopen in deze ploeg.

KnightBiker 16 augustus 2021 om 12:00

Hij zal vast wat hebben laten zien aan waarden en skill, maar het is niet zo dat er geen sprake is van een ons kent ons wereldje waar zonen van ploegleiders bijna automatisch een kans krijgen: zie Dekker en Boven. Dus om nu cynisch the zijn zodra het deze van Petegem betreft is niet helemaal eerlijk.

Adorni 16 augustus 2021 om 12:18

Lars Boven was NK tijdrijden bij de junioren en 7e op het wk, terecht dat hij een kans bij een opleidingsploeg krijgt.
De uitslagen van Van Petegem zitten daar nog ver van. Maar ja, wie weet goeie waardes..

PVP was van plan in 2020 om zelf een beloftenteam te starten, maar dat project lijkt mij niet van de grond gekomen. Misschien niet genoeg sponsorgeld voor opgehaald, maar wel genoeg voor een plekje bij JV?

KnightBiker 16 augustus 2021 om 13:00

@androni +1
Wil inderdaad niet zeggen dat ik meteen overtuigd ben met de genoemde resultaten, maar de ploeg is niet zoals een Italiaanse ploeg waar je je in kan kopen met een rijke suikeroom. Bovendien, het lijkt me sterk dat alle beloften het ook halen naar de world Tour: af en toe een kans nemen op een talent uit een onbekende hoek is voor Jumbo al meermaals succesvol gebleken, laten we maar even het voordeel van de twijfel gunnen.
(Niet te zeggen dat van Petegem niet uit het wieler milieu komt… laten we maar ff afwachten.)

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair