Zieke Tim Wellens niet in Milaan-San Remo

Zieke Tim Wellens niet in Milaan-San Remo

foto: ASO / G. Demouveaux

Tim Wellens heeft zich afgemeld voor Milaan-San Remo. De renner van Lotto Soudal is ziek, zo meldt zijn ploeg op Twitter. Hij wordt vervangen door de Deen Lars Ytting Bak. 

Wellens won afgelopen zondag nog de slotrit van Parijs-Nice. Eerder deze week werd bekend dat hij zijn contract bij de Belgische formatie heeft verlengd tot en met 2018. Vorig jaar kwam Wellens nog als vijftiende over de finish in San Remo.

De afmelding van Wellens is een nieuwe tegenslag voor Lotto Soudal, dat eerder al André Greipel vanwege een ribblessure zag afhaken. De Belgische formatie rekent nu op Jens Debusschere, Tony Gallopin en Jürgen Roelandts.

Selectie Lotto Soudal voor Milaan-San Remo
flag-dk Lars Ytting Bak
flag-be Jens Debusschere
flag-fr Tony Gallopin
flag-au Adam Hansen
flag-nl Pim Ligthart
flag-be Jürgen Roelandts
flag-de Marcel Sieberg
flag-be Jelle Vanendert

Dit artikel delen:

12 Reacties

Romāns Vainšteins 18 maart 2016 om 09:41

Heeft ie met Dumoulin liggen knuffelen ofzo ?

Op zich maakt het voor beiden niet zoveel uit want dit is geen koers voor hen.

Arema Pro Cycling Team 18 maart 2016 om 09:53

@RV: geen koers voor hen?!
Wellens had top 10 kunnen rijden, dus hoezo geen koers voor hem….

achtpuntzes 18 maart 2016 om 09:57

@ RV:
komt goed een heuvel over en heeft geen slecht eindschot. dan heb je toch wel wat te zoeken in MSR, dacht ik zo.

LaurentJalabert 18 maart 2016 om 09:57

Shit daar gaat m’n Euro….

Romāns Vainšteins 18 maart 2016 om 10:03

Oh, gaat het om de ‘good old’ top 10 ? Ja, in het zog van de voorsten zou dat wel kunnen ja.
Ik keek meer naar echte kansen om voor de winst mee te kunnen rijden, welnu, ik denk dat de selectieve klassiekerrenners gewoonweg niet alle rappe mannen eraf kunnen schudden en dat je hier dus idd voor top 10 meepeddelt.

Tommyking 18 maart 2016 om 10:04

Ik zag hem ook wel iets moois uit zijn benen schudden! Volgend jaar dan maar…

SoloSlim 18 maart 2016 om 10:39

Spijtig.. was iemand die met bvb een Nibali op de Cipressa al oorlog kon maken.
Hopelijk blijven er nog durvers genoeg over..

LyndaLid 18 maart 2016 om 10:50

Zoals ik gisteren al zei onder het Dumoulin berichtje: ik denk dat ze niet de enigen zijn, maar zij kunnen afzeggen omdat hun doelen later komen. Zou me niets verbazen als er van de kanshebbers voor zaterdag uit P-N ook een paar last hebben. Voordeeltje voor de Tirreno mannen, waar de rit wel werd afgelast.

denise 18 maart 2016 om 11:08

Ik ben ook wat ziek. Ik hoop niet dat het weer Cancellara is want die man heeft al genoeg gewonnen. Het beste scenario zou zijn : Stybar samen met Sagan naar de eindmeet om te sprinten.

honderdprocent 18 maart 2016 om 11:39

Blijven Gallopin en Roelandts nog over (verwacht minder van Debusschere). Ben wel benieuwd naar Tony Gallopin. Ik denk dat hij zijn 9e plek van vorig jaar wel gaat verbeteren.

JDclimber 18 maart 2016 om 14:04

@RV
Als alleen diegene meedoen die kunnen winnen dan wordt het deelnemersveld wel een stuk kleiner natuurlijk. Lijkt me voor Wellens en Dumoulin toch een leuk trainingsritje als ze fit waren geweest. En als je dan top 10 kunt rijden… Zou het wmb chapeau zijn.

lnnrt 18 maart 2016 om 14:20

hij was vorig jaar 15e, en toen was het een traditionele MSR massasprint. MSR lijkt me voor Wellens dus wel iets meer dan een trainingsritje.

Headlines

Materiaalzone

Populair