Zeeman over kritiek op Van Aert: “Vreemd hoe ze in België omgaan met sterren”
foto: Cor Vos
woensdag 29 maart 2023 om 08:37

Zeeman over kritiek op Van Aert: “Vreemd hoe ze in België omgaan met sterren”

Wout van Aert kon zondag zijn tweede zege in Gent-Wevelgem boeken, maar gunde de overwinning aan zijn ploeggenoot Christophe Laporte. Van Aert kreeg veel lof voor zijn genereuze gebaar, maar onder meer Tom Boonen en Eddy Merckx lieten ook een ander geluid horen. Merijn Zeeman, de sportief manager van Jumbo-Visma, begrijpt weinig van de kritiek op Van Aert.

Onder meer ex-wielrenners Eddy Merckx en Tom Boonen lieten zich kritisch uit na Gent-Wevelgem. “Wout gaat er nog spijt van krijgen. Renners komen en gaan. Christophe Laporte zal waarschijnlijk de sleutelfiguur worden voor Wout in de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix, maar een garantie is dat niet. Stel dat je zondag na vijf kilometer zwaar valt, dan heb je daar veel spijt van”, is Boonen van mening.

Zeeman is het hier niet mee eens en neemt Van Aert in gesprek met Eurosport in bescherming. “Al die opmerkingen zijn een beetje vreemd en dan vooral de geluiden die ik vanuit België hoor. Het staat haaks op de filosofie die we als ploeg hebben. Iedereen heeft recht om zijn mening te geven, maar het is beter als sommige mensen proberen te begrijpen waarom we bepaalde dingen in ons team doen, in plaats van altijd hun mening te geven.”

“Misschien is het beter om van hun succes te leren”
“Ik vind dat men in België meer aandacht moet besteden aan haar sterren en atleten in het algemeen”, vervolgt Zeeman. “Het is vreemd hoe ze omgaan met niet alleen Wout, maar ook met het nationale voetbalelftal of andere heel goede renners. Misschien is het beter om van hun succes te leren.”

“Zelfs Remco Evenepoel krijgt in België veel kritiek. Ik denk dat hij buiten zijn eigen land op meer respect kan rekenen. Ze moeten zich afvragen hoe ze met hun supersterren moeten omgaan in de sport. Ze hebben naar mijn mening niet de beste manier hiervoor.”

RIDE Magazine
73 Reacties
Sorteer op:
29 maart 2023 09:03
Het is maar te zien naar wat je kijkt.
Er is op Sporza een poll geweest en twee derde vindt dat Van Aert 'just niks moet' en Gent-Wevelgem aan Laporte mocht laten. Die poll was er voor gewone Vlamingen, met hoogstwaarschijnlijk nog een vertekening van hun mening door de commentaren van Boonen, Merckx, Museeuw, De Cauwer, De Vlaeminck en co.

Met andere woorden: Jan met de pet staat achter Wout.

De zogezegde kenners hebben de boodschap van Wout 'ik moet just niks' niet begrepen.
    29 maart 2023 12:41
    Plus ook: hun mening wordt gevraagd. Is dat dan per se ook kritiek?
29 maart 2023 09:00
De Belgen zien liever een Belg winnen dan een Fransman in hun koers, dat snap ik ook wel.
Bedenk eens wat er zou gebeuren als van der Poel de Amstel zou weggeven aan een ploegmaat, dan is Nederland ook te klein.
Maar goed vorig jaar de E3 naar van Aert zonder te sprinten, dit jaar GW naar Laporte zonder te sprinten, seems fair toch?
    29 maart 2023 09:52
    MZ89: de Amstel stelt verder niet zoveel voor in Nederland. Dus of Nederland op z’n kop gaat staan valt te bezien.
    29 maart 2023 10:50
    Gent-Wevelgem > Amstel; qua startlijst, koersbeleving en historie. Snap dat het zonde is dat zo'n mooie koers "weggegeven" wordt op die manier. Anderzijds zoals iemand anders reageerde hebben de meeste Vlamingen wel begrip voor Van Aert zijn beslissing.
    29 maart 2023 11:16
    Ik denk ook dat E3 een belangrijke factor is geweest. Twee keer als duo over de finish. De ene keer is het voor Van Aert, de andere keer voor Laporte.

    E3 en GW zijn daarbij vergelijkbaar van statuur - waarbij GW misschien iets prestigieuzer is.

    Verder moet Zeeman als Ollander natuurlijk uitkijken wat hij zegt. Dat valt vast verkeerd.
    29 maart 2023 11:51
    Klopt dat GW en de Amstel niet te vergelijken zijn, maar het is (helaas) de grootste klassieker die er in Nederland is :-).
29 maart 2023 11:45
“Wij moeten just niks..” meneer Zeeman…
29 maart 2023 10:38
Ik begin meer en meer te denken dat van Aert een erg onzekere jongen is, op zoek naar bevestiging, een schouderklopje en een lief woordje.

Het algemen beeld is dat Wout mentaal supersterk is. Ik denk dat het slechts een masker is, een vorm van overcompensatie.
Doet MvdP mee, blokkeert hij volledig. Dat 'ik moet just niets' de 1ste reactie is na een mooie zege, zegt heel veel. Dat kwam van diep en toont hoe erg hij bezig is met anderen ipv vrank en vrij te koersen. Laporte laten winnen in de hoop lieve woordjes te krijgen hiervoor, knechten in de Tour om een schouderklopje te krijgen van een superster als Roglic ... allemaal tekenen dat Wout niet durft opkomen voor zichzelf en telkens weer op zoek gaat naar bevestiging en een lief woordje in de hoop zijn onzekerheid te camoufleren.

MvdP is een killer, Wout is een speelbal.

Het klinkt misschien wat hard, I know. Maar dat WvA mentaal ijzersterk is, is een mythe.
    29 maart 2023 11:09
    Ik denk dat je zeker een punt hebt dat die onzekerheid er is bij WvA, maar ook MvdP heeft het al meermaals laten afweten op belangrijke momenten. Je kan ook een heel pak andere (ex-)toppers opnoemen die gevoelig zijn voor prikkels van buitenaf en vaak bevestiging lijken te zoeken geapprecieerd te worden - denk aan Alaphilippe, Evenepoel, Dumoulin, Frank Vandenbroucke, etc.

