Zakkari Dempster overschrijdt tijdslimiet, maar mag in Tour blijven

woensdag 15 juli 2015 om 19:04
Zakkari Dempster overschrijdt tijdslimiet, maar mag in Tour blijven

Zakkari Dempster heeft alle geluk van de wereld. De Australische renner van Bora-Argon 18 kwam in de elfde etappe weliswaar buiten tijd binnen, maar mag toch in koers blijven. Dat heeft zijn ploeg van de organisatie te horen gekregen.

Dempster kwam 45 minuten en 47 seconden na winnaar Rafal Majka over de streep. Daarmee overschreed hij de tijdslimiet met 28 seconden. Toen de Australiër zich dat realiseerde, liet hij zijn tranen de vrije loop. De organisatie streek uiteindelijk echter met de hand over het hart.

Bora-Argon 18 raakte vandaag wel kopman Dominik Nerz kwijt. Andreas Schillinger haakte in de vierde etappe al af.

Dit artikel delen:

59 Reacties

Turtlehead 15 juli 2015 om 19:10

Dat is idd om te janken. Bora bakt er weinig van.

Dario 15 juli 2015 om 19:10

In de officiële uitslag staat ie er nog bij, dus mss werd hij terug opgevist?

Pingdo 15 juli 2015 om 19:10

Ik weet dat regels regels zijn, maar bij dit soort gevallen mogen ze van mij part de oogjes even sluiten. Komop zeg.

remco2103 15 juli 2015 om 19:12
Quote:
bij dit soort gevallen mogen ze van mij part de oogjes even sluiten

Bij wat voor gevallen moeten ze volgens jou wel handhaven?

Pingdo 15 juli 2015 om 19:14

remco2103 – 15 juli 2015 om 19:12
Voeckler

Dario 15 juli 2015 om 19:18

PCS meldt nu dat ie morgen gewoon weer mag starten.

Purito 15 juli 2015 om 19:18

@Pingdo
Nee, juist niet. Daar is een tijdslimiet voor. De Tour is bikkelhard, en dat hoort hij ook te zijn.

Neemt niet weg dat het zeer sneu is, en dat ik de emotie volkomen begrijp.

TeamNL 15 juli 2015 om 19:21

Ik vind 15 procent verliezen op de winnaar al behoorlijk veel. Dat mag best 10 procent worden.

Dario 15 juli 2015 om 19:23

@TeamNL
Dan hadden we vandaag 63 renners buiten tijd, waaronder 8 Nederlanders :)

pirazzi 15 juli 2015 om 19:26

Zijn naam is nog niet doorgestreept in de volledige deelnemerslijst.

wolfje 15 juli 2015 om 19:30

Huilende Dempster na de finish. Hard, maar wel terecht dat hij eruit ligt

TheArt 15 juli 2015 om 19:31

@Turtlehead: Buchmann gemist vandaag?

Verweggistan 15 juli 2015 om 19:31

Hij staat ook nog in de uitslag op letour.fr

Rhohan 15 juli 2015 om 19:34
Quote:
Huilende Dempster na de finish. Hard, maar wel terecht dat hij eruit ligt

Ook als ie opgehouden werd door een stel koeien?

thomasbx. 15 juli 2015 om 19:37

Dat gebeurt bij mij op PCM ook altijd…

Thoin 15 juli 2015 om 19:44

Ik vind dat alles onder de minuut opgevist mag worden… Een minuut verlies je snel door pech en dergelijke….

123poetertjes 15 juli 2015 om 19:45

Ruim tien minuten na de nummer één na laatst. Jammer maar helaas, dan ben je gewoon niet goed genoeg. Van mij mogen ze hem schrappen, voordat Ted King boze brieven gaat schrijven.

Jan Blokland 15 juli 2015 om 19:47

Ergens moet je een grens zetten natuurlijk. Maar lullig is het wel.

WCEendT 15 juli 2015 om 19:47

Zojuist is bekend geworden dat Zakkari gewoon van start mag gaan! – NOS

hiddeboi23 15 juli 2015 om 19:47

Mag toch rijden :)

Kelder is de Man 15 juli 2015 om 19:48

Mag starten morgen.

Uwi 15 juli 2015 om 19:48

Hij is gespaard door de organisatie, mag morgen weer opstappen volgens Studio Tour

HF2013 15 juli 2015 om 19:49

Regel is regel, maar wel sneu voor zo’n jongen. Hij mag toch starten wordt net bekend, maar hoe groot is de kans dat hij morgen of in de Alpen alsnog eruit vliegt?

pirazzi 15 juli 2015 om 19:50

Nou moe, dan mag Edward King wel compensatie hebben voor de ploegentijdrit in 2013 toen hij 8 seconden te laat was.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair