‘Zege Groenewegen laat mij koud’ – WielerFlits Update #4

maandag 4 juli 2022 om 19:30
Video

Daags na de beladen zege van Fabio Jakobsen, boekte ook Dylan Groenewegen een emotionele overwinning. Beide Nederlanders  liggen sinds de horrorcrash in Polen niet meer op één lijn en dat werd eens te meer duidelijk de afgelopen twee dagen. Met de prachtige Tour-start in Denemarken en de rustdag voor het peloton in het verschiet, is er genoeg te bespreken!

In de WielerFlits Update blikken onze verslaggevers Youri IJnsen en Nico Dick terug op de derde etappe in de Tour de France 2022. Ook laten ze hun licht schijnen over het Grand Départ dit weekend in Denemarken. En zitten de renners nu te wachten op zo’n rustdag zo vroeg in de ronde? Kijk en luister snel!

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

De WielerFlits Update is ook te beluisteren als podcast
iTunes
Spotify
RSS-feed

Dit artikel delen:

141 Reacties

Wheely 4 juli 2022 om 09:02

Leuk die filmpjes maar deze titel had echt niet nog een keer gehoeven. Ik sluit me verder aan bij Nico: nul positieve tests.

Wheely 4 juli 2022 om 12:32

Resultaat: een herhaling van de discussie die gisteren ook al de hele site bevuilde en nul reacties op de video die jullie met ziel en zaligheid in elkaar hebben gedraaid. Gefeliciteerd!

chasse patat 4 juli 2022 om 09:10

Te veel reacties op dit item gisteren? Dan ben ik de eerste die dit nieuwe item mag openen. In ieder geval ben ik blij dat Groenewegen heeft gewonnen! Deze man is de afgelopen jaren vooral geestelijk slachtoffer geweest van één moment in zijn leven.
Jakobsen is kortzichtig om zo zijn wrok bij Groenewegen te leggen. Dylan zou achteraf de sprint en Polen graag 100x over willen doen en verliezen. Dat zegt genoeg over spijt. Als ik zie hoe een Sagan en ook de andere sprinters ook nu weer heen en weer gaan dan is het kortzichtig om alleen Groenewegen de schuld te geven. (Overigens: Als Ewan niet inhield gisteren had hij er ook bij gelegen. Oorzaak: de hele meute die naar rechts afweek. Kortom: Ook het doorzetten van de sprinter speelt een rol. Jakobsen heeft ook een eigen rol hierin.) Vergeven geeft overigens ook altijd ruimte om meer vrij te leven.

xistnc 4 juli 2022 om 09:30

Van alle betrokken partijen is Dylan de enige die spijt betuigd heeft. Wat mij betreft is dat voldoende om met meer dan een rechte rug vooruit te kunnen kijken. Mooi dat hij er gisteren geen vingertje aan te pas liet komen, maar het was er natuurlijk wel één.

Als Jakobsen baat heeft bij zulke wrok, dan gun ik hem dat. Maar ik schat in dat het averechts werkt. Er komt zo meteen allicht ook weer een keer een moment dat hijzelf een niet-kaarsrechte sprint rijdt. En dan, Fabio?

klootje kriekeljon 4 juli 2022 om 10:28

Net zoals Jakobsen over zijn gevoelens gaat gaat Dylan over zijn woorden. Toch vind ik dat hij zijn excuses of gevoelens van spijt nooit heel goed onder woorden heeft gebracht. Dit had vanuit de ploeg beter begeleid moeten worden, ook al zouden het dan niet zijn eigen woorden zijn. Er is sindsdien op WF iets ontstaan dat dat niet kon vanwege mogelijke gevolgen in een rechtszaak. Of dat zo is, weet ik niet. Maar mocht dit zo zijn denk ik niet dat dat de prioriteit was voor Jumbo en Groenewegen. Het menselijke had boven alles moeten staan.

Zoals de verhoudingen nu zijn, is het denk ik wachten op een volgend incident. Ze zullen nog jaren tegen elkaar sprinten en aangezien ze beide bij de top van de topsprinters horen zullen ze zo goed als zeker ook weer betrokken zijn bij sprintincidenten. Kwestie van tijd voor de 1 de ander weer eens hindert, hoe onschuldig ook. Het feit dat er eigenlijk nog geen streep onder staat zal vast nog vaker een rol spelen.

Panache 4 juli 2022 om 11:59

De angel zit 'em er volgens mij in dat Groenewegen/TJV de pers hebben opgezocht en een rooskleurig beeld hebben gegeven van een moeizaam gesprek relatief vroeg in het revalidatieproces om terug topsporter te worden. Jakobsen wordt eerst de vernieling in gereden en vervolgens krijgt hij die framing uit dat interview er nog overheen, dan voel je je dubbel gepakt.
Sportief gezien gaan de sprinters goed met elkaar om, maar daar buiten is het ieder voor zich, prima toch. Geen liefde maar ook niet echt haat, eerder onverschilligheid. Volgens mij heeft Jakobsen het hele voorval ook wel achter zich gelaten. Hij heeft de mensen en het team getaxeerd en voor hem afgeschreven. Een punt gezet. En dat recht heeft hij volkomen. Het is ook tijd dat wij als fans hier een punt achter zetten en ons concentreren op de sportmannen Groenewegen en Jakobsen, want het sprintniveau wat zij nu laten zien is iets waar we in Nederland nog niet heel erg mee verwend zijn. Nu al twee Touretappes gewonnen, we hebben wel eens bijna 10 jaar niets gehad. Laat het daar over gaan en pers stop met vissen en roeren in deze pijnlijke zaak. Zie het als een uitdaging om clicks te scoren op niveau.

Jacco van Stierop 4 juli 2022 om 12:40

Het ‘koud laten’ lijkt me inderdaad veel meer een uiting van onverschilligheid dan van een wrok die Jakobsen bewust wil blijven koesteren. Hij erkent de klasse van Groenewegen wat het sprinten aangaat maar heeft geen behoefte om zich verder met hem bezig te houden. Ik vind daar weinig mis mee. In dat opzicht is hij een stuk verder dan de pers en veel wielervolgers.
Het incident in Polen heeft ongetwijfeld een rol gespeeld in deze houding, maar noodzakelijk hoeft een dergelijk voorval daarvoor geeneens te zijn. Dikke kans dat als je Jakobsen zou vragen wat hij vindt van het salaris dat Froome ontvangt in relatie tot diens sportieve prestaties, hij ook zal antwoorden dat het hem totaal koud laat.

Marlin 4 juli 2022 om 13:27

@xcistnc
Dylan de enige die spijt betuigd heeft ? Dat zou er nog aan ontbreken. Hij is ook de enige schuldige. Dit past in het plaatje van een aantal vervuilers op Wielerflits die Jacobsen een deel van de schuld in de schoenen willen schuiven. O, die gemene Jacobsen (toevallig toch niet van de Quick-Step ploeg zeker) die voor zijn eigen kans gegaan is in een sprint. Foei, foei. Terwijl enkel Groenewegen (toen toch niet van de Jumbo-ploeg zeker) had moeten winnen. Dan zijn alle middelen goed. En als die stoute Jacobsen dan voor dood opgeraapt wordt, zijn hoofd volledig moet samengepuzzeld worden, hij nadien bijna onherkenbaar is, hij een jaar moet revalideren, dan is dat toch wel zijn eigen fout zeker. Inderdaad, beschamend.

Panache 4 juli 2022 om 13:46

Beste Marlin, vergeef een van de grootste TJV fans hier op Wielerflits, zijn geelgekleurde bril. Anders krijgen we straks deel 83 waarin niet relevante zaken zoals de tweets en semi-relevante zaken zoals het hekwerk uit de kast worden gehaald om de eigen cognitieve dissonantie mee weg te poetsen. Dylan maakte een fout, vanwege de snelheid en locatie met vreselijke gevolgen.

limburgia 4 juli 2022 om 15:14

Wat zou jij doen als het jouw gebeurd was ?
De andere wang toekeren ?

ceemiep 4 juli 2022 om 17:38

Juist gesproken

Pietspeed 4 juli 2022 om 20:18

@xistnc
'Van alle betrokken partijen'
Er was maar één veroorzaker, schuldige. De heer D. Groenewegen. Wat zullen we nu toch krijgen… moet niet gekker worden : de hekken eerst inrijden en met elleboog en of schouder nog ff er overheen lanceren. Bijna dood, gezichts en gebitsreconstructie en een lange revalidatie. Dat het parcours afliep en de afbakeningshekken gevaarlijk waren doet niets af aan de 'handeling' /het gedrag van Dylan. Dat hij Fabio geen opzettelijk ernstig letsel wilde toebrengen staat wel vast, maar hij nam door zijn absurde roekeloze gedrag op de koop toe dat het zo zou kunnen aflopen. NB, de aankomst was bij Dylan bekend.
Dylan heeft misschien in een persoonlijk gesprek sorry gezegd, maar het had hem gesierd als hij uitdrukkelijk en publique sorry had gezegd. Dat was waarschijnlijk de beste move van Dylan geweest, nadat duidelijk werd dat Fabio het overleefde en tot contact toe in staat was. TJV had ook veel meer het boetekleed moeten aantrekken: wij gaan dit zo goed mogelijk financieel en anderszins voor Fabio oplossen.
Dat de zege Fabio koud laat, is gezien de hele gang van zaken best te begrijpen. Hij zal moeilijk kunnen zeggen : hij heeft het verdiend, of ik gun het hem. Koud laten is gewoon dat het hem emotioneel iig niet positief raakt, eerder neutraal oftewel hij wil er liever niet over praten of de vraag beantwoorden. Wrok spreekt geenszins uit zijn antwoord op de hem gestelde vraag.

xistnc 4 juli 2022 om 21:09

Het is natuurlijk een no-brainer dat Groenewegen de veroorzaker was van die valpartij. Alle sportieve sancties zijn daarom volledig terecht geweest. Dat de organisatie met klem is verzocht om de betreffende aankomst in het vervolg niet meer te organiseren, doet daar niets aan af en is maar goed ook, om zowel ongelukken als een jaarlijkse declassering van de winnaar te vermijden.

Maar als schuldige aan de valpartij is Groenewegen niet per se de schuldige aan alle gevolgen van die valpartij. Als je dat niet wilt begrijpen, prima, maar zo werkt het nu eenmaal niet. De organisatie heeft gefaald met het neerzetten van de hekken, de UCI heeft gefaald met het controleren van de aankomst en wat was er ook al weer met de helm van Jakobsen? Daar hebben we nooit meer wat over gehoord, tenzij het overschreeuwd is door al het kwalijke onderbuikkabaal van Lefevere cs.

Verder heeft Groenewegen wel degelijk openlijk spijt betuigd. Dat de juristen van Jakobsen en Lefevere daar geen juridisch slaatje uit kunnen slaan, komt ze natuurlijk niet van pas.

Groenewegen en zijn toenmalige werkgever hebben een aandeel in de gezamenlijke aansprakelijkheid van de gevolgen van de valpartij. Als de juristen hun werk goed doen, dan zullen ze daar best uitkomen maar helaas niet op bestelling. Voor een eerste vonnis in de aanrijding van Van Summeren hadden ze 7 jaar nodig…

Pietspeed 5 juli 2022 om 00:45

@xistnc

'Maar als schuldige aan de valpartij is Groenewegen niet per se de schuldige aan alle gevolgen van die valpartij. Als je dat niet wilt begrijpen, prima, maar zo werkt het nu eenmaal niet.'

Dat zeg ik dus helemaal niet.
Je geeft een interpretatie aan mijn stukje tekst vwb alle gevolgen…

Ik stel het volgende namelijk :

' Dat het parcours afliep en de afbakeningshekken gevaarlijk waren doet niets af aan de 'handeling' /het gedrag van Dylan.'

Vanzelfsprekend is het een toerekeningsvraag voor wie waarvoor aansprakelijk is mbt alle (im) materiële schade die Jakobsen en DCQ leden en mogelijk nog leiden.

Ja, veroorzaker in de zin van verwijtbaarheid en toerekening wie voor welk deel aansprakelijk is vwb alle op geld waardeerbare vermogensrechtelijke schade. En schuldig inzake het strafrechtelijke traject. Het (al dan niet voorwaardelijk) opzettelijk toebrengen van ernstig zwaar, blijvend letsel.

Groenewegen heeft vlg mij nooit publiekelijk zijn verontschuldigingen aangeboden, slechts in onderling gesprek. Zoiets blijft naijlen en steken bij Jakobsen.
Hopelijk is het duidelijk nu.

Nu is het meer het Stockholm syndroom. Sympathie en empathie met de veroorzaker, die tot mede slachtoffer wordt.

Dat vechten tussen verzekeraars en juristen is ook onderdeel van het blijven naslepen. De betrokken verzekaars en juristen zullen zich wellicht op het standpunt stellen dat zij niet of deels niet aansprakelijk zijn. De polissen dekken nu eenmaal niet het volstrekt roekeloze gedrag van Groenewegen waaruit de schade grotendeels is voortgevloeid.

xistnc 5 juli 2022 om 14:16

Het Stockholmsyndroom? Volgens mij heeft het slachtoffer in dit geval geen warme gevoelens ontwikkeld voor de dader. Noch Jakobsen voor Groenewegen, noch Groenewegen voor de bedreigers van hem en zijn gezin.

Qua spijtbetuigingen van Groenewegen kun je prima de zoekfunctie van Wielerflits gebruiken. Los daarvan, wat de noodzaak is om zoiets publiekelijk te doen als het onderling heeft plaats gevonden snap ik niet helemaal. Van de andere betrokken partijen weet ik in ieder geval wel dat ik niets heb onthouden dat in de buurt komt van een spijtbetuiging.

Kennelijk zijn we het eens dat Groenewegen 'slechts' deels verantwoordelijk is, ook al kies jij daarvoor andere bewoordingen en bijkomende omhaal. Want ook grotendeels is deels.

Marcus Aurelius 4 juli 2022 om 09:10

Zijn volste recht zou ik zeggen. Het voorval heeft zijn leven bijna verwoest en hij gaat dit zijn ganse leven nog verder meeslepen. Het zit zowat ingebakken bij de goegemeente dat wanneer men sorry zegt, alles is opgelost, maar zo werkt het niet. Het is aan het slachtoffer om de snelheid van verwerking te bepalen. Aan de rechtbank om de schadevergoeding vast te stellen. Aan de dader om hieraan te voldoen. Sommige zaken helen maar heel langzaam, of nooit. Dat de dader ook geleden heeft aan de feiten doet niets ter zake. Dat een slachtoffer zou horen mee te werken aan het verwerkingsproces van dader of publiek, is een brug te ver.

De Siepel 4 juli 2022 om 09:31

Voor een stoïcijn als Marcus Aurelius was, vind ik dit een opmerkelijke opvatting. Niet passend in de filosofie Aurelius.

Guushovd 4 juli 2022 om 09:33

Niet helemaal mee oneens, maar de nuance is wel dat Groenewegen maar ten dele dader is. Hij heeft een fout gemaakt met onvoorziene consequenties. Een vergelijkbare fout wordt door bijna iedere sprinter en leadout in zijn carrière wel een keer gemaakt. Iedere sprinter en leadout zijn dan dus dader, er is alleen meestal niet zo duidelijk een slachtoffer.

Dat Jacobsen zelf mag bepalen wat hij vindt is waar. Dat Groenewegen door een deel van de mensen afgeschilderd wordt als iets anders dan een wielrenner die in een moeilijke sprint, op een slecht moment een domme fout gemaakt heeft, dat blijft de discussie op scherp stellen. Overigens vond ik niet dat Jacobsen dat echt deed, een deel van de reacties zijn er wel over.

Maar de wielerwereld voert deze discussie al twee jaar en 'we' worden het toch nooit eens.

Asje Menou 4 juli 2022 om 11:19

Two wrongs don’t make a right Guushovd!

Guushovd 4 juli 2022 om 11:23

Aljemenou je opmerking slaat nergens op als reactie op mijn post.

Asje Menou 4 juli 2022 om 11:29

Je praat iets goed door indirecte wijze te wijzen naar het feit dat Jakobsen ook wel eens wat geflikt zal hebben, en dat dit dan kennelijk voor een soort van evenwicht zorgt.

Ik zal even de lijst van verwondingen citeren:

….Bij zijn zware val in de Ronde van Polen begin augustus liep Fabio Jakobsen een waslijst aan verwondingen op. Een hersenkneuzing. Scheurtjes in zijn schedel. Neus gebroken. Gehemelte gebroken en gescheurd. Tien tanden eruit. Een stuk van zijn boven- en onderkaak verdwenen. Snijwonden in zijn gezicht. Een ingesneden oorschelp. Gebroken duim. Schouder gekneusd, longen gekneusd. De zenuw van zijn stemband had een klap gekregen. En zijn billen waren zwaar gekneusd. Jakobsen flirtte dagen met de dood op de intensive care afdaling van een ziekenhuis in het Poolse Katowice, maar overleefde…

Vergevingstermijn volgens de meeste Wielerflitsers: twee jaar, want anders ben je een klootzak.

Guushovd 4 juli 2022 om 11:48

Ik zeg helemaal niks over Jacobsen. En ik vind dat Groenewegen fout zat. Ik reageer helemaal niet op wat Jacobsen gezegd heeft. Ik vind het beeld dat Groenewegen een dader is alleen te zwaar. Hij heeft een fout gemaakt die in het wielrennen veel voor komt/kwam en dan kan je wat mij betreft fout zitten en schuldig zijn, zonder dader te zijn (dader impliceert een bewuste daad waarbij een bepaald resultaat beoogd werd, in dit geval was zowel de bewuste intentie als het beoogde resultaat niet wat achteraf volgens mij aan toegedicht is).

En het beeld dat hij dader is, versterkt de neiging van mensen om hem nog altijd iets na te dragen.

Maar er is weinig ruimte voor nuance in deze discussie blijkbaar. Iedere poging wordt wel door iemand opgepakt om iets uit te halen. De emoties zitten duidelijk nog steeds hoiog.

Asje Menou 4 juli 2022 om 11:56

Maar hij IS toch een dader Guushovd. Hij is een ervaren renner die toch weet wat de gevolgen kunnen zijn van acties in een sprint. Hij heeft hem toch OPZETTELIJK de pas afgesneden. Dat de gevolgen desastreus waren heeft hij echt niet gewild, maar hij wist voor de volle honderd procent waarmee hij bezig was toen hij Jakobsen op onreglementaire wijze opving. Dat er nog vele anderen zijn doet daar niets aan af.

Guushovd 4 juli 2022 om 12:01

Hé kerel je hebt gelijk. Ik had die hoofdletters nodig om je genialiteit in te zien. Sorry, kerel.
edit: of meid

FDJ 4 juli 2022 om 12:06

@guushovd je vergeet dat Alsje menou heel veel sprints in volle hecktiek gereden heeft en hij daardoor hier als enige weet hoe alles zit. Waarschijnlijk in een wolventruitje. Dat jankt net zo lekker als dat luchtalarm wat nu klinkt. Dan hoef je namelijk de nuance nergens meer in aan te brengen….

Asje Menou 4 juli 2022 om 12:14

Ik merk dat je door je argumenten heen bent. Ik heb voor het eerst op deze site twee woordjes met hoofletters geschreven, in een reactie door voor de rest doodnormaal is, maar jij begint je toevlucht te zoeken in sarcasme en beledigen.

Jammer man (of vrouw, transgender, gender fluïde).

Je snapt me wel.

Asje Menou 4 juli 2022 om 12:16

@fdj

Ik ben alleen fan van Matje eigenlijk. Je bent een van die vele ‘kenners’ hier, die deze site bevuilen.

Marik 4 juli 2022 om 12:45

Asje Menou, je bent goed in het creëren van vals sentiment. Ik zie je daarnaast met een ongelofelijke frequentie reageren op dit onderwerp. Je bent druk in de weer om andere Wielerflitsers aan te spreken op hun manier van reageren door het sarcasme te noemen of door te stellen dat vooral anderen hier de site bevuilen. Ik hoop oprecht dat je ook in de spiegel kijkt. Met jouw reacties doe je een aanzienlijke bijdrage aan de aanmatigende en polariserende sfeer in de berichten over dit onderwerp. Die bijdrages vind ik niet eens zo'n probleem, het idee dat jij een soort uitverkoren Messias bent die als enige de waarheid verkondigt vind ik wel stuitend.

Asje Menou 4 juli 2022 om 12:59

Een discussie voer je gewoon op basis van argumenten, en zolang ik niet door mijn argumenten heen ben, heb ik het recht om te blijven reageren, net zoals vele anderen dat bij dit onderwerp doen.

Dat jij vanwege het feit dat ik goed in staat ben om mijn mening te verwoorden en te onderbouwen, mij begint uit te schelden voor Jezus getuigt in mijn ogen van een totale stompzinnigheid, die overigens precies datgene is wat je mij onterecht verwijt.

Ik ga niet werkeloos toekijken hoe hier karaktermoord gepleegd wordt op een slachtoffer. Dat vind ik ronduit beschamend.

Marik 4 juli 2022 om 13:02

En hiermee doe je weer precies wat ik hierboven beschrijf. Wat een messiassyndroom heb jij zeg, hilarisch!

Asje Menou 4 juli 2022 om 13:14

Misschien moet je nog eens opzoeken wat een Messiassyndroom is beste man. Ik heb tot nu toe geen enkel inhoudelijk argument van jou gelezen. Wel twee persoonlijke aanvallen, die kant noch wal raken.

Marik 4 juli 2022 om 13:17

Er staan genoeg inhoudelijke reacties van mijn kant mbt dit onderwerp. Jij kiest er blijkbaar voor om die niet te benoemen. Jouw arrogantie vind ik stuitend. Maar ik heb ook niet de illusie dat je dat gaat aanpassen. Veel plezier in jouw eigen wereld.

Asje Menou 4 juli 2022 om 13:26

Jij hebt geen enkele inhoudelijke reactie op mij gegeven. Je hebt alleen maar de amateurpsychiater uitgehangen met je ‘Messiassyndroom’. Ik heb nog nooit zulke achterlijke reacties gelezen op dit forum.

Marlin 4 juli 2022 om 13:34

Asje menou is een van de weinigen die een genuanceerd en correct beeld brengt van de feiten. Zoals vaak, wordt dan gereageerd tegen de persoon. Zeker als de argumenten ontbreken. Vaak komen dezelfde namen terug als Wielerflitsvervuilers. Je hoeft enkel maar naar de reacties te kijken. Het zijn diezelfde personen die renners, ploegleiders, managers persoonlijk op de meest gore wijze aanvallen. Toch als ze niet van hun nationaliteit en favoriete ploeg zijn, of als de (communicatie)stijl, het fysiek uitzicht, de (streek)taal hen niet aanstaat. Inderdaad, bedroevend en beschamend.

Murcia 4 juli 2022 om 13:44

Argumenten tegen die van Asje menou zijn er genoeg ingebracht Marlin maar als hij die negeert en vervolgens doodleuk instemt met jouw zware beschuldiging van doodslag (ik weet het, het is maar jouw mening.) dan kan ik dat onmogelijk een eerlijke uitwisseling van argumenten noemen. Karaktermoord op Fabio mag van jullie niet en terecht, maar omgekeerd mag het dus wel op Dylan. Die hypocrisie is open en bloot en stoort mij gigantisch.

Asje Menou 4 juli 2022 om 14:01

Dat anderen een mening hebben die afwijkt van die van mij vind ik totaal niet problematisch, maar wat ik wel heel vervelend vind, is dat een aantal personen op de man beginnen te spelen, in plaats van argumenten aan te dragen die hun standpunt ondersteunen.

Prettige dag nog Murcia. Pak die fiets en ga lekker naar buiten. Eerst een stukje met tegenwind, en dan het laatste stukje terug met de wind in de rug. Lekker man!

En als je het nou echt allemaal van je af wil fietsen zou ik onderstaande route aanbevelen. Ik heb er al wat stukjes van verkend, en het is een mooi rondje. Gewoon doen Mucia!

https://www.komoot.nl/tour/183422195/zoom

Marik 4 juli 2022 om 14:32

Zoals zo vaak verwoordt Murcia prima de zaak zoals ik erover denk. Wederom dank!

Murcia 4 juli 2022 om 14:41

Waarom zou ik moeten gaan fietsen, ik ben al sinds jaar en dag een biker. Maar bovendien lijkt het zo of iemand anders voor mij bepaalt wat ik wel en niet mag en daar houden juist wij motorfanaten totaal niet van. Maar een goede middag wens ik natuurlijk iedereen.

Asje Menou 4 juli 2022 om 14:48

Wat een gepruttel Murcia. je hebt zeker een tweetakter.

Murcia 4 juli 2022 om 14:55

Wie pruttelt er nou? Je was toch zo van de argumenten en het serieus op de zaken ingaan. Of was dat allemaal maar een show. Kennelijk zijn de argumenten op maar dat geeft niet hoor en je mag best een keer mee met de club.

Asje Menou 4 juli 2022 om 15:17

Ik dacht een mooi eindje aan de draad te kunnen maken, maar jij pruttelt echt na Murcia. Man man man.

Marik 4 juli 2022 om 15:53

Begrijp ik goed dat jij bepaalt wanneer een draadje eindigt Alsje Menou?

Asje Menou 4 juli 2022 om 16:00

Begrijpend lezen is niet jouw ding Marik. Het zij zo.

Marik 4 juli 2022 om 16:16

Dit vind ik het toppunt van ironie. Wat kijk je toch goed naar jezelf hahaha.

Asje Menou 4 juli 2022 om 16:19

Q.E.D.

Prettige dag nog!

Marik 4 juli 2022 om 18:10

Zal ik dan dit draadje afsluiten?
Amen

FDJ 4 juli 2022 om 09:29

Het moet nu gewoon klaar zijn met dat wolvengejank. Niet de organisatie in Polen (sprint in dalende lijn en een schandalige constructie van het hekwerk) en de UCI zijn de boemannen van de Quicksteppers, nee alles ligt aan Groenewegen.

Dylan heeft dit nooit gewild en we zien nog dagelijks sprints met de meest gekke manoeuvres voorbij komen. Conclusie is dat er structureel niets veranderd is.

Dat dit in Polen zo gruwelijk mis liep, kwam m.i. vooral door de constructie van het hekwerk. Was die op orde geweest dan was het gevolg hetzelfde geweest als het sprintduel Sagan en Cavendish een aantal jaren terug in de Tour.

Beiden hebben hun eigen zware individuele pad moeten bewandelen. De een fysiek, de ander mentaal en zijn terug. Mooi moment het af te sluiten en door te gaan en als er dan nog woede is deze te uiten over de echte nalatigen. Die in Polen.

Helaas was destijds de discussie ook al snel gekaapt door de tweets van PatLef en Evenepoel die in België deels als halfgod werden gezien en de impact van hun 140 tekens zwaar hebben onderschat. Pat Lef is gelukkig van Twitter verdwenen.

Wat mij betreft is het nu een streep eronder en door.

Asje Menou 4 juli 2022 om 11:17

Dat bepaal jij toch niet beste man. Jij bent toch niet het slachtoffer. Ik zou wel eens willen weten hoe vergevingsgezind je was geweest als het je vrouw, of je kind was geweest die daar op de weg had gelegen. Wat ik daarmee wil zeggen is dat ik enorm schrik van het totale gebrek aan inlevingsvermogen van mensen op dit forum als het gaat om het slachtoffer. Kijk nog eens naar de lijst van verwondingen die Jakobsen had, en probeer je voor te stellen hoe jij je zou voelen als jou dat overkomen was.

FDJ 4 juli 2022 om 12:01

@alsjemenou het enige wat ik aangeef is dat in de hele discussie, die al vroeg door de twitterende wolvenbrigade werd gekaapt, zich op geen enkel moment wendt tot de grootste veroorzaker van al dit leed en dat zijn de UCI en de Poolse organisatie (Welke beiden verantwoordelijk dienen te zijn voor een veilige werkomgeving).

De impact is door hun falen en een finish in dalende lijn met een gebrekkige constructie gigantisch geworden. Met een constructie als gisteren in de Tour was de uitkomst anders geweest. Er is na de val in Polen structureel niets veranderd. We zien nog altijd renners kwakken uitdelen, zoals Sagan in deze ronde en Fabio’s ploegmaat Lampaert onlangs in België. Dat had met de Poolse hekwerken overigens ook zo af kunnen lopen.

Hetgeen in Polen is gebeurd, is vreselijk. Ik geloof absoluut niet in opzet bij Groenewegen en hij heeft zijn straf gehad. De UCI en Polen niet. De elleboog van Groenewegen is een reflex in het heetst van de strijd geweest. Dat de verwondingen zo ernstig zijn dient Jakobsen de Polen en de UCI verantwoordelijk voor te stellen. Zij dienen zoals eerder gesteld de veilige werkomgeving te creëren.

Echter doordat zowel grote smurf Lefevere als kleine blauwe moppersmurf Evenepoel zich direct op Twitter zo uitten zoals zij deden, is de focus volledig op Groenewegen gegaan terwijl zijn rol echt kleiner was geweest als alle randvoorwaarden in orde waren geweest.

Asje Menou 4 juli 2022 om 12:42

Wat inderdaad niet helpt is dat er inconsequent wordt opgetreden. Zo had van Aert gisteren teruggezet moeten worden omdat hij van zijn lijn afweek, maar te vaak wordt dit alles met de mantel der liefde bedekt. Sagan had de etappe daarvoor ook gestraft moeten worden, maar die kwam er ook mee weg.

Ik geloof absoluut dat geen enkele wielrenner de intentie heeft om een concullega het ziekenhuis in te rijden, maar het roekeloze gedrag van Dylan had wel enorme consequenties voor de betrokkenen. Ik richt me overigens meer op het gebrek aan inlevingsvermogen van velen hier, dan het voorval zelf.

“In het heetst van de strijd” laat overigens niet onverlet, dat dit geen valide excuus is voor zijn gedrag, maar vooral een verklaring, van het hoe en waarom.

FDJ 4 juli 2022 om 12:49

ik blijf er bij dat niet de sprint van Dylan, maar het gebrek aan preventie en veiligheid de grootste daders en oorzaak zijn. Alleen het is voor de grote massa makkelijk om Dylan, die een gezicht heeft, de schuld te geven dan onbekenden in een Poolse organisatie over achter een bureau van de UCI.

Asje Menou 4 juli 2022 om 13:02

Maar je bent toch ook wel met mij eens dat dit gedrag van de renners zelf met wortel en tak moet worden uitgeroeid, door veel strenger te jureren, en gewenst rijgedrag ook vanaf de jongste leeftijdscategorie er al in te gaan slijpen?

FDJ 4 juli 2022 om 13:08

Dat is een compleet andere discussie dan nu en heb ik ook al benoemd. Er is namelijk niets veranderd. Ook niet binnen de Wolvenbende want wat Lampaert doet is er ver over en had met dranghekken in de buurt net zo fout af kunnen lopen

Marlin 4 juli 2022 om 13:38

Dus omdat de weg (hekwerk) een lichte uitstulping vertoonde, mocht Groenewegen met zijn hele lichaam, aan een snelheid van meer dan 60 km/u Jacobsen tegen en over het hekwerk slingeren. Jouw logica slaat nergens op. Daarenboven wist Groenewegen als ervaren sprinter heel goed wat er met Jacobsen zou gebeuren door die feiten op die plaats, aan die snelheid te plegen. Geen excuses mogelijk.

FDJ 4 juli 2022 om 21:05

marlin, je spuwt al pure laster mbt het poging tot doodslag verhaal en nu heb je je feiten niet voor elkaar ook. Het was niet een lichte buiging met dat hekwerk. Ze stonden gewoon niet in elkaar gezet waardoor ze Jakobsen niet opvingen, maar los waardoor hij erachter terechtkwam.

wimvl 4 juli 2022 om 09:30

Ik gun Dylan deze overwinning wel. Uiteindelijk was hij wel de oorzaak van de valpartij in Polen, maar ik ben er van overtuigd dat niemand dit zo gewild had. Ook Dylan niet. Fantastisch dat ze beide terug top zijn. Wat voorbij is voorbij. Laat het verleden rusten en hopelijk nog mooie sportieve duels.

re-cycle 4 juli 2022 om 09:51

Vergeven is een mooi iets in het leven. Ik hoop dat Jakobsen ooit tot dat punt kan komen. Ik begrijp dat een lastig verhaal is. Wellicht speelt er juridisch gezien ook nog een dingetje dat eerst hiervoor moet weggenomen worden. Ik hoop oprecht dat beide dit kunnen bijleggen voor iets wat door beide niet is gewild en toch ook inherent is aan beroep wat beiden hebben: sprintende wielrenners.

Jean Dumas 4 juli 2022 om 10:02

100% eens. Zou jammer zijn dat juridisch issues een menselijke benadering in de weg zitten. Is ook gebeurd bij Nouri en Ajax. Uiteindelijk is iedereen gebaat bij afsluiting.

Marlin 4 juli 2022 om 13:42

Vergeven (niet vergeten) kan enkel als Groenewegen ondubbelzinnig zijn fout toegeeft, en geen obstructie pleegt qua betalen van de medische kosten en een forse schadevergoeding (al of niet via zijn verzekering). Tot nu toe heeft Groenewegen enkel maar heel beperkt zijn spijt betuigt, maar daar meteen een hele hoop excuses aan vastgebreid.

re-cycle 4 juli 2022 om 14:22

@marlin,

dus toch een juridisch dingetje die een menselijke verstandhouding in dit geval een afstandelijkheid intact houdt.. Jammer.

uitdewaaier 4 juli 2022 om 09:56

Totdat Jacobsen mij koud laat als hij weer wint.

Romāns Vainšteins 4 juli 2022 om 10:54

Vooraf was ik al bang dat dit geijl het forum in de houdgreep nemen zou en nu is het met zeges voor allebei uiteraard kassa. Laat die lui gewoon vrij om geen moer van elkaar en elkaars zeges te geven joh. Nooit vrienden geweest en dat hoeft ook helemaal niet, wie zijn wij om ons daarmee verder te bemoeien.

Asje Menou 4 juli 2022 om 11:31

Verstandige en nuchtere reactie. Zo werkt het in het echte leven.

Merlinappa 4 juli 2022 om 12:39

Helemaal met je eens. Jammer dat WF dit narratief zo probeert uit de wringen. Siert ze niet.

kelderbelg 4 juli 2022 om 10:55

Deze als ‘feit’ verpakte mening zegt voornamelijk veel over jezelf. Beschamend.

geerie 4 juli 2022 om 10:55

Marlin door dit soort reacties krijg ik steeds meer sympathie voor Dylan Groenewegen en steeds minder sympathie voor Fabio Jacobsen

Zwarte Panter 4 juli 2022 om 11:10

Wat wil men hier nu mee berijken

Wheely 4 juli 2022 om 12:09

Het kassaatje van wielerflits natuurlijk.

Asje Menou 4 juli 2022 om 11:13

Ben het volledig met Marlin eens. Groenewegen heeft opzettelijk gehandeld, en de gevolgen daarvan waren desastreus voor het slachtoffer. Het is juist beschamend dat het slachtoffer nu wordt gedwongen door de goegemeente om te vergeten en te vergeven, terwijl er juist begrip zou moeten zijn voor zijn reactie.

Guushovd 4 juli 2022 om 11:35

Ik heb het nog maar weer eens 8 keer teruggekeken. Je kan niet stellen dat het een feit is dat groenewegen jakobsen ‘bewust in de hekken gecatapulteerd heeft’. Hij heeft bewust het gat klein gemaakt en zijn eleboog uitgestoken. Dat zijn de feiten. (Twee dingen die ik renners deze tour ook al heb zien doen.)

Het is ook een feit dat Jacobsen de hekken in ging. Daar houden de feiten op.

Maar deze discussie eindigt nooit. En de enige reden dat ik het niet kon laten te reageren is dat het woord ‘feit’ mij triggert.

hjjanssen1973 4 juli 2022 om 11:43

Jammer dat de 2 heren niet meer door 1 deur kunnen. Heeft alles met juridische aansprakelijkheid te maken, en daar kan Jakobsen niet overheen kijken. Jammer. Voor de rest is Jakobsen er beduidend sterker uitgekomen dan Groenewegen. We zien het ook in de herhalingen van de sprint hoe gewaagd Jakobsen rijdt, en hoe hij bijvoorbeeld Sagan te kakken zet, door er wel met risico tegenaan te beuken. Blijft een gevaarlijk onderdeel van het wielrennen dat sprinten. Sterkte ermee, Fabio, maar vooral Dylan verdient hier wel wat meer sympathie.

FDJ 4 juli 2022 om 12:03

De enige die je juridisch verantwoordelijk moet stellen is de organisatie en de UCI. Die hebben verzuimd een veilige werkomgeving te creëeren, cq erop toegezien dat deze er was. Opzet van het ongeval zelf zal namelijk nooit te bewijzen zijn

makkelijk 4 juli 2022 om 12:03

Fabio heeft al vrij snel in een podcast aangegeven dat hij niet verwachtte er last van te houden omdat hij zich er toch niks van kan herinneren.

Vraag me af of iedereen hier ook zo zou zeiken op deze reactie als Fabio niet voor QuickStep reed. Er hangt inmiddels toch een beetje een zweem van “het zal allemaal wel zo moeten door Lefevere” om het verhaal heen. Volgens mij bedoelt Fabio het helemaal niet zo kwaad. Fabio lijkt mij een man die dingen graag eenvoudig houdt en er niet een heel emotioneel verhaal aan wil ophangen. Een andere ploegleider had hem misschien vertelt dat het voor zijn marktwaarde beter zou zijn dat wel te doen, maar van mij mag hij het ook lekker bij zichzelf houden.

Het lijkt er op dat we willen dat topsporters tegenwoordig allemaal een soort gekke gevoelsmensen / emoboys zijn. Ik word onderhand strontziek van zo’n Kjeld Nuis, Hein Otterspeer, Memphis Depay en Dylan kan er onderhand ook wel wat van.

Asje Menou 4 juli 2022 om 12:05

Voor mij is het een feit dat Dylan Fabio de pas heeft afgesneden. Als gevolg daarvan kwam Fabio ten val.

Ik krijg het idee dat je heel erg probeert te relativeren wat daar heeft plaatsgevonden, door er een soort van normatieve discussie van te maken, waarin dertig mensen iets hebben gezien, en ze allemaal een afwijkend getuigenverslag daarvan geven.

Als we op die manier gaan de discussie aangaan, heeft er nooit meer iemand gelijk, en nooit meer iemand ongelijk. Dat vind ik in dit geval niet kunnen.

Ik snap best dat je iemand met een vriendelijk karakter bent, die in de trant van leven en laten leven zich een weg baant door het ondermaanse, maar probeer je toch eens voor te stellen hoe direct betrokkenen (ouders, vriendin, slachtoffer zelf) dit ervaren hebben, en stel jezelf dan een termijn waarin jij het gebeuren verwerkt en daarna vergeet en vergeeft. Ik denk dat ik de rest van mijn leven niets meer met de dader te maken zou willen hebben.

JopieZ 4 juli 2022 om 12:09

Zwaar overdreven om het een poging doodslag te noemen, is opzettelijk iemand van het leven beroven, hij is de sprint niet aangegaan met het idee dit te doen. Dus geen opzet, schuld wel maar ook daar heb je verschillende gradaties. Schuld heeft ook de organisatie omdat de hekken niet goed geplaatst zijn. Fabio had ook in zijn remmen kunnen knijpen, deed hij ook niet, maar zocht de risico van het gaatje op. Dus streep er onder, ze worden geen vrienden meer, maar sluit het af

Murcia 4 juli 2022 om 12:15

Dat Marlin de term doodslag hier zo makkelijk neerplempt is gewoon pure smaad en laster. Tekenend ook dat dit soort zware en onterechte beschuldingen gewoon kunnen blijven staan. Er zijn mensen voor minder hier verwijderd. Voor mij geven dit soort reacties de overwinning van Dylan gisteren alleen maar meer glans. Toen zijn familie werd bedreigd en Lefevere en Co deze laster ook over hem uitstrooiden hoorde je niks van QSA en Fabio naar aanleiding van de strop voor zijn ongeboren kind en dergelijke..

Borsje 4 juli 2022 om 12:18

Als Fabio had gezegd ‘ .. het doet me niet zo veel.’ ipv ‘het laat me koud’ (en waarom zou hij dat niet bedoeld hebben) zou dat de discussie een stuk minder verhit hebben gemaakt.

Wheely 4 juli 2022 om 12:25

Hij bedoelt eigenlijk, ik ben er niet mee bezig en stel me dit soort vragen niet elke keer.

Krist The Vanma 4 juli 2022 om 12:37

Klopt, als je het hele interview bekijkt, zegt hij eigenlijk helemaal niets verkeerd en is zijn reactie ook volledig normaal. Het is inderdaad meer van ‘ik ben daar eigenlijk niet meer zoveel bezig’…

Krist The Vanma 4 juli 2022 om 12:35

En nog maar es die clickbait titel. Shame on you, wielerflits.

Merlinappa 4 juli 2022 om 12:38

Gemeld. Mensen van doodslag beschuldigen gaat mij veel te ver.

Merlinappa 4 juli 2022 om 12:39

Wielerflits redactie, zouden jullie alsjeblieft willen stoppen met dit verschrikkelijke narratief wat totaal uit context is getrokken zo uit te wringen? Het siert jullie allerminst.

Fast Freddy 4 juli 2022 om 12:55

+1 niveautje rioolpers en cashen voor de clicks. Twee artikelen met dezelfde stemming makende kop getuigd ook nog eens van weinig fantasie.

Guushovd 4 juli 2022 om 13:56

Ja, je zou zeggen dat het wielerflits voor de wind gaat en dat ze dit niet nodig hebben. Van redactie is ook weinig sprake.

peervaneynthoven 4 juli 2022 om 13:07

De grootste drek kwam en komt kennelijk nog steeds van QSA,Patrick Lefevere en Jakobsen.Zij hebben op schaamteloze wijze Dylan Groenenwegen gedemoniseerd en zelfs als crimineel neergezet (PL).Een walgelijke ploeg met een (vooral) walgelijke PL als opruier en ophitser en Jakobsen als slaafse volger.Wolfpack? Nee dank u! En Dylan,gefeliciteerd met je overwinning! En laat de rest,en specifiek PL, in hun ( overmatig) vet gaar smoren.Flamberen met een flesje (of2) wijn is aan te bevelen en mag niet ontbreken.

Murcia 4 juli 2022 om 13:33

Eens, ook opvallend dat je daar users als Asje menou niet over hoort. Karaktermoord op Fabio is foei maar de deur wagenwijd openzetten voor de drek en bedreigingen naar Dylan, Nine en hun ongeboren kind toe is kennelijk toegestaan. Let wel, er werd gvd een strop voor het kind naar hun gestuurd. Selectieve verontwaardiging heet dat.

Krist The Vanma 4 juli 2022 om 13:49

Copy paste van pakweg 2 jaar geleden.

Asje Menou 4 juli 2022 om 14:26

@Murcia

Wat een laffe reactie van jouw kant zeg. Als jij mij wat te zeggen hebt, kun je dat doen door in de draad op mij te reageren, en dan moffel je niet deze absurde reactie weg onder de bijdrage van een ander.

Wat jij doet, is dat je met een jij-bak komt aanzetten die niet ter zake doend is in deze discussie. We hebben het hier over de reactie van Fabio op de winst van Dylan, en daar hoef jij niet allerlei zaken bij te betrekken die helemaal niets met deze discussie te maken hebben Murcia.

Je impliceert hier indirect dat ik alle bedreigingen en andere drek richting Dylan goed praat, en daarmee belaster je mijn goede naam. Echt misselijk van je.

Marik 4 juli 2022 om 14:33

Murcia en Peer hebben natuurlijk volkomen gelijk. Maar voor velen is het lastig om te beseffen dat ze aan de verkeerde kant van de discussie staan.

Murcia 4 juli 2022 om 14:36

@Asje menou
Ik moffel niks weg aangezien zelfs jij je eigen username nog wel kunt lezen, dus doe niet zo idioot. Feit is dat jij sinds gisteren over dit interview aan een ware kruistocht tegen anderen aan de gang bent die jouw mening niet delen. Je deelt uit maar kan niet incasseren en ja ik mag het opvallend vinden dat je nog geen woord over de bedreigingen aan Dylan's adres hebt vuil gemaakt terwijl karaktermoord voor jou zo een principieel punt lijkt te zijn. Waarom bij Fabio wel en bij Dylan niet is een gerechtvaardigde vraag aan jouw adres.

Marlin 4 juli 2022 om 20:21

Patlev heeft het als werkgever van Jacobsen volledig voor zijn renner opgenomen. Volkomen terecht, gezien de feiten. De UCI heeft de versie van Quick-Step en de advocaten van Jacobs volledig overgenomen. En Groenewegen stevig gestraft. Maar volgens een aantal idioten hier gebeurde dit onterecht, omdat Groenewegen, onbewust, ongewild, Jacobsen te pletter laten storten heeft. Hoe dan wel ? Omdat Groenewegen, eenmaal aan het sprinten spastische bewegingen maakt met bovenlichaam, schouder en elleboog (epilepsie) ? Het is het een of het ander. Ofwel was het bewust, ofwel was het epilepsie. Telkens met een verschrikkelijke afloop. In beide gevallen is er een groot probleem. Net zoals het een probleem is dat sommigen in een kramp schieten als enkel maar gewezen wordt naar de verantwoordelijkheid van Groenewegen voor die verschrikkelijke feiten.

Marik 4 juli 2022 om 20:34

Jij bent ook een mooie Marlin. Je eigen waarheden creëren en mensen die daar dan niet in meegaan idioten noemen. Onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers in deze draadjes.

Michiel 4 juli 2022 om 21:03

Marlin. Als jij en of Patlef vinden dat het doodslag is, daar moet je dan niet over blijven lullen maar aangifte doen.

Ik kan Jakobsen wel begrijpen hoor. Die jongen heeft de dood in de ogen aangekeken, wie zijn wij dan over zijn reactie te oordelen. Dan mag hij desgevraagd niets voelen bij Groenewegen zn winst. Lefevre had meer zn verantwoordelijkheid moeten nemen i.p.v. het vuurtje verder op te stoken

Murcia 4 juli 2022 om 21:04

Voor zogenaamd nieuwe users als Marlin is deze hele zaak rond Jacobsen en Groenewegen niks anders dan een goudmijn om reacties te genereren. Binnen een dag valt het masker en gaat de toon over in die van oude bekenden hier. Niks nieuws onder de zon helaas. Ik heb dan liever een verbale strijd met mensen die niet om de twee weken hun naam aanpassen maar het zij zo.

Brabander 4 juli 2022 om 21:24

Marlin en Asje Menou zijn wel een hecht team hè? Als roofdieren duiken ze op in berichten die over Fabio en Dylan gaan

Marik 4 juli 2022 om 21:34

Valt mij ook op Brabander. Ik vraag mij dan ook af welke bijbedoelingen daar achter zitten.

Deel Koeper 4 juli 2022 om 21:34
Quote:
Murcia en Peer hebben natuurlijk volkomen gelijk. Maar voor velen is het lastig om te beseffen dat ze aan de verkeerde kant van de discussie staan.

Iedereen die je mening niet deelt, staat aan de verkeerde kant? Valt me al enkele dagen op dat jij echt de vleesgeworden arrogantie bent.

Marik 4 juli 2022 om 21:36

Deel Koeper, dank je wel. Ik heb inderdaad geen enkele moeite om bij vermoeiende sujetten zeer aanmatigend uit de hoek te komen. Het valt mij wel op dat ik de enige ben die dat erkent van zichzelf. Zo zijn er nog tientallen op deze site die alleen maar de schijn ophouden.

Murcia 4 juli 2022 om 21:40

@Brabander
Eens, is inderdaad zeer opvallend net als trouwens de onwil van de redactie om iets te doen aan de lasterlijke doodslag kwalificatie. Je zou bijna vermoeden dat redactieleden hier wat extra accounts zo nu en dan toevoegen om het verkeer wat te vergroten op de site. Voor heel wat minder werden reacties aangepast of verwijderd laat staan users weggejorist.
@Deel
In dit geval volledig eens met Marik, als je hier Groenewegen beschuldigd van doodslag is dat op geen enkele manier te rechtvaardigen. Het is niets anders dan een lasterlijke aantijging die je op geen enkele wijze kunt onderbouwen. Dan sta je inderdaad aan de verkeerde kant van de discussie.

Brabander 4 juli 2022 om 21:57

Bij mij hebben ze zich gisteravond ook al buiten de discussie geplaatst door zeer agressief en empathieloos gedrag. Met die lui komt het nooit meer goed vrees ik.
Ik heb hier nog nimmer iemand gerapporteerd, maar dat bezig blijven over doodslag en opzet als feit neer proberen te zetten gaat me te ver

Marik 4 juli 2022 om 13:10

Wat zul jij lekker slapen vanavond Michiel.

Marlin 4 juli 2022 om 13:16

Personen die voor (poging tot) doodslag (niet moord) aangeklaagd en/of veroordeeld werden, hebben/hadden vaak aanvankelijk niet de bedoeling die persoon te doden, zelfs niet te verwonden. Maar door hun voorafgaand gedrag kan dit het wel zijn. Door onder invloed te zijn, op de smartphone te tokkelen, te haastig te zijn, extreem emotioneel te zijn enz. enz. Bij Groenewegen was dat nog een bewarend niveau hoger. Hij was volledig nuchter, wist wat hij deed. Daarenboven, toen het bij de eerste beweging niet lukte om Jacobsen uit te schakelen, hernam hij nog eens zijn beweging, zodat Jacobsen niet anders kon dan te pletter te vliegen over de hekkens.
Het verschil met vele zaken van (poging tot) doodslag is dat hierover haarfijne beelden bestaan, die niets aan de verbeelding over laten.
@ Merlinappa
Ik heb jou alvast ook gemeld voor laster en eerroof tegen mijn persoon. Dit omdat ik enkel een mening verkondig, gebaseerd op feiten, rechtstreekse beelden en rechtspraak.
@Murcia
Idem dito voor jou, om mij van smaad te beschuldigen.

Michiel 4 juli 2022 om 13:17