    Het is iets des mensen - als er veel mensen op je staan te kijken dan is presteren altijd wat moeilijker dan wanneer je dingen volledig op je gemak kan doen en alles zelf in de hand hebt. Dingen die niet slecht bedoeld zijn kunnen dan makkelijk als kritiek aanvoelen, zeker in de huidige tijden van social media, clickbait-titels en polariserende luide minderheden.
29 maart 2023 12:49
Ik herinner me in het formule 1, dat er telkens bij Ferrari gevraagd werd aan Massa of Barrichello om Schumacher voor te laten. Telkens werd dit onthaald op wereldwijde verontwaardiging. Er werden zelfs regels in het leven geroepen dat er geen teamorders meer mochten komen om een ploegmaat voor te laten. Natuurlijk konden die regels er niets aan verhelpen wanneer de teammaat het toch deed zonder instructies vanuit de paddock (omdat het al voor de race bepaald werd).
Wielrennen is geen voetbal. Een wedstrijd weggeven is niet zoals een doelpunt laten aan een ploegmaat. Het is een heel ander soort van ploegsport. Het is niet Jumbo dat de Tour won, het was niet Roglic die de Tour won (ook al maakte hij deel uit van het team en was hij belangrijk) dat was Vingegaard. Als je Roglic gaat vragen of hij de Tour gewonnen heeft, zal hij neen zeggen. Als je een voetballer die geen doelpunt maakte, vraagt of hij gewonnen heeft, zal hij ja zeggen, "met het team".
Wielrennen is professionele topsport en tot nader order wordt er daarin verwacht dat het spel eerlijk gespeeld wordt. Dat iedereen zijn best doet te winnen, zelfs wanneer je met een ploegmaat over de meet komt. En al zeker wanneer je tijdens de wedstrijd zelf duidelijk hebt laten blijken dat je de sterkste bent. Misschien had Van Aert dat beter niet gedaan, op 40km van de finish laten zien dat hij Laporte kon achterlaten en misschien zou er dan die onzekerheid geweest zijn van "hij had de sprint misschien toch niet gewonnen, kijk maar naar het WK".
Stel je eens voor dat iedereen dit gaat doen. Het is al erg genoeg dat er een ploeg zo dominant is, maar wanneer deze ploeg dan nog eens de koek gaat verdelen op basis van wiens beurt het is, en niet op basis van wie de sterkste is, dat is het failliet van het wielrennen. Waarom kijk je dan nog. Als het ok is om het 1 keer te doen, moet het ook ok zijn om het 10 keer te doen. En 100 keer. En dat is het niet. Met mensen die op de wedstrijd gegokt hebben, heb ik geen compassie. Maar toch is sportsbetting legaal, dus je begrijpt ook hier het probleem. En ook al is Laporte ook een mooie winnaar, ook al komt de wedstrijd nu in het buitenland extra in het nieuws, wat indien het volgende keer niet Van Aert of Laporte is, maar een minder mooie winnaar? Wat indien dit gangbaar werd? Organisatoren die renners op de tabellen krijgen omdat het sympathieke jongens zijn in de bus, maar niet omdat ze de sterkste aan de start (of finish) zijn. Wat als Pogacar Luik weggeeft aan Formolo? Ten opzichte van zijn palmares kan je dat een beetje vergelijken met Van Aert en GW.
Waarom werd er naar Vinokourov door het gerecht onderzoek gedaan voor wedstrijdvervalsing en omkoping? Wat is in feite het verschil? Daar ging het om geld, hier gaat het om trouw, om steun. Maar de essentie blijft dezelfde, de wedstrijd werd weggegeven, de sterkste heeft (mogelijk) niet gewonnen, het concept van sport, het concept van (wed)strijd werd niet gerespecteerd. Twee renners kwamen onderling tot een overeenkomst om de wedstrijd niet op sportieve verdienste te beslissen. Misschien is "samen winnen" hier wel een beetje "samen verliezen". Misschien moeten veel mensen nog tot dat besef komen. Dit is niet de eerste keer dat Jumbo dit doet. Vermoedelijk ook niet de laatste. Wanneer het gangbaar wordt, wanneer het gekopieerd gaat worden door andere ploegen, kan je evengoed naar Amerikaans worstelen gaan kijken. Dat is tenminste nog geestig.
    29 maart 2023 12:54
    Mand………
    29 maart 2023 22:04
    @Lars en vele anderen die nu misschien denken "oeps ja, zo had ik het nog niet bekeken" niks mand. 11 na 11 heeft overschot van gelijk...
29 maart 2023 09:21
Zo'n Evenepoel, die wordt bv. in Nederland op handen gedragen terwijl er in België alleen maar kritiek op komt.
    29 maart 2023 09:58
    Haha ja. Zeeman leest duidelijk geen Wielerflits
    29 maart 2023 10:12
    Zeeman denkt waarschijnlijk dat al die Evenepoel adepten op deze site Nederlanders zijn.
    29 maart 2023 10:34
    En dat al die Van Aert adepten geen Belg zijn ;-)
    Hahahahahahhaaaa
29 maart 2023 10:03
Jah, rare jongens, die Belgen...
Maar typisch Belgisch, kritiek op sterren? ik durf het te betwijfelen, als ik zo lees wat Nederlanders allemaal over hun nationale voetbalelftal of pakweg Tom Dumoulin neerpennen op fora allerhande.
    29 maart 2023 11:20
    Ja, ik zie daar eigenlijk ook geen verschil tussen NL en België. En als een Nederlandse renner een zege had weggegeven hadden Raas, Kuiper etc daar vast ook een mening over gehad. 't Hoort toch een beetje bij sport, dat iedereen een mening erover kan verkondigen?
29 maart 2023 10:43
Je hebt in vlaanderen toch altijd een vast panel aan analisten en mening gevers waar niemand nog zit op te wachten, ik zag zelfs weer artikelen verschijnen met onzen Roger en Eddy et cetera. Ooit grootheden, maar je kan het wielrennen toch niet meer vergelijken met 50 jaar geleden dus die banale vergelijkingen met vroeger, who cares (ik alvast niet, dat is voor vive le velo dat gaat enkel nog over het verleden). Verder zijn er ook meestal wel een paar met een spraakgebrek (Museeuw, Die De Vlaeminck van hln, ...) waar sowieso niet naar te luisteren valt.

Blij dat dit weer van mijn lever is, sorry voor de overlast.
    29 maart 2023 10:55
    Erger me er als Vlaming zelf ook aan hoor. Museeuw de dopeur, Eddy Planckaert die zelfs de naam van Oliver Naesen nog altijd niet kan uitspreken, good old Roger, Dirk De Wolf die op één of andere manier gehypet wordt als het orakel,...
29 maart 2023 11:33
Die Belgen doen maar waar ze zin in hebben.
29 maart 2023 09:15
Vast wel eerlijk, uit persoonlijk oogpunt,maar niet bepaald supersnugger van dhr Zeeman.

Nu gaan de sluizen al helemaal open vanuit Vlaanderen. Wanneer een Nederlander omgekeerd in het gedrang zou komen bij een Belgische ploeg was het 180 graden andersom exact hetzelfde geweest: bijzonder kortzichtig om hier dan ‘Belgie’ aan te verbinden. Ook door het meteen te veralgemiseren. Polariserende uitwerking gaat dit hebben.
    29 maart 2023 11:23
    Ja, niet zo slim van Zeeman. Mijn enige verklaring is dat Wout toch gebukt gaat onder de druk die er vanuit de Vlaamse pers is, en dat Zeeman hem in bescherming wil nemen o.i.d.

    Zeeman kan dan 'bad cop' zijn, en WvA de good cop, die tegen de pers zegt, 'nee jullie mogen natuurlijk schrijven wat jullie willen, alles prima.'
29 maart 2023 09:43
Belgen zijn heel erg vreemd.
    29 maart 2023 14:46
    Exact wat de meeste Europeanen vinden van de Ollanders. Sorry hoor.
29 maart 2023 10:44
Het is heel simpel: de functie van sporters is het hooghouden van de nationale trots en de zelfvoldane kijker het gevoel geven dat hij zelf wint. Dat is niet iets typisch Belgisch overigens. Van Aert tart die functie en zegt ‘maak mij niet verantwoordelijk voor jouw persoonlijke geluk, beste kijker’. Hulde!
29 maart 2023 12:28
Als je GW al op je Bingokaart hebt staan dan is een tweede véél minder van belang. De grote drie gaan voor een volle kaart, niet voor oersaaie herhalingen. Uitzonderingen zijn De Ronde en P-R, maar da's logisch.
Andere geschiedenis, andere samenleving, andere cultuur, andere sportcultuur. Gaat niet veranderen op korte termijn. Moet je ook niet willen. Laat het los, merijn en geniet van je successen!
    29 maart 2023 09:48
    Als je al 100j teruggaat in de wielergeschiedenis, en nu ook al ruim 10j in de voetbalgeschiedenis, het hockey, het judo , het tennis, het basketbal enz, dan denk ik dat we in België ook niet direct iets moeten veranderen...
29 maart 2023 09:28
Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat twee Jumbo coureurs na de beklimming van de Kemmelberg 'weg' kunnen rijden? Stel mij een ploegbespreking voor waarin de ploegleider aangeeft niet te proberen om tijdens de beklimming bij van Aert te blijven.
Maar als ploeg, direct na de beklimming zich te formeren, om de achtervolging in te zetten. Nu wachtte iedereen op iedereen en werd de achtervolging pas ingezet toen de 'vogels ' al een minuut voorsprong hadden. Met als gevolg dat de wielerliefhebbers drie kwartier naar niets hebben gekeken, wachtend op een eindsprint die er niet kwam.
    29 maart 2023 10:40
    proberen van Aert to volgen, en hem kunnen volgen zijn 2 verschillende dingen.

    En ik heb persoonlijk genoten van hoe ze het hebben gedaan. En dat ze dan niet sprinten, prima. het was mooi zo.
29 maart 2023 09:39
Naar mijn mening heeft iedereen recht om zijn mening te geven, maar mijn mening is ook dat sommige mensen in plaats van altijd hun mening te geven, hun mening beter niét kunnen geven. Begrijp je?
29 maart 2023 09:48
Is Zeeman nou voorzichtig aan het flirten met Evenepoel? (-:
    29 maart 2023 10:04
    Als TheRainbow volgend jaar gaat begrijpen dat ie met Patje geen tour gaat winnen, is ie zo weg. Ineos (gedeeld kopmanschap met Arensman), UAE (eerste jaren als superknecht van Pogacar). Of een Movistar ofzo, zou leuk zijn, de hebben ook van dat gekke taktische koersgedrag.
    29 maart 2023 14:50
    Gedeeld kopmanschap met Arensman of knecht van Pogacar, proest. Jij woont vast in een dakraamflat.
29 maart 2023 09:50
Oef, daar is Twente ontsnapt. Niet zo'n handige opmerking van Zeeman. Alsof kritiek of een andere mening opeens 'verboden' is dan wel ongewenst. Van Aert moet juist een hele boel en dat verwacht het wielerminnende publiek ook. Battle's of the centuries met Thieu en Pogi. Btw, hij heeft contractueel een inspanningsverplichting waar hij ongelooflijk dik voor betaald wordt. Evt aangevuld met premies igv behaalde resultaten. Alsof Max, Lewis etc ook niets zouden 'moeten'. Laat onverlet dat Wout een klasbak is met een geweldige palmares. Niets op af te dingen.
    29 maart 2023 10:40
    Je geeft argumenten dat hij enkel verplichtingen heeft tegenover zijn werkgever en zichzelf, maar je gebruikt het als argumenten die pleiten vóór de wens van het Belgische publiek. Dat is vreemd.
    29 maart 2023 12:56
    Het één staat niet los van het ander Panache. Voor de media en het publiek moet hij idd niets. Maar zonder media en publiek gaat de zon voor niks op.
29 maart 2023 10:03
Ik vind de kritiek trouwens prima meevallen. Paar figuren die wat schuchter zeggen mja ik had het niet gedaan. Moet je dat eens vergelijken met de enorme bagger die Evenepoel in 2021 allemaal over zich heeft gekregen, niet enkel vanuit eigen land overigens.

Ik zou dit niet opkloppen tot iets wat het niet is. Van Aert is de chouchou van zowel het Vlaamse publiek als de media, dus geen reden om de boel met dit soort uitspraken op te poken.

Hoort natuurlijk ook bij de job van wielerster: omgaan met de verwachtingen die er zijn. Deze jongens verdienen op een paar jaar tijd bedragen waar de man in de straat een paar levens lang voor zou moeten werken, daar staat tegenover dat je een beetje publiek bezit wordt en iedereen altijd een mening over je klaar heeft. Dat hoort nu eenmaal bij een populaire sport, mensen die er constant over praten.

Maar zoals gezegd: er wordt meestal heel genuanceerd over Van Aert gesproken in België. Bij mannen als Boonen en Evenepoel is dat wel eens anders geweest, terwijl Van Aert - fantastische renner overigens - voorlopig nog niet de man is geweest die het op de grote afspraken vaak heeft afgemaakt.
    29 maart 2023 10:54
    "Ik zou dit niet opkloppen tot iets wat het niet is. Van Aert is de chouchou van zowel het Vlaamse publiek als de media, dus geen reden om de boel met dit soort uitspraken op te poken."

    Dit dus. Van Aert en Van der Poel zijn doorheen de Lage Landen wellicht de twee meest algemeen geliefde sportfiguren - enkel de vocale die-hard fans van 1 van de 2 vertekenen dit beeld.

    Ik zie ook niet in waarom Boonen en Merckx, wanneer hen gevraagd wordt of zij een zege in Gent-Wevelgem weggeschonken zouden hebben, niet eerlijk "neen" mogen antwoorden. Kritiek zie ik daar niet in. Je vindt heus ook buiten België (en buiten de wielersport, right, Max?) huidige en voormalige topsporters die hetzelfde zouden antwoorden. Ook de vraag stellen is geen kritiek op zich - het gebeurt bijna nooit dat renners van hetzelfde team samen naar de finish kunnen rijden, dus dan is het logisch dat dit een item is in de verslaggeving en omkadering. Wat allemaal niet wegneemt dat het een heel mooi gebaar was van Van Aert, wat de meeste 'kritikasters' er ook gewoon bijgezegd hebben.

    Volgende uitspraak van Zeeman vond ik trouwens best grappig:

    "Ik vind dat men in België meer aandacht moet besteden aan haar sterren en atleten in het algemeen."

    Op WF is de gangbare kritiek (ook soms uit Vlaamse hoek) net dat er in de Belgische journalistiek TE VEEL gedweept wordt met de eigen helden, toch? :-)
    29 maart 2023 22:32
    Bovenal: waarom in godsnaam moet Zeeman überhaupt een mening ventileren over hoe Belgen met ‘hun helden’ omgaan? Ik dacht dat die rare bemoeienissen buiten het eigen speelveld binnen Jumbo door Plugge werden gedaan.
29 maart 2023 10:32
Ik kan moeilijk voor de gemiddelde Belgische wielerliefhebber spreken, maar ik denk dat die het gewoon zonde zou vinden indien Wout zijn finale palmares moet onderdoen voor dat van Tom Boonen, terwijl hij eigenlijk een (veel) beter renner is.
    29 maart 2023 10:53
    lol hoezo een betere renner? Omdat Van Aert inderdaad iets kan betekenen in de cols? Een renner als Boonen in de klassiekers was echt wel van een hoger niveau en het is niet dat hij geen tegenstand had, er waren toen ook grote renners als Cancellara, Freire, Zabel, Ballan, McEwen, Petacchi, de opkomende Sagan,...
    29 maart 2023 11:03
    Boonen was minder veelzijdig dan Van Aert. In het begin van zijn carrière won die nog wel veel sprints en bv. ook het groen in de Tour en natuurlijk het WK, maar daarna werd het veel meer pure focus op de kasseien. Met enorm succes natuurlijk, want Boonen zijn palmares in het 'Vlaamse' voorjaar steekt ver boven al de rest in de wielergeschiedenis uit. 4x Roubaix, 3x Vlaanderen, 5x E3, 3x Gent-Wevelgem, 3x Kuurne, 2x Scheldeprijs, Dwars door Vlaanderen: er komt gewoon niemand in de buurt. Maar daarbuiten werd het steeds minder natuurlijk.

    Cancellara daarentegen had toch wel meer die veelzijdigheid. Die won ook MSR, 3x Strade, 4x wereldkampioen & 2x Olympisch kampioen tijdrijden, en die was ook in de Tour een bepalend figuur en won o.m. het eindklassement in de Tirreno en de Ronde van Zwitserland. Die vind ik meer vergelijkbaar met Van Aert, alleen was die nog beter.
    29 maart 2023 11:48
    Zonder er een te zware van discussie van te maken maar in geval van Cancellara: de Strade had in de beginjaren nog niet het deelnemersveld zoals we dat nu kennen, enkel die van 2016 was tegen een sterk veld; de Tirreno was in die jaren meer op klassieke coureurs gericht (zie ook eindwinnaars Freire, Pozzato, Dekker) en de Ronde van Zwitserland was voor hem uitgetekend met 45 tijdritkilometers en zonder echte bergrit. En zijn wereldtitels in het tijdrijden, tja. Je moet het natuurlijk maar doen maar zelfs vandaag zien we nog dat de beste tijdrijders er niet eens aan de start staan.
    29 maart 2023 12:05
    Ben het wel eens met al je aantekeningen, maar ik wil maar zeggen: Cancellara deed dat toen wel allemaal, Boonen niet. Die mikte echt vol op die kasseikoersen.

    Wie dan de beste is, blijft subjectief. De ene hecht meer belang aan veelzijdigheid, de ander meer aan het aantal grote overwinningen, zelfs al is het in die ene specialiteit. De ene vindt Van Aert zijn Tour-exploten geweldig, de ander vindt het maar 'Tour-ritjes' en niet van het niveau van klassiekers...
    29 maart 2023 12:11
    "Indien"? Hoezo indien? Boonen won 3x de Ronde van Vlaanderen en 4x Parijs Roubaix. Wanneer gaat Van Aert die nog winnen? Hij wordt straks 29 en heeft er reeds 0 gewonnen. Hij won wel al San Remo.

