Zieke Tim Wellens moet Ronde van Catalonië laten schieten

Zieke Tim Wellens moet Ronde van Catalonië laten schieten

foto: Sirotti

vrijdag 16 maart 2018 om 16:31

Tim Wellens zal komende maandag door ziekte niet aan de start staan van de 98e editie van de Ronde van Catalonië. De 26-jarige Belg, dit seizoen uitstekend op dreef, is daarmee de zoveelste renner die zich in de ziekenboeg ziet belanden. Dit laat de Belgische ploeg weten op Twitter.

Voor Wellens komt de gedwongen inactiviteit op een ongelukkig tijdstip. De Belg heeft een uitstekend seizoensbegin achter de rug, met zeges in de Trofeo Serra en de Ruta del Sol. In die laatste koers wist hij ook het eindklassement op zijn naam te schrijven. In Parijs-Nice liet hij zich eveneens van voren zien met een vijfde plaats in de eindrangschikking.

Hij zal worden vervangen door de 21-jarige Brit James Shaw, die aan zijn tweede seizoen bezig is bij de formatie van manager Marc Sergeant.

Dit artikel delen:

11 Reacties

arjenzvob 16 maart 2018 om 16:49

Wat zonde voor hem! Hij is lekker in vorm en had hoge ogen kunnen gooien in deze ronde!

theking 16 maart 2018 om 17:07

Zie je toch vaak. Bij topvorm is het vaak balanceren en flirten met een griepje. Zonde…

schipperaar 16 maart 2018 om 17:18

Rainman kan veel hebben maar zulk wissende omstandigheden gaat niemand in de kouwe kleren zitten, vraag me vaak af wat voordeel vd korte broek is bij temperaturen onder de tien graden.

Vlinder 16 maart 2018 om 17:18

Oh wat jammer zeg! Lekker in vorm, maar ja met griep heb je weinig aan goede vorm, sneu…

koos1 16 maart 2018 om 17:44

Lijkt erop dat het halve peloton in Parijs-Nice ziek is geworden

Ingmar 16 maart 2018 om 18:32

Dan maar de E3 rijden! Er ligt daar nu ook een col in.

pjam4 16 maart 2018 om 19:02

Het leek me eerlijk gezegd wel een beetje veel achter elkaar en Catalonie is ook nog eens veel zwaarder dan PN, zowel qua bergen als qua deelnemers!

Romāns Vainšteins 16 maart 2018 om 22:45

Rust zal hem goed doen met het oog op de aankomende klassieke weken.

Patat Lefevre 17 maart 2018 om 01:13

Wellens is wel erg vaak ziek.. Ik ga hem hier niet verdacht maken, maar valt gewoon op vergeleken met anderen.

jsprunk 17 maart 2018 om 07:23

Waarom zou hij daardoor verdacht worden? Hij weigert juist elk medisch attest.

Gilberto 17 maart 2018 om 09:14

Zonde man, ik geniet van deze Belg

Headlines

Materiaalzone

Populair