Zeeman over knechtende Dumoulin: “Goed bedoeld, maar het was niet nodig”

zondag 6 september 2020 om 09:01
Zeeman over knechtende Dumoulin: “Goed bedoeld, maar het was niet nodig”

foto: Cor Vos

Het was een opvallend beeld op de Col de Peyresourde: Tom Dumoulin besloot zich volledig op te offeren voor zijn ploeggenoot Primož Roglič. De Limburger wist de favorietengroep stevig uit te dunnen, maar moest dit wel bekopen met een tijdverlies van dik twee minuten. “Dat was niet nodig en was geen onderdeel van ons plan.”

Aan het woord is Merijn Zeeman, een van de sportieve leiders van Jumbo-Visma in deze Tour de France. Voor Zeeman is het geen verrassing dat Dumoulin een duikeling maakt in het klassement. De 29-jarige renner staat nu vijftiende in het klassement, op meer dan twee minuten van leider Adam Yates. “Tom heeft de lijn van de afgelopen week doorgezet”, zo vertelt Zeeman aan het AD.

Over mindere dag Dumoulin: “Dit komt niet als een verrassing”
“Intern had hij de laatste dagen al gezegd: ‘Ik voel dat ik niet bij de beste vier, vijf renners van deze Tour hoor. Dit is niet het gevoel dat ik moet hebben om de Tour te winnen.’ Dit komt voor ons niet als verrassing. Wij rekenden daardoor met Primož als kopman.” Dumoulin besloot zich gisteren dan ook op kop te zetten op de Peyresourde, de laatste berg richting de finish in Loudenvielle.

Een instinctieve actie, zo laat Zeeman na de etappe weten. “Dat was niet nodig en was geen onderdeel van ons plan. Daar hebben we achteraf met elkaar over gesproken. Dat het daarna zo super explosief werd en werd aangevallen, kwam omdat Tom zo gigantisch hard op kop had gereden. Hij had iedereen opgeblazen en alle kopmannen zaten daarna alleen. Het was goed bedoeld van Tom, maar dat wilden we eigenlijk niet.’”

“Dumoulin is eerlijk geweest, maar het had niet gemoeten”
Zeeman gaat verder: “Het gevoel dat Dumoulin had, was dat de ploeg afgelopen week ook voor hem had gereden en hij niks terug kon doen. Dus wilde hij iets doen voor Primož. Hij maakte zelf de beslissing en dat was met iets te veel enthousiasme. Wij hebben ook tegen Tom gezegd: ‘Je moet je vanuit de auto laten coachen of het nodig is.’ Hij is eerlijk geweest, maar het had niet gemoeten.”

Jumbo-Visma heeft na de eerste Pyreneeënrit nog één duidelijke kopman en dat is Primož Roglič. “Tom zal nu niet te pas en te onpas op kop gaan rijden. We houden vast aan ons plan, maar we hebben nu één kopman en dat is Primož.”

Dit artikel delen:

116 Reacties

Sammysosa 6 september 2020 om 09:08

Duidelijk verhaal, maar mooi klote natuurlijk

Miko1983 6 september 2020 om 09:12

Precies, het was vrij knullig. Maar vandaag nieuwe kansen.

Pietspeed 6 september 2020 om 10:21

Nee, een kletsverhaal. Ze hebben communicatie, beelden etc. Bruyneel verwoordde het gisteren goed. Daar valt geen spelt tussen te krijgen, zoals heel veel volgers hier concluderen. Waarom altijd dat gedraai en slappe excuses. Dat maakt het ongeloofwaardig.

Krul 6 september 2020 om 14:27

@Pietspeed – dit is toch een normaal, eerlijk en logisch antwoord?

Miko1983 6 september 2020 om 09:10

Gisteravond een perfect interview met maassen bij de avondetappe waarin jumbo ook eerlijk aangaf dat dit niet goed en ook niet de planning was!

Krakowic 6 september 2020 om 09:22

Ploegleiding die mooi de schuld bij de renner neerlegt. Stuitend interview juist. In mijn ogen qua communicatie absoluut niet iemand met de juiste leidinggevende kwaliteiten die Frans Maassen. Vast een fijn iemand om erbij te hebben in de ploeg, met een goed wielerverstand, maar laat die interviews aan Zeeman of Niermann.

Miko1983 6 september 2020 om 09:31

Nee, dat interview van grischa was logisch. Iedereen met een beetje wielerkennis begrijpt dat gisteren ronduit onhandig was!

UrbanSteel 6 september 2020 om 09:13

“ZEEMAN OVER KNECHTENDE DUMOULIN: “GOED BEDOELD, MAAR HET WAS NIET NODIG”

Had dan stalorders gegeven via het oortje iets in de geest van “Tom als de sodeju van kop af, laat anderen maar werken”

Tom had dan zeker 1 minuut 30 minder aan zijn broek gehad.

sooike 6 september 2020 om 09:55

Waar dienen de oortjes voor? Dumoulin had binnen 15 seconden van kop af gehaald kunnen worden. Of was de ploegleiding even de auto uit ? Brevet van onvermogen van de JV-verantwoordelijken en een domme actie van “routinier” Tom. Op dat moment was er geen enkele behoefte aan zijn actie !

madeinstars 6 september 2020 om 10:04

Brevet van onvermogen, lol. Het is geen playstation. Een wielerkoers is chaotisch. In de auto zit je op een klein pleurisscherm met vertraging en slecht beeld te kijken. Tegen de tijd dat ze in de auto goed en wel doorhadden wat er in de gaten was, was het te laat.

Het is gewoon een domme fout van Dumoulin. Om dat op de ploegleiding af te schuiven, slaat nergens op. In alle voorbesprekingen is uit den treure besproken hoe ze het zouden gaan aanpakken en dat is ook door de ploeg en door Tom zelf meermaals naar buiten toe uitgedragen. Als een renner dan ineens besluit iets te doen dat niet is afgesproken kan je dat niet zo makkelijk in real time tegenhouden.

Limal 6 september 2020 om 09:13

Ik keek net naar ‘In Het Wiel’ en daarin zei ten Dam iets heel interessant: zelfs in de Giro die Tom won zei die vaak dat hij niet goed was, waarop Laurens als wegkapitein dan zei “het maakt niet uit dat je je slecht voelt, blijf gewoon zo hard mogelijk naar de finish rijden”. Er speelt dus wel degelijk een patroon van zelfonderschatting bij TD, al van vóór zijn jaarlange afwezigheid. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij de Tour zou kunnen winnen hebben dit jaar, maar als je dat weet over je renner (wat zou toch moeten) dan hadden ze vanuit de volgwagen in moeten gaan tegen Tom’s beslissing om gisteren al te knechten.

madeinstars 6 september 2020 om 09:19

Uit het interview met Frans Maassen blijkt dat de ploeg helemaal niet de beslissing heeft genomen om Tom te laten knechten maar dat ie dat zelf heeft gedaan.

De ploeg had het te laat door om er nog iets aan te doen.

Tuubke 6 september 2020 om 09:25

Dit is precies de crux, denk ik: Dumoulin heeft een coachende wegkapitein nodig om hem bij de zaak te houden.
TJV had oorspronkelijk het plan om het de anderen lastig te maken met drie kopmannen. De ene komt ten val, de tweede schakelt zichzelf uit door een tactische miskleun. En zo staan alle ploegen weer quitte: met hoogstens één kopman.

xistnc 6 september 2020 om 09:28

De ploeg moet Ten Dam maar even invliegen voor de BBQ op de rustdag.

madeinstars 6 september 2020 om 09:29

Klopt Tuubke, maar Roglic en Jumbo staan er natuurlijk nog wel het beste voor van allemaal.

En Dumoulin is gewoon een volwassen, professionele topsporter met zijn eigen verantwoordelijkheid. Is een beetje veel van het goed dat er altijd iemand naast hem zou moeten rijden om z’n handje vast te houden om geen domme dingen te doen.

Tuubke 6 september 2020 om 09:37

Dat is waar: het zou niet nodig moeten zijn; des te beter dat hij in die gewonnen Giro wel dat soort renners om zich heen had. Dat hij die won, heeft hem nog niet voldoende vertrouwen gegeven dat hij nog een keer een grote ronde kan winnen; als het even tegenzit of niet lukt, gooit hij de handdoek. Daarmee doet hij zichzelf en dus ook zijn ploeg tekort.

Snelle Pelle Sunweb fanboy 6 september 2020 om 09:47

Het is al maar meer duidelijk dat hij bij Sunweb prima op zijn plek zat en goede sturing had die hij blijkbaar nodig heeft.

Newschooler 6 september 2020 om 09:55

Hij is de ultieme aanklamper die op z’n eigen tempo terugkomt en dan af en toe een goede dag heeft en altijd een dijk van een tijdrit. We zullen nooit weten of ie er aan had kunnen blijven hangen helaas…

fietsvriend 6 september 2020 om 11:20

Eens met Tuubke, denk dat Dumoulin een type ten Dam in de ploeg mist – ook, of vooral, qua karakter.

Het blijft gister toch vrij bizar allemaal. Dumoulin, een renner die altijd zo bedachtzaam overkomt, maakt een impulsieve keuze in de koers waarmee hij het team denkt te helpen door zijn loyaliteit te tonen aan kopman Roglic, maar hiermee juist het teambleang totaal niet dient want tweede man kort in het klassement in 1x weg.
Gek genoeg moet ik hierbij denken aan Groenewegen in de Ronde van Polen, een beslissing in een split second met grote gevolgen.

Benieuwd hoe het team dit oppakt.

Marik 6 september 2020 om 09:13

Communiceren mensen, dat is als team het allerbelangrijkste tijdens de koers.

Cap 6 september 2020 om 09:55

Na sturen, trappen en ademen dan toch wel, dat is echt de basis. :)

lo squalo dello Stretto 6 september 2020 om 10:31

Blijven eten en drinken ook

klimmer99 6 september 2020 om 09:14

Gisteren heeft JV teveel gedaan met te weinig resultaat. Bennet en Kuss waarschijnlijk ook wat vermoeider door de helse rit daags voordien. Mogelijk ook wat te enthousiast door de successen van de laatste dagen. Hopelijk nu terug de kalmte en met de voetjes op de grond.

Cap 6 september 2020 om 09:58

Klopt, WvA wilde zijn teammaten zo graag wat teruggeven voor de geboden kansen in voorgaande etappes dat hij te fanatiek aan de slag ging, waardoor ie zijn kopmannen teveel pijn deed (gevolg: Roglic geen aanval meer en Tom geknakt) korter meeging dan nodig (remember voorlaatste berg, Gesink en Kuss er al af en Bennet niet top).

Maar hier leren ze weer van. Je hoeft niet alles zelf te doen, je moet vooral profiteren van anderen en dán toeslaan.

Newschooler 6 september 2020 om 10:03

Dat gevoel had ik eerst ook maar het is ook makkelijk praten vanaf de zijlijn. Kijk naar een alaphilippe die probeert weg te rijden en erna doorheen zakt. We willen allemaal wel een aanvallende roglic zien maar als hij dat doet en hij maakt het verschil niet en zakt erdoorheen dan zeggen we allemaal wat heeft ie dom met z’n krachten gesmeten. Dat is het moderne wielrennen waarbij iedereen op redelijk gelijk niveau zit.

Maargoed TJV heeft natuurlijk wel wat fouten gemaakt gister. Daar zal ongetwijfeld nog veel over gesproken zijn.

madeinstars 6 september 2020 om 09:15

Uithuilen en doorgaan. Met één foute beslissing is de tour nog niet meteen verloren en Roglic staat er nog altijd het beste voor van alle klassementsmannen en nu met Dumoulin er een echte luxeknecht bij. Roglic zag er ook erg sterk uit, dus ik denk wel dat het een bewuste keus was om Pogacar niet te volgen. De foute keus, maar wel een bewuste. Ik neem aan dat ze die niet nog een keer maken.

Vandaag overleven en na de rustdag en twee vlakke etappes hopen dat Bennett en Kuss weer wat beter zijn, dan is Jumbo nog steeds in pole position.

deluxe 6 september 2020 om 10:31

Ik sluit me hier bij aan. Tevens zorgt deze fout ook weer voor een nieuwe koerssituatie waarin Dumoulin wellicht een keer een aanval kan plaatsen van ver af en Jumbo druk kan gaan uitoefenen op de concurrentie. Ik zie arkea of ineos of uae niet de manschappen hebben om een achtervolging in te zetten wanneer er nog maar 30 man over zijn. Als tom een dag goede benen heeft dan kan dat zo weer tot een voordeel lijden. Rogla kan ondertussen lekker alles vanuit het wiel aankijken.

Krakowic 6 september 2020 om 09:17

Blijf het toch opmerkelijk vinden dat hij dan niet gecoacht kan worden op het moment dat hij op kop komt. Dan is één simpele mededeling in z’n oortje toch genoeg zou je denken?
Neemt niet weg dat er daarvoor natuurlijk ook al fouten zijn gemaakt door de ploegleiding: 1). Kuss en Bennett waren slechter dan vorige dagen, is geen rekening mee gehouden, 2). Gesink en WvA trokken onnodig hard door, 3). De mentale gesteldheid van Tom, hoe wordt hier binnen de ploeg mee omgegaan? Wennemars zei het gister mooi bij de Avondetappe, hij lijkt de juiste topsportmentaliteit te missen.
Heel benieuwd of dit de andere ploegen ook weer meer vertrouwen geeft. Die hebben lang gedacht dat TJV te sterk was, maar die ruiken nu ongetwijfeld bloed en gaan er alles aan doen om Roglic ergens te verrassen.

Matxin 6 september 2020 om 09:19

Ik zou als ik Jumbo was Dumoulin toch dringend naar een sportpsycholoog sturen als de Tour voorbij is. Die man leidt al zijn hele carrière aan overdreven zelfonderschatting en pessimisme wat ten koste gaat van zijn prestaties op de fiets. Zoals gisteravond ook al meermaals werd gezegd in verschillende nabeschouwingen, de echte topsport- en killermentaliteit die bijvoorbeeld Roglic wel heeft ontbreekt bij Tom.

Ik vind het eigenlijk bizar dat iemand die de Giro heeft gewonnen en 2e werd in de Tour nog steeds niet helemaal lijkt door te hebben hoe goed hij nou eigenlijk is…

Hemelrijk 6 september 2020 om 09:20

De Sky droom heeft bij Jumbo haar limiet. Omdat de ploeg iedereen had opgebruikt op een-na-laatste berg had iedereen die “fout“ van Tom kunnen maken. Liefde tussen hem en leiding kan door dit soort reacties snel bekoelen. Moeten het toch tot Parijs met elkaar uithouden. Dus mannen: Leergeld betaald nu realistisch koersen, alsjeblieft, kan het toch weer leuk worden.

Panache 6 september 2020 om 09:23

De intelligente Tom, maakt hier een domme impulsieve beslissing. Voor hetzelfde geld had Primoz een slechte dag en was alles verloren.
Het zegt wel iets over de koersinstelling van Tom: niet anoniem geruisloos achteraan lossen, maar nog eventjes de kopmannen op het rooster leggen.
Tom gaat niet voor een 8e plek in het AK en is nu 100% knecht in dienst van het team. Voor Roglic waarschijnlijk van grote waarde in de laatste week.

Spake Breekerd 6 september 2020 om 09:24

Tom lijdt dus niet aan zelfonderschatting zoals ik bij andere artikelen las. Hij is gewoon tactisch niet sterk en/of is moeilijk te coachen. Hadden ze bij Sunweb dus al in de gaten, of het heeft zich daar ontwikkeld. Zonde, want hij heeft enorm veel krediet en talent.

Jean Dumas 6 september 2020 om 09:24

Als je het vervolg bekijkt had Tom nog een rol kunnen vervullen in het viseren van aanvallen voor Roglic, of met Roglic in zijn wiel het tempo nog even stabiel kunnen houden. Nu is Roglic sneller alleen komen te zitten, door solistisch optreden van zijn medekopman. Misschien is dat de reden dat Roglic paste bij de tweede demarrage van Poga. Die eerste had Tom wellicht nog kunnen pareren, waarna Rogla met de tweede had kunnen meegaan.

Fort 6 september 2020 om 09:25

Ik blijf een ding toch bijzonder vinden. Enerzijds is de tendens op dit forum dat renners die op intuïtie en met het hart koersen alom geprezen worden. Anderzijds wanneer Tom dit doet hij door velen sterk bekritiseerd wordt.

Marik 6 september 2020 om 09:31

Precies dat fort, uiteindelijk is er natuurlijk alleen kritiek op het feit dat de dag zich niet heeft ontwikkeld zoals men hoopte. Al die zogenaamde rationele argumenten zijn natuurlijk volledig irrationeel en “gezocht” bij het gevoel dat men heeft.

AvdS 6 september 2020 om 09:32

Er is wel een verschil met intelligent op intuïtie iets doen, wat dan achteraf beschouwd een slechte beslissing kan zijn geweest.
En dit wat Tom deed, waarbij je er al tijdens het kijken bij denkt ‘waarom in godsnaam, dit is zo dom’.

Vlinder 6 september 2020 om 09:44

@Fort en Marik ; helemaal eens. De wedstrijd analyses/ reacties worden altijd gemaakt met de wetenschap hoe het uit is gepakt. Logisch, maar achteraf is het altijd makkelijk.

Panache 6 september 2020 om 10:31

Je maakt een generaliserende denkfout Fort. Er is op dit forum geen algemene mening. Er zijn 200-300 individuen die allemaal een eigen kijk op de koers hebben. Indien je een inconsistentie meent te ervaren, dan moet je daar de persoon zelf op aanspreken.

Marik 6 september 2020 om 10:49

Volgens mij beschrijft fort een tendens en in dat geval lijkt het mij prima wat hij schrijft. Al die individuen persoonlijk aanschrijven is dan een onmogelijke opgave. Wie de schoen past trekke hem aan in dit geval.

peterwinnen 6 september 2020 om 09:25

Misschien dacht Tom dat je alleen bij Sunweb naar de leiding moet luisteren?

Ouwe Taaie Bask 6 september 2020 om 09:26

Beter had Gesink (met al zijn ervaring) eergisteren in eerste waaier gezeten en kuss en/of bennet in tweede. Dan waren kuss en bennet vandaag frisser geweest en hadden zij aanvallen kunnen pareren. Waardoor het tempo gedrukt werd (hollen en stilstaan), dan had Tom aan kunnen haken.

Wee-Bey 6 september 2020 om 09:27

Maar zo lang Roglic zo goed is als hij is maakt het allemaal niet heel veel uit.

En je mist dus een echte wegkapitein zoals Ten Dam/Niermann die renners bij elkaar houdt etc

madeinstars 6 september 2020 om 09:32

Nou, ze hebben met Tony Martin en Gesink ervaring genoeg. Waarschijnlijk had ook een Ten Dam hier weinig geholpen. Tom had dit sowieso gedaan.

Het verschil met de Giro is natuurlijk dat hij toen geen keus had om door te rijden als kopman, omdat er geen renner in zijn ploeg was voor wie hij zo iets doms had kunnen doen.

Krakowic 6 september 2020 om 09:45

Met een Gesink die alleen maar stelt dat dit Toms fantastische teamgeest laat zien, heb je er niks aan dat hij veel ervaring heeft. Al kwam dat misschien ook door een gebrek aan kennis van hoe de finale zich heeft afgespeeld zo direct na de finish. Daarnaast was hij natuurlijk al gelost op het moment supreme. Je hebt iemand nodig die in de koers de koers leest alsof hij het voor de tv zit te kijken en die bij Tom zit wanneer hij dit soort onbegrijpelijke keuzes maakt.

madeinstars 6 september 2020 om 09:55

Krako, dat is toch een absurde propositie? Daar kun je toch niet iemand in je team voor opofferen? Dit was gewoon een domme fout van Tom, een volwassen prof, die beter zou moeten weten.

Het is nu zaak om uit te huilen, goed met elkaar te praten en door te gaan. Je kan een fout maken, hoe ze daar bij Jumbo de komende dagen mee omgaan, zal uitwijzen of ze echt dé favoriet zijn om de tour te winnen.

Plavka 6 september 2020 om 09:31

Tom is Limburger. Jezelf onderschatten zit zwaar in de genen.

KennyKlimmen 6 september 2020 om 11:43

Waarom, hoezo? Bwn benieuwd…

Koers 6 september 2020 om 09:32

Tom moest gewoon proberen mee te zitten zoveel als mogelijk en daarna verschil maken in de tijdrit. De tour is 3 weken en er kan van alles gebeuren, het heeft geen zin om je nu al op te offeren.

madeinstars 6 september 2020 om 09:33

Joh?

Klaver 6 september 2020 om 09:40

Tjv heeft enorm veel druk gelegd op Dumoulin. Anderhalf jaar niet gekoerst en onmiddellijk kopman in een Tour die moet gewonnen worden. Als je dan weet dat er maar 1 (klim)tijdrit is dan kon je op voorhand al weten dat dit moeilijk een succesverhaal kon worden. Het verhaal dat hij eigenlijk beter maar lijdt aan zelfonderschatting kan vind ik larie.

Lalsacien 6 september 2020 om 09:51

Werk bij JV? Anders is het verhaal over de druk dat wat jij van buiten de ploeg ervaart!

rogierb 6 september 2020 om 11:42

Dat zelfonderschatting vind ik ook onzin. Druk hoort erbij in de topsport en met zo’n salaris worden er ook prestaties verwacht.

Klaver 6 september 2020 om 12:18

Met dat loon zal hij toch wel wat druk ervaren en terecht. Ze hadden hem beter Vuelta of Giro laten rijden om dan misschien volgend jaar zijn opwachting op te maken in de Tour.

Newschooler 6 september 2020 om 15:14

Als je ziet hoeveel publiciteit dit genereert is er niks mis met z’n loon en z’n prestatie ;)

Wheely 6 september 2020 om 09:42

Als Bennett en Kuss weer hun niveau terugpakken en Dumoulin verder blijft knechten heb je wel opeens drie knechten in de bergen waar je u tegen zegt.

Denk dat de ploegleiding niet hoeft te klagen ze hebben alle mogelijkheden om zowel geel als groen naar Parijs te brengen.

SteelHorseCowboy 6 september 2020 om 09:43

tenenkrommend.

Turtlehead 6 september 2020 om 09:44

Duidelijk verhaal. Zeeman heeft Tom verrot gescholden, ik ben tevreden.
Het was evengoed niet om aan te gluren en ik begrijp eruit dat dat nog tien dagen doorgaat, dus tot dan, zullen we maar zeggen.

rogierb 6 september 2020 om 11:44

Denk eerder dat Zeeman in tranen is uitgebarsten.

Mystery Rider 6 september 2020 om 09:46

Hoe meer analyses ik lees en hoe meer ik ze bezig zie, is het toch duidelijk dat ze nog veel lessen moeten leren en niet klaar zijn om de rol van Ineos over te nemen. Er is nog veel werk aan de winkel voor de klimtrein. Op dit moment is het iedereen om de beurt naar boven rammen tot ze erbij neervallen.

– Leuk dat ze al drie rit overwinningen hebben.
– Leuk ook dat WvA machtige wattages trapt en zich ontpopt tot meesterknecht.
– Leuk dat Roglic de andere grote jongens kan volgen bergop en af en toe en prik uitdeelt.

Desalniettemin denk ik dat Ineos, die duidelijk ook niet zo sterk zijn als de voorgaande jaren, zich toch in het vuistje lacht.

Tot dusver wel een mooie tour en laat ons hopen dat Covid geen roet in het eten gooit en we nog mooie ritten mogen kijken.

Op dit moment zie ik 5 renners voor 3 podium plaatsen: Roglic, Pogacar, Quintana, Bernal en MAL. Met Bardet en Guillaume Martin als outsiders.

vevie 6 september 2020 om 09:50

Vergeet Urán niet. Die rijdt sterk.

madeinstars 6 september 2020 om 09:51

Iedereen op dit Forum was aan het janken bij de gedachte dat Jumbo het nieuwe Ineos zou zijn en nu zijn ze dat niet en vindt iedereen dat een of ander gigantisch falen.

Laten we wel zijn, er nog steeds één team dat er het beste voor staat en dat is Jumbo. Het is niet dat ze het nu één dag verneukt hebben, dat ze meteen geen knip voor de neus meer waard zijn.

Ik denk dat Ineos het overigens druk genoeg heeft met het feit dat Bernal bij de minste versnellingen moeite heeft te volgen, in plaats van in hun vuistje te lachen.

Hemelrijk 6 september 2020 om 09:51

Vraag me ook af of Roglic eenzelfde sfinx is voor zijn ploeggenoten als voor mij en iemand die geen ploeg nodig heeft. Twee keer kreeg hij een voorzet(je) van Van Aert op een-na-laatste berg waar Wout lijkt aan te zetten om met Roglic in afdaling weg te fietsen? Gebeurt niet. Tom offert zich daarna voor hem op waarop Roglic met Pogacar en Quintana weg is waarbij hij ook hier de voorzet laat lopen. Vervolgens countert hij nog wat en is hij menselijkerwijs op zo leek het?

Wheely 6 september 2020 om 10:06

Roglič is echt wel goed maar koerst te behoudend momenteel, is bang dat hij zijn kaarten verspeeld. Of dit een trauma is van de Giro of dat de ploeg hem dit aangepraat heeft weet ik niet. Misschien is het zelfs wel verstandig maar ik kan het ook niet aanzien.

DrJ 6 september 2020 om 13:09

In eerste instantie wilden Roglic en Pogacar wel rijden, maar ging Quintana weer als vanouds inhouden als ie op kop moest komen. Als die er niet bij was geweest waren ze met z’n 2en los.

Headlines

Materiaalzone

Populair