    Dit is echt geen kwestie van "indien". Gewoon een feit, Van Aert zijn Palmares zal nooit in de buurt komen van dat van Boonen. Maar dat is geen probleem, want hij moet just niks.
    29 maart 2023 14:57
    Melkzuur, wel een beetje ernstig bijven, en de bijtjesbril afzetten aub.
29 maart 2023 14:43
Wat een onnozelaar. Hij weet helemaal niks. Ga straks flink je glaasje melk slurpen en voor je eigen deur vegen. Denk maar wat na over nieuwe sponsors.
    29 maart 2023 22:09
    Wat een frustratie in al je reacties zeg.
    Gaat het niet zo goed met SQS of is er een andere reden?
    30 maart 2023 00:06
    @sjonge jonge. Waar haal je het vandaan dat het niet goed zou gaan met SQS? Volgens mij staat de teller reeds op 17 overwinningen. Zo slecht lijkt me dat niet. Stel je voor dat het dan wel goed mocht gaan, kun je nagaan op hoeveel de teller dan al niet zou staan.
29 maart 2023 15:01
Ik denk eerder dat de manier waarop Nederland met haar sterren omgaat vreemd is. Nederland is toch meer het land van niet je kop boven het maaiveld uitsteken. En ook niet er onder. Het land waarin ieders gevel dezelfde kleur dient te hebben. Er is wel wat blinde adoratie, dat is overal. Maar er is veel meer een neiging tot relativering.
Remco Evenepoel meer respect in het buitenland?
Dan toch niet in Nederland. Laat de minnetjes maar komen.
    30 maart 2023 00:02
    Dat zegt vooral zeer veel over "Nederland" ...
29 maart 2023 22:43
De hoogmoed bereikt nieuwe hoogten

"maar het is beter als sommige mensen proberen te begrijpen waarom we bepaalde dingen in ons team doen, in plaats van altijd hun mening te geven.”

oh wat een eikel, dat moeten wij helemaal niet.

Zeeman, kan je al zeggen dat jij met je poging om Belgen te begrijpen totaal de mist in gaat.

EDIT: écht... niet de eerste in zijn soort van de JV leiding maar deze toon is echt om van te kotsen.
    29 maart 2023 22:47
    Nare uitspraak inderdaad. Hoezo is dat ‘beter’?
    29 maart 2023 22:50
    het zit 'm nét in dat "het is" waarin hij eigenlijk poneert te weten wat beter voor iedereen zou zijn.
29 maart 2023 09:22
Hij heeft gelijk, spijker op de kop, pleister op de wonde. Met één uitzondering: TheRainbow krijgt in het 'buitenland' zeker niet meer respect, ik zou zelfs willen beweren dat er een speld moet worden gezocht, ergens in een hooibergke.
Oeps, Sjors heeft het beter verwoord.
    29 maart 2023 10:04
    Dat valt best mee, ten minste als je 'buitenland' niet definieert als 'Nederland' ;-)
    29 maart 2023 21:43
    Ik ben net terug van de ronde van Catalonië, en ik kan u verzekeren dat the Rainbow in Spanje waanzinnig populair is. Ik de Spaanse en Catalaanse fans, en nog het meest van al bij de Baskische wielerfans. Die worden niet voor niks als de kenners aanzien natuurlijk. Je zal het misschien niet geloven, maar ik heb het net de hele week zelf vastgesteld, de applausmeter aan de start bij het tekenen van het wefstrijdblad gaat voor geen enkele renner zo hard de hoogte in als voor Remco. Roglic kreeg telkens niet meer dan een beleefdheidsapplausje. Het feit dat Remco nu in Spanje woont en zodoende al een aardig woordje Spaans praat als hij op het podium de mensen groet zal daar natuurlijk ook wel voor iets tussen zitten,net als zijn winst in de Vuelta vorig jaar.
    29 maart 2023 23:04
    hoorde z'n naam zo vaak ik kon het verstaan door de TV speaker

Reacties zijn gesloten.