Zieke Kittel zegt af voor Tirreno-Adriatico

maandag 9 maart 2015 om 13:37
Zieke Kittel zegt af voor Tirreno-Adriatico

foto: Sirotti

Marcel Kittel is niet fit genoeg om te starten in Tirreno-Adriatico. “Ik moet van de dokters rusten”, zegt de sprinter van Giant-Alpecin.

Kittel is de tweede grote naam die zich vandaag afmeldt. Vanochtend liet Chris Foome weten de Tirreno-Adriatico aan zich voorbij te laten gaan wegens ziekte. “Na de Tour Down Under kreeg ik te maken met een virale infectie, waarvan ik niet echt honderd procent ben hersteld”, zegt Kittel.

“Ik voelde me goed genoeg om in Qatar te starten, maar daar voelde ik me steeds slechter worden, zodat ik samen met het team besliste om een tijdje van de fiets te stappen. Ik maakte een drukke voorbereiding mee richting mijn eerste koersen en samen met dat virus nam ik wat veel hooi op mijn vork. Ik ben teleurgesteld, maar mijn gezondheid en vorm is nu mijn eerste zorg. Het seizoen is nog lang.”

Dit artikel delen:

21 Reacties

Matisz 9 maart 2015 om 13:43

Ik hoop maar dat hij ook geen last krijgt van de Tour-de-France-Ziekte één koers op een jaar proberen goed te zijn en voor de rest één grote winterslaap.

Purito 9 maart 2015 om 13:49

Verrek ja, Kittel. Die doet ook nog aan wielrennen. Heb hem totaal niet gemist.

xavier 9 maart 2015 om 14:34

Cavendish ook ziek, zal wel starten!

vlek 9 maart 2015 om 14:39

Dat klinkt niet best. Het valt te hopen dat het niet zijn effect heeft tot aan de zomer.

TaDo 9 maart 2015 om 14:44

Ook geen Van Stuyven (Trek) en Hollenstein (IAM).

Romāns Vainšteins 9 maart 2015 om 14:45

Wat is er dan mis met de belangrijkste wedstrijd van het jaar top zijn en voor de rest wat flaneren? Ik snap die drang van ‘wáát, je moet altijd goed zijn!’ niet zo.

achtpuntzes 9 maart 2015 om 14:51

@ RV
ik ga er van uit dat de kwaliteit van jouw reacties tijdens de Tour dan weer wel de moeite waard zijn. ;)

Purito 9 maart 2015 om 14:51

@RV
Omdat je dan een renner van niks bent.

Goed van februari tot oktober, dat soort coureurs moeten we hebben!

west 9 maart 2015 om 14:56

De grap is nu; Iedereen is ziek en de reden die wordt geopperd is; iedereen komt uit het warme Midden-Oosten en krijgt hier bij terugkomst een klap.
Gevolg: Er gaat volgend jaar (bijna) geen enkele topper meer naar het Midden-Oosten en dat gaat ze vooral in Oman zuur opbreken…

LinusGerdemann 9 maart 2015 om 15:18

@purito daar heb je bij Kittel dan ook geen klagen over. Hij won vorig jaar al in Dubai en zijn laatste pakte hij in Groot Brittanië. Dat vind ik alleraardigst.

De tijd dat renners van Februari tot oktober goed waren is zo goed als voorbij. Op een enkeling in de top na is het vooral plannen en af en toe een piek leggen. Zag je heel mooi bij Sky met Wiggins en Froome. Parijs-Nice, Romandië, Dauphine, Tour. Froome reed er nog een Vuelta achteraan, maar was daar lang zo goed niet meer. Wiggins won er nog goud in Londen acheraan Ben je van maart tot eind juli echt goed. En het is niet zo extreem meer als wat bijvoorbeeld Armstrong deed. Een beetje een gulden middenweg.

@west dat ze die zandbakrondjes willen gaan boycotten juich ik allen maar toe.

Purito 9 maart 2015 om 15:24

@LG
Valverde, Contador, Froome, Purito, GvA. Allemaal renners die een heel jaar goed zijn (of waren;)). Of althans in vrijwel alle koersen waar ze aan meedoen. Het kan wel hoor, het risico loop je alleen dat je overal goed bent, maar net dat laatste procentje tekort komt.

Nibali was ook altijd zo’n coureur, maar die focust zich blijkbaar ook nog maar op één wedstrijd. Nou, daarmee is veel sympathie voor Nibali wel verdwenen.

achtpuntzes 9 maart 2015 om 15:25

volgens mij zijn de renners gewoon ziek van het CIRC rapport. ;)

Gesink4President 9 maart 2015 om 15:29

Van Asbroeck start ook al niet, hij heeft rugproblemen volgens Sporza. Keizer vervangt hem.

LinusGerdemann 9 maart 2015 om 15:44

@purito Klopt de namen die je noemt. Degenkolb mag daar ook bij. Goede tour, vuelta en voorjaarsklassiekers en won zelfs Parijs Tours al eens. Nu moet je wel rekenen dat de 3 Spanjaarden die je noemt de meeste jaren op de fiets wel hebben gehad.

TeamNL 9 maart 2015 om 17:08

Giant gaat toch een zwaarder seizoen krijgen. Het loopt daar allemaal niet zo lekker op het moment en ook de sprinttrein komt kwalitatief te kort.

tendam 9 maart 2015 om 17:14

@teamnl
Wat is het verschil met de sprinttrein van vorig jaar? Ze hebben nu wat pech met ziekte, maar ze zullen er wel staan op de belangrijke afspraken.

vlek 9 maart 2015 om 17:21

Zo’n beetje de hele ploeg is ziek geweest op het trainingskamp van de afgelopen weken. Dat zou kunnen verklaren waarom het niet zo lekker loopt momenteel. Die sprinttrein zal zijn draai wel weer vinden. De prestaties in Omloop lijken me eerder zorgwekkend. Met het vertrek van Devenyns zou de ondersteuning van Degenkolb wel eens erg tegen kunnen gaan vallen.

Sporzy_ 9 maart 2015 om 17:30

Geen TTT, maar proloog van 6km..

TeamNL 9 maart 2015 om 17:41

@tendam
Ook vorig seizoen was de sprinttrein minder dan in 2013. Renners raken elkaar kwijt, komen te vroeg op kop en snelheid is minder.

vlek 9 maart 2015 om 17:46

Ik zou de mogelijkheid open willen laten dat het inspelen van andere ploegen op de tactiek van Giant daar iets mee te maken kan hebben. Of we moeten vast kunnen stellen dat de trein daadwerkelijk een lagere snelheid haalt dan voorheen.

LinusGerdemann 9 maart 2015 om 18:13

Waar hebben we de sprinttrein zoals die er in de Tour zal staan dan al in vol ornaat gezien dit jaar inclusief een fitte Kittel? Nergens..

Headlines

Materiaalzone

Populair